Ik merk de laatste tijd dat mijn energie level gedaald is. Als ik op sta en de hele dag moet werken en in de avond paardrijden zucht ik al. Helemaal niet omdat ik mijn paard niet leuk vind, maar puur omdat het mij veel energie kost. Ik merk ook dat mijn paard meer een moeten-iets is geworden dan lekkere ontspanning. Zelfs merkte ik dit op mijn vrije dag vandaag.
Ik werk sinds maart bij mijn nieuwe baan, het is fysiek geen zware baan, maar geestelijk is het best pittig. Moet veel nieuwe dingen leren, werk 32 uur, 4 dagen en best wel lange dagen. Het is 3 kwartier enkele reis.
Ik ga tegen half 8 weg en ben tegen half 7 thuis, eten, omkleden, 20 min in de auto naar stal, paarden uit de wei halen (wat z'n 15/20 min lopen is heen en terug) Paard laten eten en dan pas opzadelen en rijden. Ik ga 3 keer doordeweeks en in het weekend 1 a 2 dagen. De andere dagen wil ik hardlopen, wandelen of een andere sport gaan doen. Daarnaast wil ik in het weekend meer op de fietst naar stal, maar het is wel een uur fietsen. Zal het niet zwaarder worden dan?
Soms denk ik echt: 'waar doe ik het allemaal voor?' Ik heb echt een schat van een paard, maar het sprookje dat het allemaal altijd rozengeur en maneschijn is, is een beetje op. Merk dat het geen ontspanning meer is soms.

Wie heeft tips? Toch alleen in de weekenden rijden? Misschien een extra vitamine? Ik wil ook heel graag wat kg kwijt en ik ben daar deze week mee begonnen, misschien hakt dat er ook in? Volgende week ga ik naar een diëtist en kan zij mij hier mee helpen.