Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:52

Tsja ik wist even geen betere titel te verzinnen maar denk dat mijn punt wel duidelijk is, wij zijn moe, heel erg moe, ondertussen tegen het gevaarlijke aan...

Wij hebben een dochtertje van 7 maanden welke elke nacht minimaal 1x komt voor de fles.
Op zich geen ramp maar er zit geen ritme in, ene keer komt ze om 3 uur, andere keer om 5 uur etc.
Ze wil echt een flesje, als wij haar die niet geven en bijvoorbeeld alleen troosten/oppakken gaat ze alleen maar harder schreeuwen, laten huilen heeft ook geen zin want dan begint ze zo hard te krijsen dat ze ons zoontje van nog geen 2 jaar wakker krijst en het probleem alleen maar groter word; lees: 2 krijsende kinderen en een zoontje die de dag erna niet te genieten is ondat hij slaap te kort heeft.

En nu? Wij weten het niet meer!
Wij wisselen elkaar af wie de nachtvoeding doet om elkaar te ontzien maar kunnen slecht in slaap vallen en worden evengoed wakker als de ander eruit gaat.
Wij zijn beide inmiddels zo oververmoeid dat het gevaarlijk begint te worden, en kunnen redelijk wat hebben normaal gesproken.
We kunnen niet meer normaal tegen elkaar doen maar onze vermoeidheid en irritaties beginnen zich nu ook naar de kids te uiten en dat vind ik nog wel het ergste.

Een nachtje/weekendje uitbesteden kan maar lost het probleem niet op helaas.

Dus alle tips zijn welkom!

Liefs van een onvermoeide mama

tyleysmiley

Berichten: 1897
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:55

Ik voel met je mee...helaas als zeer ervaren mama van 6 mannekes geen tips.
Ben maar 'blij'...dat het 1 x per nacht is...hier zijn de nachten al ruim 10 maanden een hel...elk uur gemiddeld...baby nagekeken op vanalles...maar niks gevonden of iets dat helpt.
Stay strong mama...gaat oooooit over...zuchtX

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:55

Heel eerlijk.. het hoort erbij. Ik wou dat mijn dochter op die leeftijd 1 keer kwam. Die kwam gerust 3/4 keer. Nu is ze inmiddels 2 en komt 1 a 2 keer.

Mijn tip.. laat het los.. ga op tijd naar bed.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:56

:(:) wat vervelend zeg :(:)
Blijkbaar heeft ze haar nachtvoeding nog echt nodig :(:) onze zoon heeft tot 14 maanden nog nachtvoedingen gehad, ook onregelmatig.
Hij lag wel naast mij in een ledikant dus kon er meestal een fles in schuiven voor hij echt overstuur was.

Zou toch proberen om haar en je zoontje een weekend uit logeren te sturen en samen van de rust te genieten :(:)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:56

Af en toe een nachtje apart gaan liggen oid? Eentje op zolder / beneden zodat die de kinderen niet hoort en de ander heeft dan die nacht even pech.

Even bijslapen door een weekendje uit te besteden lost het misschien niet op, maar zorgt er wel voor dat je weer even tot elkaar komt en weer even bij kunt tanken. Dus kan zeker helpen...

En tsja als ze honger heeft 's nachts valt er verder vrees ik toch niet zo veel aan te doen. Geef het de tijd, het wordt ooit echt beter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:57

Ik snap dat je vermoeid bent, maar 1x per nacht is toch echt niet gek? Is ze dan zo lang wakker dat je dan echt meerdere uren slaap mist? Vroeger in bed gaan geen optie? Welk uur gaan jullie dan weer uit bed?

