Ervaringen met Provera?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 01:10

Ik moet 10 dagen Provera slikken en ben benieuwd naar andere ervaringen.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 06:55

Ik ben apothekersassistente en lever het regelmatig af aan de balie, dus als je specifieke vragen hebt kun je me altijd een pb sturen. Ervaringen heb ik zelf niet, maar hoor ze dus wel eens van patiƫnten. Die ervaringen wisselen erg sterk.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:29

Ik heb het meer dan 10 jaar geslikt, in wezen zonder problemen. Ik wou alleen na 10 jaar van de hormonen en het onhandige gedoe van pillen slikken af, dus toen zijn er drastischere maatregelen genomen. Maar hier dus goede ervaringen, alleen was mijn gebruik dus iets anders dan dat van jou.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 11:56

Dank jullie wel. Het is 10 dagen en als het niet werkt ook de volgende operatie.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen op je humeur bijv. Ga ik echt lopen chagerijnen misschien? Is niet bij iedereen hetzelfde, dat snap ik.
Gyn zei dat het voor sommigen heftig kan zijn, dus heb mn man gewaarschuwd.

Aan de andere kant denk ik, het is maar 10 dagen, dus zal wel meevallen??

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:40

Ik heb het 2x gebruikt om een menstruatie op te wekken zodat ik met medicijnen kon starten om een eisprong te krijgen. Ik merkte zelf eigenlijk helemaal geen bijwerkingen of stemmingsveranderingen. Misschien mijn vriend wel, maar die heb ik er niet over gehoord haha.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:42

Welke dosering krijg je? Ik denk dat dat nogal uitmaakt.

Ik zelf had er zoals gezegd weinig last van.

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:43

Ik heb het vorig jaar gebruikt om mijn menstruatie op te starten en het was echt drama! Medicijnen deden goed hun werk, maar wat had ik een last van mijn hormonen! Was echt niet te harden volgens mijn vriend.
Welke dosering ik had weet ik even niet meer uit mijn hoofd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:44

Oei ja dat spul ken ik -O- ben er na een week mee gestopt op dringend aanraden van de gyneacoloog en anders was ik gestopt. Ik veranderde instant in een heel kort lontje met neigingen tot agressief gedrag. Dat wat ik dus absoluut niet ben. :oo maar ik reageer zowiezo heftig op bijwerkingen meestal. Was niet bepaald een fijne week zullen we maar zeggen. Gelukkig geen slachtoffers gevallen al scheelde dat paar keer heel weinig. Als je bij je verstand komt terwijl je op zoek bent naar een stevig mes %) := dat was ook het moment stoppen nu meteen.

Was de laatste optie om alles te reguleren en menstruatie klachten weg te krijgen. Daarna mirena gezet dat ging dus wel

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 13:29

Ik heb al een Mirena. Nu 10 dagen 10mg per dag bij het ontbijt, de witte pilletjes dus.

Het is ook geen geheim ofzo;

Ik had heftige bloedverlies. Vleesbomen zijn verwijdert, maar er zitten nog enkele ingekapseld. Leek even redelijk te gaan, 3 maanden met nieuwe mirena, maar ging weer helemaal mis. Baarmoeder slijmvlies is ook onrustig. Moet nu 10 dagen slikken, dan kan er een heftige menstruatie/opruim menstruatie volgen van max 5 dagen en daarna moet de Mirena echt de rest doen. Als dat niet z loopt, volgt er toch een laatste operatie. Ook omdat ik veel problemen met mn ijzer heb.

Heb de bijsluiter wel gelezen, maar wil het liever nooit weten. Iemand zei al; daar kun je beroerte van krijgen, dus dat wil ik niet weten.

@karuna, dat hoop ik maar niet. Hopelijk loopt het in 10 dagen niet zo hoog op. Heb normaal bij menstruaties geen stemmingswisselingen, dus ben wel benieuwd. Vooral of ik het voel aankomen en in de hand kan houden. Wil toch echt niet afreageren op mn man, zoon of de dieren.

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:45

Ik zit al een jaar constant op de provera, 3x daags 10mg.

