Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:57

Ik heb zojuist mijn nieuwe diffuser van DoTerra binnen en mijn bestelde oliën <3

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:14

Caira schreef:
netjuh6 schreef:
Ik ben wel benieuwd of iemand van jullie een lekkere mix heeft voor de diffuser voor tijdens het slapen?

Stress away en lavender veroorzaakt heel erg dromen bij ons beide. Heb er nu lavender en orange in maar voelt toch niet echt als een slaap combi.



Cedarwood en lavendel


Cedarwood zit in de bestelling, alleen lees ik daarover dat het dromen heel erg versterkt.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:15

loez schreef:
Ik heb zojuist mijn nieuwe diffuser van DoTerra binnen en mijn bestelde oliën <3


Zoooo leuk!! Heerlijk. Ik merk echt dat t een soort ritueel word om de diffuser aan te doen en iets lekkers voor erin uit te zoeken.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:03

netjuh6 schreef:
loez schreef:
Ik heb zojuist mijn nieuwe diffuser van DoTerra binnen en mijn bestelde oliën <3


Zoooo leuk!! Heerlijk. Ik merk echt dat t een soort ritueel word om de diffuser aan te doen en iets lekkers voor erin uit te zoeken.


Echt he! Ook heel verschillend van je eigen gemoedstoestand wat je uitkiest. De ene dag heb ik graag balance bijv en de andere dag lemon en lavendel bijv. In de winter vind ik de holiday ook fantastisch. Lekker winters

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:20

Ik kom ook even mee kletsen :o Ik ben me hier al een tijdje in aan het verdiepen. Ik wil het voornamelijk gebruiken voor de geur en ontspanning. Niet zo zeer voor het helend vermogen (ik ben daar nog niet helemaal uit of ik daar in geloof :o )
Maar. Een diffuser uitkiezen is heel moeilijk :+ Ik heb maar een kleintje nodig. Ik zit dan op bol.com te kijken, maar als verschillende merken dezelfde foto gebruiken vertrouw ik het al niet meer.
Ik vond de houten versies erg mooi, maar dat blijkt in mijn prijsklasse dus gewoon plastic te zijn :+
Die van doterra vind ik te prijzig voor hoeveel ik het ga gebruiken. Ik wil er niet een van aliexpress (ik sta niet helemaal achter die manier van kopen).
Dus wie helpt mij? Welke diffusers hebben jullie?

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:38

Mijn eerste kwam van Amazon af. Ook idd met houtlook en das idd gewoon plastic haha!

Nu die van DoTerra mee besteld met nieuwe oliën

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:47

Macs schreef:
Ik kom ook even mee kletsen :o Ik ben me hier al een tijdje in aan het verdiepen. Ik wil het voornamelijk gebruiken voor de geur en ontspanning. Niet zo zeer voor het helend vermogen (ik ben daar nog niet helemaal uit of ik daar in geloof :o )
Maar. Een diffuser uitkiezen is heel moeilijk :+ Ik heb maar een kleintje nodig. Ik zit dan op bol.com te kijken, maar als verschillende merken dezelfde foto gebruiken vertrouw ik het al niet meer.
Ik vond de houten versies erg mooi, maar dat blijkt in mijn prijsklasse dus gewoon plastic te zijn :+
Die van doterra vind ik te prijzig voor hoeveel ik het ga gebruiken. Ik wil er niet een van aliexpress (ik sta niet helemaal achter die manier van kopen).
Dus wie helpt mij? Welke diffusers hebben jullie?



Wat is je budget? Misschien kan ik met je meedenken?


Hier komt zelfs mijn super nuchtere boerenvent nu vragen om een olietje als hij ergens last van heeft

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:51

Ik heb de petal van DoTerra, maar gebruik de laatste tijd vaak lavasteen naast mn bed ipv de diffuser. Heb er standaard balace, serenity en vertiver op. Alleen als ik een keer andere oliën wil gebruiken zet ik de diffuser aan.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:57

Oeh een lavasteen is ook een mooie optie. Verspreid dat ook echt goed? Hoe lang blijft dat geur afgeven?
Mijn budget is tot 30 euro maar voor een mooie deal kan tot 40 ook wel :)