Desnoods af en toe apart slapen zodat 1 van de 2 dan eens een nacht kan doorslapen zonder zorger voor de dochter.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:59

Het is al weer een tijdje terug dat die van mij zo klein waren maar meestal slapen kinderen van die leeftijd al door toch?
Ik weet wel dat wij onze oudste toen voor het slapen gaan een zwawrdere fles gaven, melk met johannesbroodpitmeel erdoor zodat hij meer gevuld was zeg maar. Tegenwoordig heb je geloof ik ook speciale flesvoeding voor de nacht. Wie weet dat het helpt.
En een nachtje uitbesteden lost het probleem idd niet op maar ff lekker bijslapen is ook wel eens heerlijk.
En echt, het gaat over. De oudste van ons was ook een moeilijke slaper. Nu is hij 18 en in het weekend pas om 11 uur uit bed
Laatst bijgewerkt door Rivjenn op 08-12-17 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Alenthe05

Berichten: 1097
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:00

Is de voeding wel "vol" genoeg? Andere nachtvoeding? Meer voeding geven zodat ze meer verzadigd is? Anders de huisarts of consultatie bureau inlichten. Succes

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:01

Misschien lees ik er overheen, hoe laat krijgt ze savonds haar laatste voeding?

Rex_Rolfo

Berichten: 5380
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:03

Zo zette buurvrouw Hupperts (90), die negen kinderen kreeg waarvan drie huilbaby’s waren, het ledikantje ’s nachts in de garage. ,,Na drie tot tien dagen was het nachtelijk gehuil afgelopen en mochten ze weer in huis slapen."

https://www.ad.nl/binnenland/geef-dat-k ... ~afa8d3ad/


Dat zul je anno 2017 niet snel meer (kunnen) doen, daarom uit ervaring sterkte gewenst. Het is gewoon heel lastig als alle energie uit je wordt weggezogen en je niet met goede nachtrust kunt bijtanken Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:05

Rivjenn schreef:
Het is al weer een tijdje terug dat die van mij zo klein waren maar meestal slapen kinderen van die leeftijd al door toch?
Ik weet wel dat wij onze oudste toen voor het slapen gaan een zwawrdere fles gaven, melk met johannesbroodpitmeel erdoor zodat hij meer gevuld was zeg maar. Tegenwoordig heb je geloof ik ook speciale flesvoeding voor de nacht. Wie weet dat het helpt.
En een nachtje uitbesteden lost het probleem idd niet op maar ff lekker bijslapen is ook wel eens heerlijk.
En echt, het gaat over. De oudste van ons was ook een moeilijke slaper. Nu is hij 18 en in het weekend pas om 11 uur uit bed


Hangt echt af van kind tot kind. Schoonzus haar beide kinderen kwamen tot een leeftijd van 2,5 jaar 7-8 keer wakker. Niet dat ze echt huilden ofzo, maar ze gingen dan praten, zingen etc.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:07

Het is op deze leeftijd nog heel normaal dat ze snachts om voeding vragen.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:08

Heb je wel een vast avondritme? Badje, lezen, zingen en dan naar bed na de avondfles?
Elke avond dezelfde routine.

Eet zij al vaste voeding? en krijgt zij s avonds een papfles of gewoon melk?
Van pap wordt zij wat voller en slaapt misschien iets langer.

Kan je haar horen s'nachts? of wordt je pas echt wakker als ze al huilt, zou dat dan proberen voor te zijn.

Als ze s'nachts toch wakker wordt, zou ik haar gewoon een flesje geven. Zorg voor weinig licht en hou het rustig. Flesje, verschonen, kroelen en terug in bed.

Ik heb altijd heel makkelijk gedaan, als de kinderen niet in een eigen bed wilde slapen, mochten ze bij mij. Ik heb hier verder nooit problemen mee gehad.
Ze zijn nu 4 en 8 slapen in hun eigen bed.

