Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:56

Alsjeblieft geen blarenpleisters. Dat is echt meuk. Ook geen sporttape. Gewoon leukoplast en talk....of vette watten tussen de tenen.
Ik heb ook vaak blaren, op mijn beste dag 9! Op 1 voet. Helpt niets tegen.
Hoe is je algemene conditie?

Oh ja, ik prik blaren in Njjmrgen. Ik heb nogal wat gezien zeg maar. Zijn jouw voetjes puntgaaf bij.
Wij vervloeken compeed, hel als dat eraf moet met een blaar eronder.
Tape is geen extra laag qua wrijving, niet als het het goed plakt, maar dan wel leuko, geen andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:14

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:44

Nabster,maar Compeed moet je er ook oplaten tot hij er zelf afvalt,tegen dan is de blaar ook gewoon genezen!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:01


b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:53

Heb je je veters al eens anders proberen te doen? Door je veters op een andere manier te rijgen en te knopen, kan je blaren op bepaalde plaatsen voorkomen. Eens googelen en dan een beetje uitproberen. Dat was voor mij de oplossing bij het wandelen.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 01:11

Als dit mijn voeten waren, en andere sokken en schoenen zouden niet helpen, dan zou ik preventief te lijf gaan i.p.v symptoombehandeling.

Koop maar een grote aloë vera plant, snij er een blad af, en masseer iedere avond je voeten, tussen de tenen, alles, met de smurrie uit het blad. Het trekt snel in, en aloë doet wonderen voor de huid en het herstel daarvan.
Ik durf wel te zeggen dat het met een paar weken beter zal gaan, dat de huid opknapt en je minder blaren zult krijgen.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 06:06

Intapen met leukoplast (brede variant) en niet er af halen. Huid herstelt zich onder de tape en tape valt er vanzelf vanaf. Vooral geen blarenpleisters plakken!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:53

Ik vond de allereerste compeed blaarpleisters geweldig maar die van nu gaan gelijk los.
Wat ik tegenwoordig doe is zijdepleister, ik prik de blaar door en dan plak ik er zijdepleister over, steeds een klein stukje overlap, als het een grotere blaar is.

DideH
Berichten: 7001
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 09:44

@nabster: Ah tijdens de vierdaagse? Ik woon zelf ook in Nijmegen, maar die blaren zijn de nr 1 reden dat ik nooit, maar dan ook nooit zal proberen de vierdaagse te lopen :+
Algemene conditie is goed, zou dit jaar eigenlijk bij een hoofdklasse club in de selectie gaan spelen, al is dat door omstandigheden even anders gelopen.

@veulen: Geen sokken is echt geen optie, dan krijg ik naar 100m wss al de eerste blaar.

@b485: ben bang dat dat ook niet de oplossing is. Blaren zitten vaak niet op de drukpunten, maar ik krijg juist de grootste blaren van het draaien, wenden en keren tijdens het sporten. Klinkt vast heel onsmakelijk, maar bij dat soort acties kan ik regelmatig mijn vel voelen "scheuren" onder de bal van mijn voet :x Op dat soort momenten stroopt opgeplakte tape e.d. soms ook op en zorgt het juist voor nog meer problemen :(

@Palmera: ik heb nog 100% aloe vera gel staan van de Tuinen. Zou dat ook werken?

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:51

Je sokken wassen zonder wasverzachter en minimaal waspoeder

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:26

Ik loop veel, soms 20 km op een avond, zeg het nog eens, Falke sokken :j

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:40

Is er al eens naar je voetstand gekeken? Als je niet goed op je voeten staat, kun je ook last krijgen van bepaalde plekken op je voeten :)

DideH
Berichten: 7001
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 19:41

Destination schreef:
Is er al eens naar je voetstand gekeken? Als je niet goed op je voeten staat, kun je ook last krijgen van bepaalde plekken op je voeten :)


Ik sta teveel op mn binnenkant, daarom heb ik ook zooltjes om dat te corrigeren :)

@indestal
Voor wandelen lijken me die top, maar voor het korfballen niet echt...

