Zoals in de titel staat, is mijn bril nu voor de 2e keer stuk gegaan. Ik heb sinds een jaar ongeveer een nieuw montuur. Het materiaal is van plastic. Een halfjaar geleden ongeveer brak het pootje ineens af bij het scharnier. Ik ben toen terug gegaan naar de opticien en toen kon ik gratis hetzelfde montuur/met glazen opnieuw krijgen.
Nu, afgelopen week, gebeurde precies hetzelfde weer

Ik ben altijd heel zuinig met mijn bril want zonder kan ik haast niks zien

Nu ging ik weer terug naar de opticien maar ik heb gezegd dat ik graag een ander montuur wil. (metaal bijvoorbeeld, iets dat minder snel breekt). Nou zeggen ze dat dit niet kan, omdat dat niet binnen de garantie valt oid? Maar een nieuwe bril van hetzelfde montuur kan dan weer wel. Dit wil ik echter niet want ik ben echt bang dat de bril nog eens zal breken.
Ze zijn er ook van overtuigd dat het mijn schuld is dat de bril steeds breekt en dat het niet aan het montuur zelf kan liggen. Ik was immers de enige die steeds terug kwam met deze bril en andere klanten waren wel tevreden

Nou krijg ik dus deze week dezelfde bril weer terug, maar ik heb er best een naar gevoel over. Ik ben echt bang dat ik straks eens op vakantie ben oid en dat ik dan zonder bril kom te zitten. Maar ze willen me dus geen andere (metalen) bril geven..
Wat moet/kan ik nu doen? Misschien mensen hier die zelf als opticien hebben gewerkt en me iets kunnen uitleggen? Hopelijk kan iemand me helpen