Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:21

Ik zou nog een foto maken van mijn collectie, bijna vergeten hihi

Hier mijn verzameling.
Eerste foto zijn alle oliën die ik ter beschikking heb, tweede zijn de oliën voor de raindrop techniek. Die heb ik voor mijn eigen gemak in een aparte case. Ben nog op zoek naar iets om ook mijn edelstenen handig in op te bergen en mee te nemen.

Afbeelding

Afbeelding

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:48

Heerlijk, morgen gaat mijn bestelling eruit. Hebben we weer een klein feestje!!

Heb vandaag heerlijk stress away met sinasappel in de diffuser. I luf iT!

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:18

Hier nog een foto van mijn olietjes

Afbeelding
Bovenaan de single oils die ik veel gebruik, deze staan samen met een aantal blends op mn nachtkastje. Daaronder mijn rollers, dan de blends en in de vakjes de overige olietjes.
Qua blends gebruik ik serenity, balance, deep blue en digestzen veel en momenteel vind ik forgive samen met lime en franki in de diffuser echt heerlijk <3 past tense gebruik ik ook erg veel en staat weer op mn lijstje voor deze maand want bijna leeg |(

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:15

OMG, ik heb me toch een leuk kerst kado gevonden. Nu nog hopen dat vriendlief dat ook vind hahaha
Afbeelding

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:44

Hoi! Ik meld mij hier ook. Ben sinds een maand bezig met Doterra. Had vorig jaar al eens een olie (terrashield) die ik voor mijn paard gebruikte. Nu hou ik zelf ontzettend van lekkere geurtjes, alleen bij rituals is dat vooral chemisch. Dus nu sprak ik iemand die doterra gebruikt en zo heb ik fijne geurtjes die nog een functie hebben ook.

Ben ingestapt tijdens de bogo deal en zo op een leuke manier de diffuser en enkele oliën kunnen kopen. Ik heb nu ook een eigen account en daar bestel ik iedere maand iets om mijn collectie uit te breiden.

Wat ik lastig vind is om in te schatten welk olie je kan blenden in de diffuser en waar welke olie voor is in te zetten.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:59

Dat is een mooie collectie Netjuh6, wel behoorlijj investering zo in een keer.


Op pinterest staan super veel diffuserblends Tuhan, dan is het alleen nog maar een kwestie van uitproberen. Via de nl (onofficiële) doterra fb groep kun je ook veel info vinden, er staat oa een bestand in met beschrijving en toepassing van alle doterra oliën. Om te beginnen erg handig, maar je kunt ook modern essentials aanschaffen. Verder kun je (als t goed is) altijd bij je upline terecht voor vragen.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:05

Ja mijn uptime is inderdaad bijna altijd bereikbaar. Wil haar alleen niet lastigvallen met al mijn vragen. Ik zit inderdaad ook op fb is een productgroep. Pinterest is een goed idee. Daar ga ik eens kijken

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:08

Eline1510 schreef:
Dat is een mooie collectie Netjuh6, wel behoorlijj investering zo in een keer.


Op pinterest staan super veel diffuserblends Tuhan, dan is het alleen nog maar een kwestie van uitproberen. Via de nl (onofficiële) doterra fb groep kun je ook veel info vinden, er staat oa een bestand in met beschrijving en toepassing van alle doterra oliën. Om te beginnen erg handig, maar je kunt ook modern essentials aanschaffen. Verder kun je (als t goed is) altijd bij je upline terecht voor vragen.


Het is inderdaad een investering maarja ze zijn wel super goedkoop per stuk.

Idd online kun je heel veel vinden en in de FB groepen.

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:01

Vannacht een combi van lavendel, bergamot, relaease en cedarwood gebruikt in de diffuser. Ik heb echt heerlijk geslapen wat een fijne combi.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 14:04

Haha altijd als ik zulke combi's lees wil ik gelijk gaan bestellen om het ook uit te proberen :')

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:23

zorro schreef:
Haha altijd als ik zulke combi's lees wil ik gelijk gaan bestellen om het ook uit te proberen :')

Zeker doen. Super fijn! Heb zo relaxt geslapen.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:35

Vandaag mijn bestelling ontvangen. Had meer dan 200pv en de francincence er gratis bij. Wat ruikt die heerlijk. Waar gebruiken jullie deze voor?

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:49

Ik wacht (on)geduldig op al mijn bestellingen van verschillende kanten(met name Aliexpress stelt mijn geduld weer op de proef :') ).

Ik wil wat meer met de olie gaan doen en dus ook zelf blends en cremepjes gaan maken!
Er zijn een boel potjes, flesjes, rollertjes en weet ik wat niet allemaal onderweg haha.
Zojuist ook de ingredienten voor de creme/zalfjes besteld. Benieuwd hoe dat gaan bevallen :)

Meer mensen die ook zelf blends etc maken?

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:03

Tuhan schreef:
Vandaag mijn bestelling ontvangen. Had meer dan 200pv en de francincence er gratis bij. Wat ruikt die heerlijk. Waar gebruiken jullie deze voor?