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:08

Sommige kinderen blijven zo, mijn dochter is nu 18 en nog steeds een vreselijke slaper. Je kunt nog proberen het bedje anders te zetten, een tshirt van jezelf erbij leggen, de radio aan, lichtje aan, bij jullie in de kamer nemen en een logeerbed op de baby kamer zodat een van jullie daar kan bij slapen. Een vriendin van mij kwam erachter dat baby niet alleen wilde slapen en heeft baby toen bij de oudste op de kamer gelegt. Dat werkte super! Creatief denken maar er zeker niet een strijd van proberen te maken. Dat maakt jullie allemaal kapot. Sterkte, ik weet hoe het is.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:09

Hier een zoontje van 1,5, hij komt elke nacht nog zeker 2 keer voor een slokje water en speentje. Ik moet zeggen dat dat ik hier al heel blij mee ben, we hebben ook een periode gehad dat hij uren wakker was in de nacht.

Opzich is 1 nachtvoeding niet heel erg toch? Heb je gekeken naar hoeveel ze overdag krijgt? En ga je zelf ook heel laat naar bed dan? Ik zou ook niet wachten, meteen flesje maken, weinig licht en zo min mogelijk praten. Ook voor jezelf.
Misschien ook een keer een slokje water proberen als ze overdag echt genoeg voeding binne krijgt. En anders erbij neerleggen, 1 voeding in de nacht lijkt me niet iets waar je alles voor uit de kast moet halen om tegen te houden. Sommige hebben het gewoon nodig.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:12

Wat vervelend dat jullie dit zo zwaar ervaren.
Helaas is er denk ik niet zo veel aan te doen. 7 maanden is echt geen vreemde leeftijd om nog niet door te slapen en voor 1 keertje wakker worden zou menig moeder een moord doen.
Krijgt ze borst of flesvoeding? Evt kun je kijken of pap door de laatste fles ervoor zorgt dat ze langer vol zit. Maar als ze het echt nog nodig heeft is er niets aan te doen.
Dat doet ze niet om jou te pesten hoor.
Oja, wat je nog kan proberen is haar leren haar eigen fles vast te houden. Dan laat je haar gewoon in bed liggen en geeft haar een fles in haar handjes zodat je zelf meteen weer kan gaan slapen. Zo leggen wij zoontje ook vaak weg, omdat hij dan veel rustiger inslaapt. Dat betekend alleen wel wat vaker het bedje verschonen. Als ze in slaap vallen voor de fles leeg is dan lekken er wel eens wat druppels.

Mijn eerste sliep ineens door met 8 maanden en kwam daarvoor al een tijd maar 1 keer. Ik vond dat ik daar al heel erg mee geboft had.
Mijn zoontje echter was een ware wonderbaby. Sliep door na 3 maanden op bv. Geen krampjes, nooit spugen. Wat een wonder was dat zeg!
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 08-12-17 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Berichten: 5686
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:15

Slaapt ze op jullie kamer? Ons zoontje heeft zo lang hij nog ‘s nachts voeding kreeg bij ons op de kamer geslapen. Op die manier kun je zo snel mogelijk gaan voeden en weer verder slapen is mijn ervaring. Mijn man werd er niet eens meer wakker van na een tijdje.

Zoolgangster

Berichten: 9625
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:16

Toverbal schreef:
Heb je wel een vast avondritme? Badje, lezen, zingen en dan naar bed na de avondfles?
Elke avond dezelfde routine.

Eet zij al vaste voeding? en krijgt zij s avonds een papfles of gewoon melk?
Van pap wordt zij wat voller en slaapt misschien iets langer.

Kan je haar horen s'nachts? of wordt je pas echt wakker als ze al huilt, zou dat dan proberen voor te zijn.

Als ze s'nachts toch wakker wordt, zou ik haar gewoon een flesje geven. Zorg voor weinig licht en hou het rustig. Flesje, verschonen, kroelen en terug in bed.

Ik heb altijd heel makkelijk gedaan, als de kinderen niet in een eigen bed wilde slapen, mochten ze bij mij. Ik heb hier verder nooit problemen mee gehad.
Ze zijn nu 4 en 8 slapen in hun eigen bed.


