Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:56

ik heb van de action een vierkant bakje, daar passen de 5 ml flesjes in ook als ik het dekseltje erop doe. Ik heb ook een mini laden kastje met 4 kleine lades van de action daar gebruik ik er sinds vandaag 1 van voor de 15 ml flesjes want het andere bakje paste ze niet allemaal meer in O:)

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:26

Ik ga volgende maand verhuizen en daar wil ik een leuke plank of open kast voor de oliën neerzetten. Even uitzoeken wat ik leuk vind.
Als jullie ideeën of tips hebben, graag.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:47

Wat mij nog wel leuk lijkt ooit is een kast of zo waar ze trapsgewijs op staan. Zo zie je toch nog makkelijk welke olie waar staat :D

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:42

Op pinterest staan mooie voorbeelden van dat soort planken. Nadeel is alleen dat je elke keer alle flesjes moet afstoffen ;) ziet er wel heel erg mooi uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:11

Ik heb ze nh nog allemaal thuis in een la.
Onverdund.
Nog even een basisolie bestellen ( welke) en dan wil ik verdunningen op stal bewaren.
Wil ik tzt ook wel mooi bakje voor...
En nog even etiketjes zoeken.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:30


XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:42

Aahhh etiketjes, dat is weer een ander erhaal. Hier word ik echt helemaal mal van O:)

Hoe doen jullie de etiketjes?

Ik heb trouwens eergisteren een spray gemaakt voor voornamelijk mijn shet. hij schuurt nogal, ik verdenk hem op een zomer exzeem variant nu. Ik was gaan zoeken en omdat ik niet alle olietjes heb nog heb ik een combinatie van 2 receptjes gebruikt.

Ik pray zijn manen, staart en lichtjes zijn lichaam nu 2x per dag in en *klopt super hard af* sinds dien heeft hij geen pleeborstel staart meer gehad :oo <3

Alleen zijn haren zijn zo onwijs stug, ergens gaat het bij hem inwendig niet goed. Maar waar, en hoe zou ik hem kunnen ondersteunen is voor nu de vraag.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:45

Ik neem meestal de dymo label writer. Niet zo mooi maar houdt het beste met de olie. Alle stickers houden niet mooi bij mij

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:51

Dat kan ook nog ja.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:22

Ik doe gewoon een simpel stickertje met een plakbandje er overheen. Meeste laat anders los of wordt onleesbaar.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:45

ik gebruik voor de standaard oliën de stickers die je op de dop plakt. Een vel met veel stickers kost bij ons maar 50 cent. Dan heb ik van bijna alle oliën 2 of 3 stickers.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:07

Echt? Ik dacht dat die stickers altijd behoorlijk duur waren... stickertjes op de dop is wel handig. Zeker als je ze in een bak of iets dergelijks hebt staan

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:35

maar als je een mix maakt is dat moeilijker O:) Ik doe nu ook nog meestal een sticker met plakbandje, maar vind het spuug lelijk O:)

Janey1992

Berichten: 158
Geregistreerd: 22-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:38

Weten jullie misschien of wat ik zoek bestaat in een olie?

Ik kan héél veel geuren niet hebben, dingen zoals vanille, lavendel, citrus e.d.

Waar ik wel van hou en wat goed gaat, zijn fruitige zoete geuren. Nu zoek ik dus zoiets in een olie, bestaat dat? Of valt dat te mengen? De meeste bloemen geuren vind ik zo vanuit het flesje ook maar niks, terwijl ik de geur van bloesem in de natuur bijvoorbeeld wel heel lekker vind.

Ik durf niet zomaar vanalles te bestellen en uit te proberen, dus dacht misschien hebben jullie tips :P

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:58

Op die vraag is zo lastig antwoord te geven. Wanneer kun je de geuren niet hebben? Veel geurstoffen die gebruikt worden zijn chemische namaak geuren. Die kan ik ook slecht hebben. Etherische olie in dezelfde geur vind ik zelfs lekker. Er zit veel verschil in pure olie of chemische namaak.

Janey1992

Berichten: 158
Geregistreerd: 22-05-07

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:20

Ja dat is een goeie... heb bij de tuinen een aantal etherische oliën geroken. Neem aan dat die wel puur zijn? Het slaat vaak op m’n keel of krijg er hoofdpijn van.

En de standaard geuren waar iedereen van houdt vind ik dus helemaal niks :o maar ik zie dus niet echt etherische olie in zoet fruit, zoals aardbei of kers bijvoorbeeld. Bestaat dat wel?

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:47

Janey1992 schreef:
Ja dat is een goeie... heb bij de tuinen een aantal etherische oliën geroken. Neem aan dat die wel puur zijn? Het slaat vaak op m’n keel of krijg er hoofdpijn van.

En de standaard geuren waar iedereen van houdt vind ik dus helemaal niks :o maar ik zie dus niet echt etherische olie in zoet fruit, zoals aardbei of kers bijvoorbeeld. Bestaat dat wel?


Nee aardbei/kers/banaan ed bestaat niet in etherische olie. Dat het van de tuinen komt wil helaas niet zeggen dat het goede kwaliteit olie is jammer genoeg.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:42

De olie van de tuinen eigen merk, had ik jaren geleden als eerste. Maar die gebruikte ik toen in branders. 3 jaar geleden heb ik ze allemaal weg gedaan, die waren echt niet van goede kwaliteit. Maar dat wist ik niet toen ik net begon.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:06

Janey1992 schreef:
Ja dat is een goeie... heb bij de tuinen een aantal etherische oliën geroken. Neem aan dat die wel puur zijn? Het slaat vaak op m’n keel of krijg er hoofdpijn van.

En de standaard geuren waar iedereen van houdt vind ik dus helemaal niks :o maar ik zie dus niet echt etherische olie in zoet fruit, zoals aardbei of kers bijvoorbeeld. Bestaat dat wel?


Die van de tuinen vind ik ook niet fijn.
Om een etherische olie te mogen heten, hoeft er maar 3% van de zuivere olie in te zitten (als ik het goed heb onthouden).

In de fruitgeuren kun je eens kijken of je een zoete mandarijn bv wel lekker vind, die bestaat nl wel.

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:17

Of sinaasappel.
Ik heb die van doterra en die is echt wel lekker vind ik.

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:21

Weet iemand trouwens of druivenpit olie fijn is als basis olie?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:27

Janey1992 schreef:
Ja dat is een goeie... heb bij de tuinen een aantal etherische oliën geroken. Neem aan dat die wel puur zijn? Het slaat vaak op m’n keel of krijg er hoofdpijn van.

En de standaard geuren waar iedereen van houdt vind ik dus helemaal niks :o maar ik zie dus niet echt etherische olie in zoet fruit, zoals aardbei of kers bijvoorbeeld. Bestaat dat wel?


Grapefruit <3

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:10

Grapefruit is zooo lekker <3 Ik houd echt van de citrus geuren :D

Ik gebruik ook wel druivenpit olie, vind die ook wel echt fijn moet ik zeggen :D

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:08


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:14

Welke olie adviseren jullie bij een jonge pup in huis?
Ik denk nu aan Lavendel, verder kom ik even niet.
Jullie nog tips?