Ik weet niet of je Facebook hebt? Zijn ook facebookgroepen met ervaringen van andere gebruikers.

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:17

SuperAssie schreef:
Ik wacht (on)geduldig op al mijn bestellingen van verschillende kanten(met name Aliexpress stelt mijn geduld weer op de proef :') ).

Ik wil wat meer met de olie gaan doen en dus ook zelf blends en cremepjes gaan maken!
Er zijn een boel potjes, flesjes, rollertjes en weet ik wat niet allemaal onderweg haha.
Zojuist ook de ingredienten voor de creme/zalfjes besteld. Benieuwd hoe dat gaan bevallen :)

Meer mensen die ook zelf blends etc maken?


Ik ben ook zeker wat dingetjes aan het testen moet zeggen dat is als basis olie de kokosolie echt top vind

Ik heb een exceem roller dat is kokosolie, pepermunt, melrose en lavendel

Dan slaaproller V6 olie, release, cederwood, bergamot en lavendel

Enzo heb je nog zoveel meer hahaha

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:01

Tuhan schreef:
Vandaag mijn bestelling ontvangen. Had meer dan 200pv en de francincence er gratis bij. Wat ruikt die heerlijk. Waar gebruiken jullie deze voor?


Ik gebruik deze bij mijn paard. Deze heb ik nodig bij de Symphony of the cell. Deze laat ik ook ruiken aan m’n paard.

Mocht iemand nog een combi zoeken voor migraine.

Afbeelding

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:46

@Tuhan: Ik gebruik Franki heel veel voor mijn wondjes. Ben een echte plukker -_- en met franki heelt t allemaal net iets sneller.

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:56

Vandaag heeft de hond een itovi scan gehad. Ik verbaas me echt hoe dat klopt bij de hond. Super interessant

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 21:57

Oh ja ik heb laatst zelf die scan gehad! Klopte ook wel met wat ik zelf gebruik.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:22

Mijn hondjes hebben hem 2 weken geleden ook gehad. Ik was ook echt stomverbaasd, want het klopte precies!

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 05:27

Ben eigenlijk zeer benieuwd hoe deze bij de hond gebruikt wordt
Laatst zelf ook een scan gehad en klopt zeker
De itovi staat nu op mijn verlanglijstje om aan te schaffen

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:53

Colinda20 schreef:
Ben eigenlijk zeer benieuwd hoe deze bij de hond gebruikt wordt
Laatst zelf ook een scan gehad en klopt zeker
De itovi staat nu op mijn verlanglijstje om aan te schaffen



Bij mijn hond hebben ze het op de buik gedaan, en met een natte tissue.

Heel apart. Bij ons kwam er iets met zn alvleesklieren uit. Wel gek want dat is iets waar ze bij de dierenarts op aan het testen zijn gezien ze steeds dikker wordt. En zo wel meer dingen die volledig kloppen.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:45

Bij mijn hondjes ook met een natte tissue onder de buik.
Bij Clooney kwam er een olie uit tegen misselijkheid, dat was ook heel apart. Want ik twijfelde al een tijdje of hij last had van wagenziekte. Hij was nooit helemaal ontspannen in de auto, hoefde niet te spugen maar voelde zich duidelijk niet prettig. 1x had ik hem zien kwijlen.
De scan was gedaan nadat ik net 45minuten met ze in de auto had gezeten. Dus het klopte echt met mijn vermoedens. De rest wat er uit kwam overigens ook, bij allebei.

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:47

Ikke89 schreef:
Bij mijn hondjes ook met een natte tissue onder de buik.
Bij Clooney kwam er een olie uit tegen misselijkheid, dat was ook heel apart. Want ik twijfelde al een tijdje of hij last had van wagenziekte. Hij was nooit helemaal ontspannen in de auto, hoefde niet te spugen maar voelde zich duidelijk niet prettig. 1x had ik hem zien kwijlen.
De scan was gedaan nadat ik net 45minuten met ze in de auto had gezeten. Dus het klopte echt met mijn vermoedens. De rest wat er uit kwam overigens ook, bij allebei.


Toch is dat echt apart he. Ik zat echt met verbazing te lezen. Gewoon echt raak met wat eruit kwam.

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:40

hoi!
ik verdiep me nu al een tijdje in het onderwerp essentiele olien. *\o/*
na al mijn "research" ben ik er achter gekomen dat het merk Doterra het enige merk is dat je kunt gebruiken voor je paard/hond, ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met andere merken die ik niet ken?
de flesjes voor mijn tinker van Doterra die ik graag zou willen gebruiken zijn:
-breathe
-digistzen
-intune
-melaleuca (gelezen dat je tea tree olie kan gebruiken)
-lavendel

en voor mijn hond:
-lavendel
-deep blue

ik vind doterra een heel duur merk om het voor het eerst uit te proberen.. als er geen ander B-merkje bestaat dan koop ik eerst een paar flesjes van doterra, ik wil het beste met ze voor maar op het uit te proberen is het misschien leuker om een goedkoper merkje te hebben! <3

groetjes