Al enige tijd na bijvoorbeeld een feestje wat pijn op mijn borst. Om (o.a.) die reden ook gestopt met roken. Helaas werd het daarna alleen maar erger met ook periodes van benauwdheid erbij. Terugkijkend ben ik al wel een jaar met periodes (vaak ´aanvallen´ van een uurtje of wat) benauwd geweest. Met name in rust.
2 maanden geleden begon de pijn op de borst dusdanige vormen aan te nemen, gecombineerd met pijn richting mijn sleutelbenen, schouders, hals en rug, dat ik het erg in de gaten ben gaan houden en een maand geleden naar de huisarts ben gegaan. Wederom met name in rust. Bij hardlopen geen extra klachten, sterker nog, het lijkt af te nemen bij beweging.
Longfoto = geen afwijkingen. Hart denkt de arts vooralsnog niet aan.
Conclusie was dan ook: slokdarmverkramping. Dus 2 weken op de pantoprazol en dan eens kijken wat er gebeurd.
Nu ben ik al behoorlijk bekend met reflux, maagzuur en allerlei maagklachten meer dus ik heb mooi een doosje extra meegenomen.
Dat bleek maar goed ook want klachten namen fors af (een paar dagen helemaal weggeweest), tot vorige week.
Sommige dagen nam ik 2 ipv 1 pillen (20mg) omdat de klachten wat heftiger leken te worden weer.
Woensdag ben ik mijn ochtend dosering vergeten en welja, halverwege de dag: pijn op mijn borst.
Vanochtend dus weer naar de huisarts geweest en het plan is nu: onderzoek naar maagbacterie, komt hier niets uit dan door naar MDL arts.
Ik voel natuurlijk inmiddels ook alles en vind het dan ook lastig te zeggen wat precies waarbij hoort.
Zo heb ik ook pijn in echt mijn rib links op het moment bij inademen. Toeval? Tjah, ik denk het wel maar ja.
Korte voorgeschiedenis, als baby heb ik een darminvaginatie gehad, hierdoor een middenrifbreuk en een slokdarmontsteking waardoor het klepje wat mijn slokdarm afsluit kapot is gegaan.
Wie heeft er ervaring met bovenstaande klachten, onderzoeken die mij te wachten staan, kortom: wie kan mij wat gerust stellen of de goede richting in helpen?