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:14

Ik gebruik ook oliën van Doterra. De lavender voor het slapen, niet altijd overigens. Daarnaast doe ik aroma therapie bij mijn paard voor de spijsvertering. Eerst deed ik dit om de dag, na een aantal maanden om de twee dagen en nog een poosje later om de 3 dagen. Kort nadat in begonnen was met om de 3 dagen had hij koliek. Dus ik doe het nu gewoon om de twee dagen. Mijn paard wordt tijdens de therapie lekker rustig.
Hiervoor gebruik ik de volgende oliën:

Frankincense
Thyme+kokosolie
Aromatouch
Grapefruit
Coriander
Zengest
Geranium
Peppermint

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:19

Nee de verspreiding van lavasteen is veel minder, ik heb hem op mijn nachtkastje en die is op bed hoogte dus lig er ook wel echt met mijn neus naast :+ als ik me omdraai ruik ik het nog wel maar stuk minder dan de diffuser. Vind ik persoonlijk wel prettig. De duur is wel erg lang, om de dag doe ik er nieuwe druppels op, maar dan ruikt het nog steeds goed naar de olie. Daarom kan je met lavasteen minder afwisselen qua olietjes. Er moet echt iets passends op, anders krijg je een stinkcombi :') Heel handig is het dus niet, maar ik vind de diffuser al snel te heftig en dit geeft subtiel geur af. Ik heb de duo pack van doterra, kostte 10,50.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:20

wat leuk dit topic. wij gebruiken t ook, mijn moeder dealt erin. soms overheerst t wel maar soms helpt t wel echt!

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:24

Ah oke. Misschien is die lavasteen dan voor een andere keer interessant. Ik kan echt hélemaal verzot zijn op geur, maar als ik het zat ben moet het echt weg :o dus lavasteen is daarom wel interessant.
Mijn vriend wilt graag een diffuser. Hij woont nu in een huis in het buitenland waar huisgenoot er een van youngliving heeft met de oliën daarvan.
Moet er niet een emulgator in de diffuser trouwens?

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:28

PrizTwir schreef:
Ik gebruik ook oliën van Doterra. De lavender voor het slapen, niet altijd overigens. Daarnaast doe ik aroma therapie bij mijn paard voor de spijsvertering. Eerst deed ik dit om de dag, na een aantal maanden om de twee dagen en nog een poosje later om de 3 dagen. Kort nadat in begonnen was met om de 3 dagen had hij koliek. Dus ik doe het nu gewoon om de twee dagen. Mijn paard wordt tijdens de therapie lekker rustig.
Hiervoor gebruik ik de volgende oliën:

Frankincense
Thyme+kokosolie
Aromatouch
Grapefruit
Coriander
Zengest
Geranium
Peppermint


Ik dacht dat een symphony of the cells protocol maar 2-3 keer per week mocht? En hoe doe je dat eigenlijk bij een paard? Over de vacht heen gewoon?
Ik doe zo af en toe het chi protocol bij mezelf, heerlijk.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:32

zorro schreef:
Toch nog reacties! Haha ik had het topic al ontstipt omdat er geen reacties kwamen.. leuk!

Ik ben begonnen met Doterra, dat is gewoon een toegankelijk bedrijf waar je enorm veel informatie krijgt. Dat doen ze goed. En dat de oliën prijzig zijn, tja. Dat is zo.

Daarom ben ik nu ook met wat andere oliën aan het uitproberen. Ik heb wat gegoogled en farfalla kwam enorm positief uit, en een segment daaronder volatile. Van beide heb ik wat besteld.

Ik heb nu van Doterra:
Onguard
Lemon
Oregano
Rosemary
Lavendel
Zengest
Smart en sassy
Frankincense
peppermint
wild Orange
Tangerine
Deep blue
Past tense
Intune
lemongrass
Melaleuca
Breathe

Van volatile:
Zoete sinaasappel
Melaleuca
Lemongrass
Franse lavendel
Voor het slapen gaan

En farfalla:
Blauwe kamille
Ylangylang
Fijne lavendel
Clary sage
Geranium

Een aardige lijst!

Een aantal dubbelen dus in verschillende merken, die gebruik ik veel en ik wou vergelijken.

De lavendel van Doterra staat echt met stip op nummer 1. De anderen zijn echt niet slecht maar ruiken gewoon niet zo lekker.

De melaleuca en lemongrass ruiken van volatile en Doterra hetzelfde. Ook dezelfde dikte enzo.

