Minimalisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26037
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:36

Dat garen ziet er nog prima bruikbaar uit. Daar vind je vast wel weer iemand voor.

Hier gaan nog meer mokken weg heb ik besloten. Ik moet nog even kijken welke.
Laatst bijgewerkt door germie op 13-02-23 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:36

germie schreef:
Is er nog wel wat over nu je 15 vuilniszakken weggedaan hebt? Ik vind dat wel heel veel klinken.


Ja joh, zat.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:18

Ik ben vandaag thuis met een griepje, dus ik ben al de hele middag op een slakken tempo mijn keuken aan het uitmesten. Ik ergerde me eraan dat ik eigenlijk alle ruimte in de keuken gebruik, terwijl ik pas drie jaar geleden hier ben komen wonen en ik alleen woon in een huis waar voorheen vier mensen woonde. Nu ik het allemaal een beetje aan het sorteren ben en rustig aan aan het uitzoeken kom ik er achter dat ik heel veel van wat er is wel gebruik, en dat ik het gewoon allemaal heel ruim opgezet heb. Ook niet erg :D . Dus er gaat wel iets weg, maar niet zo veel als ik van te voren verwachtte.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:14

Afgelopen week enorm veel uitgezocht en weggedaan. Kwam weer wat sites tegen over minimalisme en dat triggerde weer :D . Vond de tip alle kleding die je hebt alleen in je kledingkast te bewaren, had inderdaad nog veel in bakken weggestopt. Ben ook weer 7 kilo afgevallen, dus alles wat sowieso niet meer past/leuk staat/versleten/te oud is weggedaan en nieuw gekocht ter vervanging indien nodig. Kleding heb ik genoeg, zeker niet te veel en zat leuke combi's mee te maken, maar draag vaak maar een deel omdat ik 's ochtends inspiratie mis. Vandaar een aantal leuke sets gecombineerd en samen zo in m'n kast opgehangen, dit werkt goed voor om af te wisselen en er leuk bij te lopen, dus ook alles zoveel mogelijk te dragen wat ik heb. Inderdaad alle seizoenen bij elkaar in de kast, maar heb stapels van verschillende soorten kleding gemaakt en de dingen voor de zomer dan onderop de stapels gelegd.
Ben 5 maanden geleden verhuisd naar m'n huidige woning, zo langzamerhand toch weer het een en ander aan het vervangen. Bijv servies, was allergaartje wat deels uit huis ex kwam, heb nu een mooie set borden en kopjes, precies genoeg wat er ook echt gebruikt wordt, van Bunzlau Castle gekocht ter vervanging wat ik al zo lang wilde hebben.
Hele berg spullen op marktplaats gezet wat allemaal overbodig was en nooit wat mee deed. Had nog wat dingen op mijn wensenlijst staan die ik van de opbrengst kon kopen.
Ook ben ik door verhuizing van 3 paarden in eigen beheer naar 1 paard in pensionstalling gegaan, veel spullen konden daardoor weg. Laatste wat niet verkoopt op marktplaats breng ik binnenkort naar 2e hands ruitershop. Ook voor het paard heb ik geprobeerd alleen het hoognodige te houden, ook door de beperkte ruimte die ik nu heb. En eigenlijk had ik zoveel spullen die overbodig waren, geeft een hoop rust.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 15-02-23 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:17

Klinkt goed Bo!

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:19

Oh dat ruimt heerlijk op! Fijn gevoel hè.

Ik heb vandaag 44 boeken weggedaan :D

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:31

Ja echt heerlijk :o
Geeft rust te weten dat alles wat overbodig is weg is, alleen puur wat je echt nodig hebt en gebruikt.
Heb 1 van de slaapkamers in gebruik als opslag, en daar droogt ook m'n was op een rek. Deze kamer stond inmiddels best vol met allerlei spullen, heb nu alles gewoon alleen maar in 2 stellingkasten in bakken staan en de rest leeg, zo heerlijk! Paardenspul ligt nu ook allemaal op stal, op 2 liners en een bak met reserve onderdelen na. Dat scheelt ook een hoop ruimte in huis. Doordat alles op stal ligt pak ik het nu ook eerder.

Wat goed 44 boeken! Heb er ook al een aantal weggedaan, waren allemaal nog in nieuwstaat, gewoon niets mee gedaan. Zonde van de aanschaf maar dus toch maar afscheid van genomen.

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:48

Wat fijn zo opgeruimd!

Ja ik had er moeite mee hoor. Er zaten ongelezen nieuwe boeken bij.
Boeken zijn best duur. Maarja je krijgt er geen drol voor terug.

Dus dan maar even door de zure appel heen.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:38

Saul schreef:
Oh dat ruimt heerlijk op! Fijn gevoel hè.

Ik heb vandaag 44 boeken weggedaan :D


Ik las 44 broeken, }>

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:42

Nou. Ik zal je zeggen. Mijn partner heeft er meer dan 44 :=

Hij en kleding, ellende net een vrouw :')

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 07:18

Ik word er helemaal blij van om jullie berichten te lezen :D

germie

Berichten: 26037
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:22

De knoop is doorgehakt, het servies gaat weg. Ik heb ineens een plank leeg in die kast. Nu zal die wel weer gevuld worden met mokken die ik elders heb staan en daar kwijt wil. Maar het ruimt wel ineens hard op zo.

Ik heb verder mijn plasticzakken opgeruimd. Ja, lach maar, maar ik heb een ongebruikte hoek in de woonkamer half achter een kast waar ik niets mee doe en daar gingen altijd de plastic zakken in. Echter, hoewel ik nooit zakken koop stijgt het aantal plastic zakken toch doordat je ze nog steeds wel ergens bijkrijgt. Ik gebruik al een aantal jaren geen vuilniszakken omdat ik mijn afval in deze plastic zakken of dozen van internet aankopen weg kan doen (oftewel ik hergebruik alles dus), maar nu heb ik toch 3 bigshoppers vol plastic zakken en nog een stuk of 5 grote papieren tassen. De conclusie: je krijgt meer dan je kunt verbruiken.
Nu weet ik dat je soms bij een kringloop wel een gebruikte gratis tas krijgt, zouden die er wat aan hebben? Want het weggooien terwijl het gewoon nog wel 10 keer gebruikt kan worden vind ik ook zonde. Maar ik heb aan 1 bigshopper vol genoeg.
Zo vond ik ook wel 10 linnen tasjes, en die dingen gebruik ik eigenlijk nooit.

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29878
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:28

Goed bezig germie. :j
Mooi servies.

Ik heb altijd een big shopper en linnen tasje in de auto en mijn fietstas zitten.

Die neem ik de winkel mee in. En dan krijg je geen tasje meer toegestopt.
Scheelt een berg plastic.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:07

Goed bezig Germie!
Ik zou gewoon bij de kringloop even vragen of ze de zakken willen hebben, maar kan me zomaar voorstellen dat ze er wel blij mee zijn

germie

Berichten: 26037
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:44

DuoPenotti schreef:
Goed bezig germie. :j
Mooi servies.

Ik heb altijd een big shopper en linnen tasje in de auto en mijn fietstas zitten.

Die neem ik de winkel mee in. En dan krijg je geen tasje meer toegestopt.
Scheelt een berg plastic.

Dat heb ik ook. Er liggen standaard 2 shoppers in mijn auto. Maar ik bewaar ook plastic zakken van bijvoorbeeld nu mijn gekochte balance board. Daar kan prima weer voor 3-5 dagen afval in.
De doos van mijn nieuwe modem (oude was kapot) wordt weer een afvalbak. De plastic zak waar het inzat wordt een afvalzakje voor bijvoorbeeld theezakjes.
Maar je krijgt als je er op let meer plastic dan je verbruikt. Ik heb zelfs dozen kapot gemaakt.

Ik heb ook besloten dat 4 glazen uit de overgebleven selectie toch weg mogen nu ik er weer naar keek. Dus ook dat ruimt weer op.

En ik zal binnenkort even bij een knringloop vragen.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:51

Lekker bezig Germie.


Hier een fiets verloot via de weggeefhoek. Moest nog wel het e.a aan gebeuren maar niet overdreven veel. Stond al een paar maanden nutteloos voor de deur, nu heeft iemand anders tenminste nog plezier van een goede batavus.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:13

Ik heb net weer twee dozen naar de kringloop gebracht. Ik vind t zalig dat ze hier gewoon alles aanpakken, en niet ter plekke gaan staan sorteren op wat ze wel en niet willen hebben. Ze zijn super vriendelijk, pakken alles met een lach aan. Heerlijk.

Daarna heb ik even een rondje door de winkel gelopen, maar er was maar weinig dat me aansprak en toen ik mezelf afvroeg of ik dingen echt nodig en/of waar ik het ging laten als ik het wel zou kopen, heb ik toch maar niets mee naar buiten genomen. Dus nu is mijn huis weer een stuk lichter <3

prompter

Berichten: 11209
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:27

Hier ook hoor, alles wordt aangenomen, het sorteren komt later wel. Binnenkort wordt het brengen nog makkelijker, want ze komen in het pand naast het pand waar ik nu werk, dan is het helemaal snel even iets brengen :). Ik koop zelf heel weinig bij de kringloop, soms een boek, en ik zoek nu manden om planten in te zetten voor bij de voordeur. Die manden houden het maar kort vol meestal, zonde om daar dure nieuwe voor te kopen.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:30

germie schreef:
Nu weet ik dat je soms bij een kringloop wel een gebruikte gratis tas krijgt, zouden die er wat aan hebben? Want het weggooien terwijl het gewoon nog wel 10 keer gebruikt kan worden vind ik ook zonde. Maar ik heb aan 1 bigshopper vol genoeg.
Zo vond ik ook wel 10 linnen tasjes, en die dingen gebruik ik eigenlijk nooit.

