Kalkspatjes in borst.

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Britta31

Kalkspatjes in borst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 15:24

Na een borstonderzoek heb ik kalkspatjes in mijn borst.De huisarts zegt dat ik er niet van wakker moet liggen.Maar ik maak mij toch zorgen.Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij misschien geruststellen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Alvaron

Re: Kalkspatjes in borst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:49

Bij mij (50+) zijn begin vorig jaar bij het bevolkingsonderzoek borstkanker ook microcalcificaties gevonden. Ik ben direct doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Hierbij kwam naar voren dat het een voorstadium van borstkanker betrof (DCIS). Het was op dat moment dus nog geen borstkanker. Wel bestond de kans dat het zich zou ontwikkelen tot borstkanker als er niks aan gedaan werd.
Ik heb dus een borstbesparende operatie gehad, gevolgd door 16 bestralingen (het minium aantal). Alles is ok. Sta wel nu onder verscherpte controle (jaarlijks), maar verder is er bij mij niks aan de hand.
Ik heb er van begin af aan heel nuchter in gestaan. Het is nog geen borstkanker en we zijn er ruim op tijd bij.
Word je niet doorgestuurd voor verder onderzoek?

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 16:37

Ik moet vrijdag voor een mammografie.De dokter zei dat het gewoon een controle was en ik hoefde mij niet zoveel zorgen te maken ook omdat ik aan die borst een borstontsteking heb gehad.Maar toch.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:56

Ik heb eerst een mammografie en een echo gehad. Daarna is er een stereotactisch biopt genomen, dat was vervelend maar ook niet meer dan dat. Uit het biopt bleek dus dat het een Ductaal Carcinoma In Situ (DCIS) was en is er besloten tot een borstbesparende operatie. Ben van cup D naar een cup B gegaan. Heb na de operatie 1 nacht in het ziekenhuis geslapen en mocht de volgende ochtend al naar huis. Pijn was heel goed te doen op alleen paracetamol. Maar goed, zo ver is het dus nog niet voor jou.
Sterkte met wachten op de onderzoeken en de uitslagen.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 13:00

Ik moet donderdag voor een biopsie en vrijdag de uitslag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie