Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wat is je schoenmaat?

42
61 (59%)
43
27 (26%)
44
8 (7%)
45
4 (3%)
>45
3 (2%)

Totaal aantal stemmen: 103


UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 10:37

Hoi allemaal!

Ik ben benieuwd wie van jullie dames een grote schoenmaat heeft. Daaronder versta ik maat 42 en groter. Zelf heb ik maat 43 en worstel ik al mijn hele leven met het vinden van tijdloze, moderne schoenen van goede kwaliteit die niet meteen 400,- kosten. Meestal slaag ik wel bij Van Haren, maar die schoenen zijn dan vaak niet heel comfi en met een jaar afgedragen. Gabor is nog een optie, maar die designs worden hoe groter de maat hoe ouwelijker := Dit geldt voor meerdere merken vind ik, het lijkt wel alsof ontwerpers denken dat wij, vrouwen die op grote voet leven, geen mooie schoenen willen? En als ik dan een keer passende schoenen vind, bij voorkeur van leder vanwege de lange levensduur, geeft de producent niks vrij wat betreft productie methodes. Omdat ik zo duurzaam mogelijk wil leven, ben ik bijvoorbeeld benieuwd naar het looiproces van het leder en de omstandigheden waarin de makers van de schoen verkeren.

Omdat ik keer op keer hier tegenaan loop, heb ik besloten er iets aan te doen. Voor een studieproject ga ik een concept uitwerken voor duurzaam geproduceerde schoenen, speciaal voor vrouwen met schoenmaat 42+.

Mijn vraag aan jullie: waar kopen jullie je schoenen? Wat zijn jullie bereid ervoor te betalen? Wat bepaald voor jou de prijs van de schoen: ontwerp, levensduur, merk, milieuvriendelijkheid, materiaal, of iets anders? Shoppen jullie graag online of liever eerst in het echt passen?

Alvast bedankt!!

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!


Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:47

Maat 42 :wave:
Mijn moeder heeft 43/44 trouwens.

Ik shop waar ik het tegenkom. Veel sneakers, dan kan ik ook de mannenvariant nemen als die me aanspreken.

Online kan ik vaak ook wel slagen bij Zalando en Omoda. Nette schoenen moet ik binnenkort weer eens hebben maar nog geen idee waar ik daarvoor ga kijken.

Oh en ik geef niet meer dan 130 euro uit.

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:52

Ik heb zelf maat 44. Het is lastig om een goed en mooi paar schoenen te kopen.
Ik ga zelf vaak naar Wessels in Vreden (duitsland)
Meestal slaag ik daar wel. Vaak betaal ik 100 euro of meer voor een paar schoenen maar daar is de kwaliteit dan ook wel weer naar.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:53

42 hier. Ik geef max 70 uit aan schoenen. Looks, kwaliteit en pasvorm zijn belangrijk voor me. Duurzaamheid enzo kijk ik niet naar.

Edit: wegens bredere voet shop ik nooit online.

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:56

Jup maat 43 hier, brede voeten en een redelijke wreef... draag meestal sneakers omdat die niet opvallen als het mannen schoenen zijn. Maar ik vind schoenen kopen dus echt vreselijk want ik vind niks in mijn maat.

Ik moet dus nu ook op zoek naar bruidsschoenen want ik ga trouwen volgend jaar. Ben op zoek naar sneakers met kant want op hakken lopen doe ik nooit. Maar ik vind ze nergens in mijn maat.

En mensen die in het zuiden van NL wonen moet je eens naar Meeuwis in Meijel gaan daar heb je schoenen in grote maten voor zowel dames als heren.
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 26-09-18 10:57, in het totaal 2 keer bewerkt

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:57

Hier maat 42 of 42.5

Ik draag meestal sneakers omdat die er in alle maten zijn en lekker lopen.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:57

Maat 46 hier. Ik loop het liefst op Timberlands, die zijn er ook nog wel wat vrouwelijker. Als ik echt wat vrouwelijkers wil dan kan je naar Wessels in Vreden of Pretty Tall in Apeldoorn. Echt heftige schoenen met enorme hakken vind je ook nog wel eens op speciale sites voor travestieten :P

Ik geef maximaal 120 euro uit aan schoenen, het hangt er vanaf voor welk doel en zo. Voor goede wandelschoenen zou ik meer uitgeven.