Ik breng die de overbodige tasjes naar een gezondheids/natuurvoedingswinkel in het dorp. Ze zijn er blij mee. Er zijn altijd klanten die een eigen tasje vergeten.

cobiie

Berichten: 7313
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:27

Hier heb ik van de week ook eindelijk een fijne kringloop gevonden om de spullen bij af te gooien. Wij zijn nog op zoek naar een kast voor de tuinspullen en ik was dus ook even binnen gelopen.
Een passende kast hadden ze niet maar bij de speelgoed wel een barbiehuis voor maar 13 euro. Daar heb ik even over getwijfeld. Maar uiteindelijk laten staan aangezien ze nog niet met Barbie's spelen. Het voelt wel goed dat ik die heb laten staan ondanks dat mijn man en schoonmoeder mij voor gek hebben verklaard dat ik hem niet mee had genomen.

germie

Berichten: 26037
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:02

Hier nog 6 glazen op de lijst wegdoen. En een setje verzilverde gebaksvorkjes. Heel mooi, maar ze zijn zwart bij mij. Dus die verloot ik ook op fb. Ik heb nu een vierkante meter extra leeg in de woonkamer, dat is wel wat raar, want dat is jaren niet zo geweest. En een hele plank in een kast. Maar daar komen boeken in. En in de keuken heb ik na het sorteren van mokken (wat gooi ik weg, wat geef ik weg) ook ineens heel veel ruimte in een kastje.
Niet dat mijn huis nu meteen het stempel netjes krijgt, maar dat past ook niet bij mij. Maar het wordt zo wel netter dan het was.

En mijn container is ook al weer half vol. Denk dat die dinsdag vol is als die geleegd wordt. Maar dat geeft niet, daarom nu even snel nog doorpakken.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:09

cobiie schreef:
Hier heb ik van de week ook eindelijk een fijne kringloop gevonden om de spullen bij af te gooien. Wij zijn nog op zoek naar een kast voor de tuinspullen en ik was dus ook even binnen gelopen.
Een passende kast hadden ze niet maar bij de speelgoed wel een barbiehuis voor maar 13 euro. Daar heb ik even over getwijfeld. Maar uiteindelijk laten staan aangezien ze nog niet met Barbie's spelen. Het voelt wel goed dat ik die heb laten staan ondanks dat mijn man en schoonmoeder mij voor gek hebben verklaard dat ik hem niet mee had genomen.


Wel goed gedaan van je!

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 12:00

Iedereen goed bezig hier! Wat een opgeruimde huizen straks allemaal haha :D

Kringloop is bij mij wel een beetje een valkuil, breng er graag spullen heen maar neem ook regelmatig wat mee. Eigenlijk nooit tierelantijntjes of iets dergelijks maar echt gebruiksitems. Heel soms iets waarvan ik denk dat het voor een betere prijs te verkopen is, maar ik ben niet zo’n enorme handelaar :o

Bij m’n ouders langsgaan helpt ook niet bij het ontspullen, kom er regelmatig met een en ander weer weg haha :+

Langzaam maar zeker groeit de lijst ‘spullen uit’ nog wel steeds. Een van m’n schoonbroertjes is op zichzelf gaan wonen, dat helpt dan weer wel. Die heeft dankbaar een en ander van ons afgenomen haha!

Ik hou naar aanleiding van dit topic nu ook een lijst met ‘spullen in’ bij :j

germie

Berichten: 26037
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:03

Ik heb mijn container vol en heb nog 2 grote lampen die ook weggaan, die staan ook al 10 jaar ongebruikt in de woonkamer in een hoekje.

Momenteel moet je niet in mijn woonkamer zijn, er is nu meer rommel dan eerst. Maar ja, dat is ook logisch, alles wat van boven komt wat weggaat moet naar beneden, en ook uit de woonkamer moeten de spullen dus aan de kant voordat ze weggaan. En dan is je container vol, haha. Maar het komt ooit goed, al maak ik deze maand niet veel meer af wegens echt geen tijd. Maar ik heb straks opeens mijn eettafel weer leeg. Dat is in geen jaren zo geweest. Ik zit er toch nooit. Misschien moet de gehele tafel maar weg dan.

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:22

Ik ben stiekem heel benieuwd naar jouw woonkamer germie :=

Zo kan ik me niets voorstellen bij een eettafel die nooit leeg is.
Grappig. Want ik zat daar vanmiddag aan te denken. Bij mijn schoonfamilie ligt er ook altijd rommel op tafel.
Bij ons is hij altijd leeg. Ik ben allergisch voor spullen op de eettafel die er niet horen :')

Leuk Iris dat je nu zo’n lijst bij houdt!