Vooral melaleuca gebruik ik veel, bij mezelf voor wondjes, maar vooral bij de paarden. Dus dat is zeker de moeite waard om een goedkopere te proberen.

Dus zo ben ik nog wat zoekende tussen alle merken. Chi wil ik ook nog eens wat van bestellen. Maar voorlopig heb ik eerst meer dan genoeg.

Mijn zus heeft een set van wish besteld, we gaan binnenkort alles even vergelijken, ik ben heel benieuwd.

Ah fijn iemand die een beetje aan het vergelijken is! :) Ik heb zelf een aantal flesjes van Farfalla, dat kwam op mij goed over na wat speurwerk op internet. Ik ben er tevreden over, maar het nog niet kunnen vergelijken met andere merken. Ben daar wel benieuwd naar. Chi vond ik ook wel interessant. Maar voorlopig heb ik inderdaad genoeg in huis.

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:51

Eline1510 schreef:
PrizTwir schreef:
Ik gebruik ook oliën van Doterra. De lavender voor het slapen, niet altijd overigens. Daarnaast doe ik aroma therapie bij mijn paard voor de spijsvertering. Eerst deed ik dit om de dag, na een aantal maanden om de twee dagen en nog een poosje later om de 3 dagen. Kort nadat in begonnen was met om de 3 dagen had hij koliek. Dus ik doe het nu gewoon om de twee dagen. Mijn paard wordt tijdens de therapie lekker rustig.
Hiervoor gebruik ik de volgende oliën:

Frankincense
Thyme+kokosolie
Aromatouch
Grapefruit
Coriander
Zengest
Geranium
Peppermint


Ik dacht dat een symphony of the cells protocol maar 2-3 keer per week mocht? En hoe doe je dat eigenlijk bij een paard? Over de vacht heen gewoon?
Ik doe zo af en toe het chi protocol bij mezelf, heerlijk.


Ik heb geen idee? Ik heb er iemand bij gehad toen. Ik doe het inderdaad over de vacht heen. Van de lendenen naar de schoft en nog 1 druppel op beide achterbenen en zengest moet ook 1 druppel op beide voorbenen.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:09

loez schreef:
Ik heb zojuist mijn nieuwe diffuser van DoTerra binnen en mijn bestelde oliën <3

Waarvandaan?

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:26

XxLMMxX schreef:
loez schreef:
Ik heb zojuist mijn nieuwe diffuser van DoTerra binnen en mijn bestelde oliën <3

Waarvandaan?


Besteld bij de workshop avond :). Heb de vorige keer al een account aan laten maken dus dat hoefde deze keer niet.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:30

wij gaan de olifant diffuser cadeau geven een n meisje van 5 :) zo lief

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:29


Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:31

Ik heb sinds kort wat olietjes van Young Living. In eerste instantie besteld voor mijn hondjes. Voor hen heb ik de Idaho Blue Spruce en Ginger en voor de andere heb ik de GeneYus.
En ik had meteen een diffuser erbij besteld; daar kreeg ik de citrus fresh en de lavendel erbij
Bij mijn bestelling kreeg ik de peppermint nog. En ik ben echt gek op de peppermint, heerlijk ruikt die!

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:38

Hier ook een fan van DoTERRA en echt verslaafd aan de olietjes de verzameling groeit ook behoorlijk. En ze zijn zo fijn in te zetten voor de geur maar ook echt geweldig voor het helende gedeelte.
Sinds vorige week ook de aroma touch en de symphony off the cells voor paarden gevolgd. En het blijft zo geweldig om te zien hoe ze hierop reageren

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:07

Colinda20 schreef:
Hier ook een fan van DoTERRA en echt verslaafd aan de olietjes de verzameling groeit ook behoorlijk. En ze zijn zo fijn in te zetten voor de geur maar ook echt geweldig voor het helende gedeelte.
Sinds vorige week ook de aroma touch en de symphony off the cells voor paarden gevolgd. En het blijft zo geweldig om te zien hoe ze hierop reageren


Leuk he! Die van mij wordt altijd helemaal relaxed.

Jills
Berichten: 150
Geregistreerd: 08-04-04

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:20

Ik gebruik ook de olie van doterra
Heb daarnaast ook nog een setje van young living. Zowel humaan als bij de dieren. Heb ze als sportmasseur ook altijd bij me.

Heb van doterra nu ook 2 diffusers. Een standaard en de whale(zo leuk voor kids)

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:41