Wat (weinig) licht betreft wil ik er nog aan toevoegen: van wit licht, blauwe en groene (nacht)lampjes kunnen ze ook wakker blijven. (Wit en blauwachtig licht breekt slaaphormoon af) Alleen een rood nachtlampje gebruiken dus.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:19

Hoe laat geef je het laatste flesje? En wat voor een flesje is dat?

Ik gaf ze vanaf 7 maanden een papachtig flesje. Dan hadden ze het buikje goed vol en sliepen langer door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:29

Bedankt al voor de snelle reacties, op tijd naar bed doen we al elke avond.
Mijn man gaat er elke ochtend om 6 uur uit voor zijn werk en ik meestal 7 uur ondat mijn zoontje dan wakker is of half 7 als ik moet werken.

Ooit zal ze wel een keer doorslapen natuurlijk, voor de rest is ze een super lief meisje.

Apart slapen heeft geen zin, wij worden allebei heel snel wakker en als 1 van ons ergens anders zou slapen kunnen wij haar nog horen helaas.
Komt ook echt een volume uit dat kleine lijfje dat wil je niet weten, ze gaat ook meteen vol gas dus een fles geven voordat ze dat doet heeft geen zin.

Met ons zoontje hebben wij de makkelijkste baby ever gehad want die sliep met 12 weken al de nachten door. En dan weten wij ook heel goed dat we daar giga mazzel mee hebben gehad hoor.

Zwaardere laatste fles krijgt ze ook, helaas ook geen effect. Johannesbroodpitmeel, nachtpapje, rijstebloem etc allemaal al geprobeerd, ze drinkt zonder problemen een fles van 250 ml leeg savonds! Meestal krijgt ze rond 19.30 uur laatste fles en gaat dan naar bed.
Later op de avond wakker maken en een extra fles geven maakt ook niks uit, hebben we ook al geprobeerd :( ze blijft evengoed snachts komen.

Overdag eet ze goed, eet goed fruit, krijgt iets brood en eet savonds aardappelen en groente, komt niks tekort dus.

Elke avond hetzelfde ritueel, lekker in bad etc.
Snachts inderdaad weinig licht, echt puur heen voor haar flesje en daarna meteen weer wegleggen.

Ik las de tip het flesje in haar bed te geven, dat is inderdaad nog te proberen.
En de tip van kleur licht vind ik ook een hele goede, ons nachtlampje heeft inderdaad blauw licht, dit ga ik eens anders proberen, welke kleuren zijn het beste wel aan te raden?

Ze slaapt op haar eigen kamertje, bij ons op de kamer slapen we allebei helemaal niet meer aangezien wij om elk pufje al wakker worden.
En dat maakte trouwens ook niks uit, zij slaapt ook heel licht en werd alleen maar vaker wakker.

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:31

Heel veel sterkte!

Ik sluit me aan bij veel tips: lekker dat weekendje weg en zelf bijslapen,
afwisselen (nacht 1 jij hoort de baby niet, nacht 2 manlief hoort de baby niet - probeer :o oordoppen)
wees creatief (..met een 'onderslapen' hoofd gaat het niet best, dus eerst dat weekendje bijslapen!)
...en de andere dingen op een laag pitje. Je gezin en je humeur/ energielevel zijn het belangrijkste - niet je baas of dat geld!

En: het gaat heus over. (Oma heeft makkelijk praten met kleinkinderen die uit de luiers zijn, maar het is echt zo.)

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:32

Ik heb op mijn telefoon een roodfilter om het blauwe licht te dempen en dit werkt echt bijzonder goed voor mezelf.

Ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik weet hoe zwaar het is. Ik kan daar ook helemaal niet goed tegen. Slaapgebrek is echt een sluipmoordenaar.

Ik heb helaas ook niet echt het knopje gevonden om m wel door te laten slapen. Dat ging geleidelijk zo na zn 2e levensjaar.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Re: Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:42

Ik zou inderdaad zelf om een uur of 11 nog eens een flinke fles geven. Als jij dat vol houdt dan gaat ze daar aan wennen en kun je verwachten dat ze langer slaapt voor ze weer komt.