Ik heb geen last ervan :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:48

Sp ik heb dus die pillen eerst gehad. Mirena was nog niet zo bekend. Ik voelde gewoon niks aankomen. :n Kwam gewoon boem ontplof -:(- vanuit het niks om de meest kleine stompzinnige dingen waar ik normaal mijn schouders over optrek of ik niet eens merk. Tegen honden tegen toen man tegen winkelpersoneel mijn ouders echt iedereen. Zomaar :o -O-

Het gekke is de overgang ben ik wat dat betreft fluitend doorgekomen. Mijn moeder was een ramp met ontploffen ook. Ik dus gewoon niet. Wat opvliegers maar gewoon mijn aardog stabiele zelf :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:20

10 mg per dag is niet zo hoog, ik heb ook jarenlang meer dan dat geslikt. Dus ik zou er gewoon rustig aan beginnen en dan maar kijken wat er gebeurt.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 16:50

Hij is voorzichtig omdat ik ook wat andere problemen heb en niet alles mag slikken en ook Humira spuit bijvoorbeeld.

Het is echt 10 dagen, dan zou het even behoorlijk reinigen allemaal ( netjes gezegd ) en moet het echt over zijn. Anders staat hij 100% achter een operatie.

Hoe weet je eigenlijk of je er geen last van hebt? Misschien ben je toch wel anders als je het niet neemt??

Ben ook wel bang om uit te vallen. Ben al een type met grote mond en nogal recht voor zn raap.

Met deze Mirena merkte ik al een beetje stemmingswisselingen vlak voor de menstruatie en dat corrigeerde ik wel meteen. Na 2x dacht ik echt, hey, dat moeten we moet gaan doen. Mn man is ook wat bang voor de emoties. Heb een moeilijke tijd achter de rug, of eigenlijk ben ik er nog mee bezig en je wil niet vastlopen daarin.

Ik weet dat je na de operatie ook versneld in overgang kan komen ( tenzij je daar weer wat voor slikt ) maar mijn oma, moeder en tante hebben er echt geen last van gehad.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:00

superpony schreef:
Hoe weet je eigenlijk of je er geen last van hebt? Misschien ben je toch wel anders als je het niet neemt??
*knip*
Ik weet dat je na de operatie ook versneld in overgang kan komen ( tenzij je daar weer wat voor slikt ) maar mijn oma, moeder en tante hebben er echt geen last van gehad.

Dat kan natuurlijk, maar dan heb je er dus alsnog geen last van. Bovendien, voor 10 dagen, waar heb je het dan over? Het is echt geen raar medicijn, ik zou me hier voor 10 dagen echt niet druk om maken als ik jou was.

Over wat voor operatie heb je het precies? Bij mij is bijna anderhalf jaar geleden de baarmoeder verwijderd, daarvan kom je in prinicpe niet (versneld) in de overgang. Dat gebeurt alleen als ook de eierstokken verwijderd worden, en dat lijkt me bij vleesbomen niet echt logisch.....

Ik zou zeggen, adem in, adem uit, neem die Provera, kijk wat het doet. Het zijn maar 10 dagen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen met Provera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 17:13

Ja, ik neem het ook gewoon. Maar de gyn kent de situatie en waarschuwde alleen even, dus was benieuwd. Dan gaan mensen van alles roepen. Maar ik hoop juist dat het goed werkt.

Heb er al 2 op en merk niks, dus neem ook aan dat 10 dagen heel kort is. Heb overigens weleens bij mn MDL arts toen een patient meegemaakt die een psychose kreeg van prednison kort na de start. Kon het helaas van dichtbij meemaken. Zelf nooit problemen gehad met diverse pednison kuren en wist ook niet dat het kon gebeuren. Zag de paniek van haar moeder en het is toch wel fijn als een omgeving ook wat weet.
Ik heb ooit een slechte reactie gehad op tramadol toen mn zoon klein was en die is best geschrokken.

Welke operatie hebben we nog niet exact gesproken.

Maar je mag hier toch gewoon vragen of ervaringen delen? Anders kan je 80% van de topics wel sluiten.