Het viel mij opeens op dat er nog geen topic is over asmr,terwijl ik het toch een heel interessant onderwerp vind.
Ik luister al een aantal jaar ASMR en heb de ervaring al van kinds af aan. Het helpt me echt te ontspannen. Toch merk ik ook dat ik het hier met mijn omgeving bewust niet over heb. Het is natuurlijk ook wel een beetje vreemd als je het zelf niet voelt. Hoe is dat bij jullie?
De wetenschap is er ook mee bezig en ik hoop dat er interessante dingen uit gaan komen die gebruikt kunnen worden bij bijv. depressies.
Ik ben heel beniewd of bokkers hier ervaring hebben met ASMR en wat je ervan vindt. Ook als je het zelf niet voelt. Of misschien hebben jullie nog tips voor goede asmr-artiest

Voor de mensen die niet weten wat het is:
ASMR is de term die gebruikt wordt om een gevoel te beschrijven dat gekenmerkt wordt door een tintelend/ontspanndn gevoel in de hersenen die door kunnen lopen in het hele lichaam. Dit gevoel wordt getriggerd door een geluiden, zoals fluisteren, knisperen, kraken of door een visuele stimulatie zoals, tekenen, bewegingen zonder geluiden.