En toch eventueel een keer uitbesteden voor een nachtje en zelf flink bijslapen. Dan heb je weer een beetje energie en kun je het daarna beter aan allemaal.

Zoolgangster

Berichten: 9625
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:44

Romy1234 schreef:
Bedankt al voor de snelle reacties, op tijd naar bed doen we al elke avond.
Mijn man gaat er elke ochtend om 6 uur uit voor zijn werk en ik meestal 7 uur ondat mijn zoontje dan wakker is of half 7 als ik moet werken.

Ooit zal ze wel een keer doorslapen natuurlijk, voor de rest is ze een super lief meisje.

Apart slapen heeft geen zin, wij worden allebei heel snel wakker en als 1 van ons ergens anders zou slapen kunnen wij haar nog horen helaas.
Komt ook echt een volume uit dat kleine lijfje dat wil je niet weten, ze gaat ook meteen vol gas dus een fles geven voordat ze dat doet heeft geen zin.

Met ons zoontje hebben wij de makkelijkste baby ever gehad want die sliep met 12 weken al de nachten door. En dan weten wij ook heel goed dat we daar giga mazzel mee hebben gehad hoor.

Zwaardere laatste fles krijgt ze ook, helaas ook geen effect. Johannesbroodpitmeel, nachtpapje, rijstebloem etc allemaal al geprobeerd, ze drinkt zonder problemen een fles van 250 ml leeg savonds! Meestal krijgt ze rond 19.30 uur laatste fles en gaat dan naar bed.
Later op de avond wakker maken en een extra fles geven maakt ook niks uit, hebben we ook al geprobeerd :( ze blijft evengoed snachts komen.

Overdag eet ze goed, eet goed fruit, krijgt iets brood en eet savonds aardappelen en groente, komt niks tekort dus.

Elke avond hetzelfde ritueel, lekker in bad etc.
Snachts inderdaad weinig licht, echt puur heen voor haar flesje en daarna meteen weer wegleggen.

Ik las de tip het flesje in haar bed te geven, dat is inderdaad nog te proberen.
En de tip van kleur licht vind ik ook een hele goede, ons nachtlampje heeft inderdaad blauw licht, dit ga ik eens anders proberen, welke kleuren zijn het beste wel aan te raden?

Ze slaapt op haar eigen kamertje, bij ons op de kamer slapen we allebei helemaal niet meer aangezien wij om elk pufje al wakker worden.
En dat maakte trouwens ook niks uit, zij slaapt ook heel licht en werd alleen maar vaker wakker.


Alleen rood is aan te raden.


Wij waren op een gegeven moment zó moe dat we bleven liggen... en toen protesteerde onze dochter nog even en viel in slaap... en de volgende nachten ook. *\o/*
Maar ieder kind is anders, zoals jullie al hebben gemerkt...
Ik hoop dat jullie de gouden tip krijgen, en dat jullie lieverd jullie binnenkort lekker door laat slapen.
:(:)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:47

Heel eerlijk? Accepteren. Mijn dochtertje was ook zo,sterker nog die kwam tot haar 2,5 nog gemiddeld 3/4 keer per nacht voor een voeding. De één heeft dat nu eenmaal langer nodig dan de ander. Vaak is het ook mamahonger,even beseffen dat er snachts ook iemand voor je is. Acceptatie is dan het enige wat je kan doen. Toen ik dat eenmaal deed en het mezelf makkelijker maakte,werd het ook makkelijker. Nu is mijn dochtertje 3,5 en slaapt ze nog niet altijd door. Maar nu is het vaak maar 1/2 keer per nacht. Ik neem ze dan bij mij in bed en dan slapen we weer. Veel succes en kracht,want ik weet wel hoe slopend het is. Maar het hoort er echt bij.