Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:37

Wat naar voor je TS. maar goed om te horen dat het met je kleine man een stuk beter gaat.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:42

Sterkte, nooit fijn wanneer een relatie eindigt, zeker niet wanneer er net een kleine is. Uit je tweede post in dit topic had ik wel een beetje het gevoel dat je vriend niet al te veel inlevingsvermogen had wat betreft jouw situatie. Ik hoop dat je de boel weer lekker op de rit krijgt ts.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 15:11

bigone schreef:
Sterkte, nooit fijn wanneer een relatie eindigt, zeker niet wanneer er net een kleine is. Uit je tweede post in dit topic had ik wel een beetje het gevoel dat je vriend niet al te veel inlevingsvermogen had wat betreft jouw situatie. Ik hoop dat je de boel weer lekker op de rit krijgt ts.


Dit is ook precies een van de knelpunten. Er zijn sowieso al heel veel dingen voorgevallen en wanneer hij boos/geirriteerd is kan hij zich niet beheersen, wat zich uit in vloeken/schelden/met deuren of spullen smijten etc. Voor mij nu de druppel, ik laat me niet langer zo behandelen en al helemáál niet in bijzijn van Sam.

Dan is daar een gesprek over en zegt hij enerzijds dat het inderdaad niet goed is dat hij dat doet waar Sam bij is, maarja dan is het ook: "ach hij is niet van suiker" en "ach dat ik een keer mijn stem verhef waar hij bij is". Echt te geschift voor woorden. En dan vindt hij het gek als ik zeg dat hij een voorbeeldfunctie naar Sam heeft en dat dat gedrag absoluut geen goed voorbeeld is.

Ik ben iig altijd de boeman, want ik spendeer niet genoeg tijd aan hem en ladiela, nee vind je het heel gek als we al weken met een baby zitten die compleet over de zeik is. Ik heb niet eens tijd voor mezelf, laat staan voor iemand anders dan Sam. Kan zich totaal niet inleven in mijn situatie. Maar het is allemaal niet goed en hij heeft verder geen problemen, ja problemen met mij. Terwijl ik al jaren roep dat hij hulp moet zoeken voor zijn buitensporige agressie/woede soms.

Bah, ik raak gewoon weer over de zeik als ik mezelf er zo over uitlaat.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:18

Zo, nu ben je het kwijt, laat hem maar in zijn sop gaarkoken en word gelukkig met Sam, je bent een uitstekende mam dus laat die volwassen kleuter het zelf maar uitzoeken. daar ben jij niet verantwoordelijk voor en idd, agressie/schelden/schreeuwen bij een kind en in het algemeen nooit tolereren.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 15:30

bigone schreef:
Zo, nu ben je het kwijt, laat hem maar in zijn sop gaarkoken en word gelukkig met Sam, je bent een uitstekende mam dus laat die volwassen kleuter het zelf maar uitzoeken. daar ben jij niet verantwoordelijk voor en idd, agressie/schelden/schreeuwen bij een kind en in het algemeen nooit tolereren.


Wat grappig dat je dat zegt. Ik noemde hem exact ook een kleuter :o

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:41

Ik wil je even een hele dikke knuffel geven :(:). Die heb je zeker verdient, je kiest voor jezelf en je kleine ventje en dat is zeker niet makkelijk. Je bent een topmama, je doet het goed! #kruipt weer onder de meelees steen#

MarrieLeen

Berichten: 11385
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:43

Chapeau2002 schreef:
Ik wil je even een hele dikke knuffel geven :(:). Die heb je zeker verdient, je kiest voor jezelf en je kleine ventje en dat is zeker niet makkelijk. Je bent een topmama, je doet het goed! #kruipt weer onder de meelees steen#

Precies, mooi gezegd! Goed dat je voor jullie zelf hebt gekozen, ook al is dat misschien moeilijk. Veel sterkte gewenst! :(:)

Diddykong

Berichten: 1472
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:38

Ach jeetje komt dat er ook nog bij. Wat heftig allemaal! Sterkte in elk geval. Wel blij dat de kleine Sam een stuk beter gaat.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:37

Jeetje TS je krijgt het zo wel flink voor je kiezen. Misschien is het nu ook wel goed dat het hoge woord eruit is. Kennelijk zat het je al heel lang dwars en heb je gedacht dat het straks wel goed zou komen, als Sam eens minder huilde enz.

Een baby krijgt echter veel meer mee dan wij denken. De spanning en stress bij ouders slaan ook op een baby. Die voelen echt wel aan dat de boel niet vertrouwd is, dat kan zich dan weer uiten in overmatig huilen. Dat is namelijk hoe een baby zich kan uiten, door te huilen.

Echter ouder zijn ervaart iedereen anders en je ex is veel weg dus die zal de helft niet meegekregen hebben. Je weet niet wat een huilende niet te troosten baby met je doet als je er zelf niet 24/7 in zit.

Ik vind het dapper en knap dat je deze stap hebt gezet. Ik hoop dat er snel rust en een fijne en veilige woonplek voor jullie 2 komt.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:53

Wat een vervelende situatie voor jullie.
Sterkte de komende tijd, zo rol je van de ene stress in de volgende :(:)

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:19

Hè balen zeg dat dat er ook nog bovenop komt. Hopelijk zit je redelijk comfortabel nu bij je moeder?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:10

Heel sterkte ts, moeilijke maar dappere beslissing heb je genomen. Je mag me altijd pben he?

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:26

Weet iemand wat je kan doen bij een baby die pepti krijgt vanwege buikkramp die nu ook op pepti reageert.Geitenmelk is de duur voor hun.
Ts hoe gaat het met jou?

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:32

Wellicht Nutramigen proberen?
Dat kan op recept van de arts volgens mij

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:48

Dit kan allen via een kinderarts helaas dat duurt vaak even.

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:52

marleen_usar schreef:
Dit kan allen via een kinderarts helaas dat duurt vaak even.

Bij ons heeft de huisarts het doorgestuurd naar een diëtiste, toen kon het ook. Onze dochter reageerde daar ook op en heeft toen op dezelfde manier Neocate voorgeschreven gekregen, toen ze het daar heel goed op deed konden we eindelijk bij de kinderarts terecht.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:58

marleen_usar schreef:
Weet iemand wat je kan doen bij een baby die pepti krijgt vanwege buikkramp die nu ook op pepti reageert.Geitenmelk is de duur voor hun.
Ts hoe gaat het met jou?

Als ze niet tegen koemelk kan is geitenmelk ook geen oplossing.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:01

marleen_usar schreef:
Weet iemand wat je kan doen bij een baby die pepti krijgt vanwege buikkramp die nu ook op pepti reageert.Geitenmelk is de duur voor hun.
Ts hoe gaat het met jou?


Ik kan me geen reden bedenken waarom pepti niet werkt en geitenmelk wel.
Koemelkeiwitallergie en lactoseintolerantie werken allebei door bij geitenmelk. Lichte verteerbaarheid kan hulpzaam zijn, maar dan zou pepti ook moeten werken...

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:31

Toch zijn er best wat ervaringen van mensen waarbij geitenmelk echt veel beter verdragen wordt dan koemelk. Bij die kleine van ons ook. Wat daar dan precies de reden voor is / of iemand anders denkt dat het niet kan omdat hij / zij de reden niet kan bedenken maakt je op zich niet zo gek veel uit als je ziet dat het heel veel verschil maakt voor je kindje :)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:36

Geitenmelk is duur, bevat nog steeds eiwitten die de problemen veroorzaken en is niet op recept verkrijgbaar.
De kennissen van Marleen kunnen dus beter contact opnemen met de huisarts of de arts van het cb, die weg is sneller dan via de kinderarts

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:45

Pmarena het lijkt meer op mensenmelk en is daarom lichter verteerbaar maar 95% van de mensen met koemelkeiwitallergie kan ook niet tegen geitenmelk. Dus dikke kans dat jouw zoontje geen KMA heeft of had maar dat koemelk gewoon te zwaar viel. Dat is echt een enorm verschil.

Marleen, pepti is fase 1 qua verknipte eiwitten. Nutramigen fase 2 en Neocate is geheel eiwitvrij (enkel aminozuren). Als het kindje geen pepti verdraagt is het dus zaak om snel contact te hebben met de kinderarts voor een recept voor een fase hoger.
(BA: de zorgverzekering accepteert niet vaak recepten voorgeschreven door de huisarts meer. In elk geval niet alle zorgverzekeraars. En bijv die van mij eiste bij een recept van het CB alsnog een verklaring van de kinderarts.)

Ontopic: lieve TS, heel veel sterkte met alles!!

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:48

Ik kan erg slecht tegen koemelk, maar heb laatst met succes een ijsje gegeten gemaakt van geitenmelk.
Het is niet dat ik niks gemerkt heb, maar ik verdraag het 80% beter dan koemelk!
Als ik koemelk binnen krijg ben ik echt dagen lang beroerd, en ik heb een fase gehad waarbij zelfs mijn medicatie melkvrij was.
Melkeiwit kan ik ook slecht tegen, ik ben echt stront en strontziek geworden van kwark.
Dat is nog veel erger dan een normaal softijsje!!!

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:05

Die van ons kan nog steeds niet tegen koemelk. Raakt er van verstopt en krijgt dus buikpijn. Geitenmelk is geen enkel probleem, daarvan drinkt hij een paar liter per week terwijl hij van een hapje koemelkijs een paar dagen buikpijn heeft :(:)

Het maakt mij niet zoveel uit of dat officieel onder KMA valt, of het eiwitten of andere deeltjes zijn.
Hij kan gewoon niet tegen koemelk en zo zijn er wel meer kindjes :J

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:01

Gelukkig deed onze verzekering niet moeilijk Ryder! Al hadden we anders zelf 2 potten neocate gekocht om uit te proberen, maar dat moet financieel wel lukken natuurlijk

Myka

Berichten: 700
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:19

Stille meelezer, hoe gaat het ondertussen? :(:)