Al dik een jaar geleden is er tijdens het salsadansen een bepaald niet slanke dame met een naaldhak op mijn voet gaan staan. Ik stond zelf ook op hakken op dat moment.
Ik kon toen wel aardig weglopen, maar na de busrit naar huis voelde het zeker niet goed. Waarschijnlijk mede dankzij de alcohol? Ben ik thuis gewoon in slaap gevallen en de volgende dag wakker geworden met een bont en blauwe dikke voet, waar je aan de dikke streep die erop stond goed kon zien waar mevrouw op mijn voet had gestaan- stukje naar beneden was gegleden en later weer had afgezet.
Afijn, na ongeveer een 1,5 week strompelen schoot er voor mijn gevoel weer iets goed en leek het helemaal over. Ik ben hypermobiel en dat is het meest extreem in mijn voet, iets breken is daardoor ook zo goed als onmogelijk voor mij. Vandaar dat ik hier niet gek van opkeek.
Van de winter ben ik wat serieuzer het hardlopen gaan opbouwen, en kwam ik erachter dat mijn voet na een 20 - 30 minuten inspanning vreemd aanvoelde. Dit werd niet minder, elke keer weer kwam het terug. Als ik doorliep, ging het ook echt steken en soms opzetten. Heel soms werd die knie ook een beetje dik. Gek genoeg bleef er ook een soort deukje zichtbaar in mijn voorvoet?
Dus, begin juli heb ik een afspraak gemaakt bij de fysio in de hoop dat die me kon helpen.. En sinds die afspraak kan ik eigenlijk helemaal niet meer goed lopen

Inmiddels zijn we een hele tijd verder, de fysio kan niks afwijkends meer ontdekken aan mijn voet. Ik ben naar een orthopeed doorgestuurd, foto en mri gehad en ook niks gevonden wat mijn klachten kan verklaren.
´s ochtends lijkt het altijd mee te vallen, maar élke avond is mijn voet dik en rood. Als ik zonder krukken loop, doet het ´s avonds en ´s nachts ook echt zeer en kan ik me geen houding geven. Zonder sporttape kraakt en knerst het als een malle.
De orthopeed raad me aan om 3 maanden op krukken te lopen, de boel zoveel mogelijk te ontzien en dan te zien of het misschien vanzelf beter wordt.
De fysio heeft me gister doorgestuurd naar een second opinion team.. Maar ik ben er niet zo gerust op. Sterker nog, ik zit inmiddels mentaal ook al behoorlijk in een dipje

Heeft een van jullie misschien een tip wat ik zou kunnen proberen? Of een idee wat het zou kunnen zijn? Eventueel een tip voor oefeningen of een sport die ik nog zou kunnen doen zou ook al heel fijn zijn. Foto´s kan ik sturen via pb, maar er is eigenlijk niet extreem veel aan te zien behalve dan een voet met een dikke rode voorvoet en een normale ernaast