Ik ben 183cm, dus echt op hakken loop ik niet.

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:58

42 (maar soms pas ik ook maat 41).
Vroeger droeg ik mannelijke sneakers, inmiddels hebben ze voor vrouwen ook wel meer grote maten. Bij Van Haren bijvoorbeeld zie ik het steeds vaker, maat 41, 42 is er dan niet meer maar 43, 44 wel :P

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:03

Maat 44, moeilijke voeten en steunzolen... rampenplan :')

Ik geeft niet meer dan 80 euro uit aan goede schoenen (Gabor, mustang) en ga ook regelmatig naar de van Haren. Daarnaast ben ik gek op converse <3
Ik koop de meestal online, in winkels hebben ze m'n maat nooit. In het echt passen heeft wel m'n voorkeur.

Kwaliteit is belangrijk en uiterlijk ook. Daarnaast wil ik dat schoenen goede steun geven. Ook goede levensduur, heb nu vaak schoenen die maar 1 seisoen meegaan.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:07

Hier maat 42 en ik vind het sinds een aantal jaar steeds makkelijker om schoenen te kopen. In mijn tienerjaren was het er gewoon niet en ik heb jaren rondgelopen op mannensportschoenen. Daar heb ik wel mijn schoenenpik aan overgehouden.

Grappige is dat van Haren nu juist nooit past, die 42 valt als 41 vaak maar mijn idee. Ik hou van Zalando. Ik bestel gewoon alles wat ik leuk vind en wat niet past stuur ik weer terug.

Mijn grootste struikelblok is dat hoe groter de schoenmaat des te groter de kuitmaat. Schijnbaar heb je bij maat 42 ook kuiten maat 42. Hoge laarzen heb nooit aan om die reden. Een andere frustratie is het kopen van bergschoenen. Die vallen altijd klein en dan heb ik opeens maat 43/44 en moet ik mannenschoenen aan. Vaak zijn deze veel te breed.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:12

43, redelijk brede voeten en gewoon lastige voeten eigenlijk haha. Ik draag praktisch altijd Reebok schoenen, daarvan weet ik mijn maat (heb daar 42,5) en kan ik gewoon kiezen op uiterlijk, bij zowel mannen als vrouwenschoenen, haha. Maar voor nette schoenen is het wel echt vreselijk hoor..

Edit: nette schoenen, die geen laarzen zijn en geen hak hebben.. ik kan namlijk helemaal niet op hakken lopen.

♡♡♡♡♡

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:17

Zelf geen grote maat schoen, maar weet wel een leuke (grote maten) schoenenwinkel in Alkmaar, dat is Passo. Je kunt ook online bestellen. Leuke moderne en betaalbare schoenen (ook voor heren).

Anoniem

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:20

Maat 43 , draag vooral nike dat zit gewoon het lekkerste en gaan prima lang mee

Maar ik heb niks met vrouwelijke schoenen , dus voor mij geen probleem op de grote voet

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 11:21

Wow, wat een reacties al! Heel erg bedankt allemaal :) Erg fijn om de ervaringen van lotgenoten ( :P ) te horen, ik neem het allemaal mee in mijn project.

Zijn er ook dames die interesse hebben in grote maat schoenen met een hak van >7 cm?

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:27

Sneakers ! Maat 44 , steunzolen, brede voeten , en ook nog moeilijke voeten.

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:35

Interesse in een hak? Ikke niet hoor.. ik ben zonder hak al 1.80 en anders nog groter. Ik kan er ook niet op lopen trouwens.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:49

Voor mij ook geen hak. Ik ben al 1.87!

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:54

Ik heb maat 44 en relatief brede voeten. Voor mij ook zeker geen hak, ben zelf al 1,90 (als het niet al meer is intussen).
Meestal haal ik schoenen bij Van Haren, maar kwalitatief zijn die toch vaak net niet helemaal top. Loop echter sowieso vrij snel door mijn schoenen heen, echt dramatisch.. Twee jaar terug een keer wat duurdere sneakers gehaald, maar na een half jaar zaten er al grote gaten in beide zolen. Vorig jaar liep ik bij een paar gympen al na minder dan 2 maanden op het asfalt :Y) . De zijkanten gaan ook vaak kapot.

Wat ik ervoor wil betalen ligt toch vooral wel aan de levensduur. Voor schoenen waar ik meerdere jaren op kan lopen ben ik best bereid tussen de 100 - 150, misschien zelfs 200, neer te leggen. Dat is maar iets duurder dan al die schoenen waar ik maar kort op loop bij elkaar opgeteld _O-
Ik pas schoenen liever eerst, maar mits ik na thuis passen (probleemloos) kan retourneren vind ik online bestellen ook wel prima. Heb een voorkeur voor milieuvriendelijk, al let ik daar niet actief op, ben al blij als ik wat leuks tegenkom :P

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:07

Hier ook maat 42. Ik loop in mijn vrije tijd eigenlijk altijd op nike Airmax. Een keer per jaar ontwerp ik ze geheel naar keuze op de site van Nike. Daar is enorm veel keuze in maten en mijn steunzolen passen daar goed in. Zo'n paar kost dan vaak tussen de 160 en 200 euro. Voor wat netter heb ik een paar converse allstar.
Grootste probleem bij mij zijn mijn werkschoenen. Die zijn vaak enorm breed en dan ga ik schuiven. Gelukkig ergens een paar gevonden die smal zijn, maar veel vind je ze helaas niet.

Verzorgpony Bundy: M2+5, nu lekker met pensioen.
Verzorgpaard Amar: L1+1
Verzorgpaard Murano: L2 en Friezencarrousel Phaidra
http://www.instagram.com/jeanel_equestrian

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:11

Met een grote hak? Nee dank je. Buiten dat ik m'n nek breek voel ik me dan helemaal een soort Lurch.

Niet helemaal waar trouwens, ik koop heeeeeel sporadisch hakken maar dan slaag ik bij Primark en meer geef ik er ook niet aan uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:15

Ik verplaats dit topic van School, studie en werk naar Mensenwelzijn en sport, ik denk dat het daar toch beter past. :)

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:20

Ik heb maat 41-42, ben ruim 1.80 en loop graag op hakken. Lang ben ik toch wel :D En ik vind hakken gewoon mooi. Draag geen hele hoge hak, maximaal een cm of 8. Meestal is het niet zozeer de maat die een probleem geeft maar wel mijn doorgezakte voorvoet in combinatie met een hoge wreef. Als een schoen te strak om de wreef zit dan doet dat zo'n zeer :=

Ik winkel veel bij Zalando, Omoda etc. Goedkoop is vaak duurkoop, dus ik winkel over het algemeen niet bij de van Haren en aanverwanten.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

jowien
Berichten: 976
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:03

Ik heb laatst bij www.spartoo.nl gekocht. Veel keus. Ik vind online schoenen kopen (maat 43) altijd een gok, maar ben hier tevreden mee.
Voor op stal heb ik liefst Ariat.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:29

Hier 42. Heb graag uggs en nu een paar wolkys die lekker zitten

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:52

43 gaat net te groot zijn, jammer! Geen probleem met hakken ondanks dat ik dan al snel 1.90 ben. Ik heb mooie, lange, slanke benen en met hakken geeft dat best een mooi effect. Maar nu heb ik enorm veel schoenen, sneakers, hakken, uggs....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Esplen, Fly_high, Googlebot, jasz, MarieAnne, MariekeR, Supervixen, SusanH, WendyShet, xYaartje en 115 bezoekers