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:42

DideH schreef:
Destination schreef:
Is er al eens naar je voetstand gekeken? Als je niet goed op je voeten staat, kun je ook last krijgen van bepaalde plekken op je voeten :)


Ik sta teveel op mn binnenkant, daarom heb ik ook zooltjes om dat te corrigeren :)

@indestal
Voor wandelen lijken me die top, maar voor het korfballen niet echt...

Ah okay en draag je die ook tijdens het korfballen of alleen in je normale schoenen?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:07

Je hebt ze ook voor sporten....kijk eens bij de anwb winkel, die heb ik ook en zijn super fijn, speciale sportsokkenala Falke, maar die zijn ook om te sporten....

DideH
Berichten: 7001
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 20:51

Destination schreef:
DideH schreef:

Ik sta teveel op mn binnenkant, daarom heb ik ook zooltjes om dat te corrigeren :)

@indestal
Voor wandelen lijken me die top, maar voor het korfballen niet echt...

Ah okay en draag je die ook tijdens het korfballen of alleen in je normale schoenen?


Heb sportzooltjes, dus juist tijdens het korfballen :j

@indestal Ah oke, dat wist ik niet. Zal eens kijken.

Supervixen

Berichten: 12839
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:20

Met falke sokken krijg ik ook blaren, dus is geen garantie op blaarvrije voeten.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:20

Om te voorkomen dat ik blaren krijg, gebruik ik de compeed blaren stick.
Dit werkt goed bij mij. Wellicht het proberen waard?

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:25

Ifv de blaren gebruik ik comfeel (zo noemt het hier in België toch). Dat is compeed maar een stuk dikker. Voor zweetvoeten kan je je voeten met isobetadinezeep wassen (wassen tot het schuim wit is), en daarna goed intalken.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:49

Ik heb met inlopen van schoenen een stukje kinesiotape op de enkel, wel zials het hoort getapt, en dit helpt..de huid gaat niet stuk.. misschien heb je hier iets aan

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:53

Loop je wel eens op blote voeten?

DideH
Berichten: 7001
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 16:29

Supervixen schreef:
Met falke sokken krijg ik ook blaren, dus is geen garantie op blaarvrije voeten.


Hmm dan vind ik ze toch wel een beetje duur om dat zo op de gok uit te proberen, want het lijkt beetje zelfde materiaal als mn compressiekousen.

@indestal kinesiotape ook al geprobeerd, maar dat stroopt heel snel op bij mij :( Op hak e.d. gaat dat inderdaad prima, maar onder mijn voet gaat dat alle kanten op als ik een beetje begin met draaien e.d.

Ik ga dit weekend eens kijken naar die compeedstick.

@sintara
Zoveel mogelijk als ik thuis ben :)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:34

Doe je dit op de juiste manier en heb je de echte goede? Die is nl best duur....bij mij blijft het nl een dag of 3 zitten. Er gewoon opplakken als een pleister werkt niet.

Nee de sokken zijn van dure wol en goed vocht doorlatend, zou je onder je hockeysok kunnen doen, je hebt ze ook in halve sok...de anwb sok heeft zo een goede pasvorm, dat zit super fijn, ook speciale wol.


Weet dat je met kinesiotaping maar 1 keer kan plakken, losnemen en weer plakken gaat niet..en een belast en onbelast gedeelte op rek zet met de tape. Soms kun je het niet zelf, omdat je er dan net niet goed bij kan.

Rene62
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-02-16
Woonplaats: Noord Holland

Re: Het leed dat blaren heet, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:59

ik ben zeker geen wandelaar maar heb 2 maal de vierdaagse gelopen. inclusief het voor oefenen en de vierdaagse zelf geen enkele blaar. iedere keer voor het wandelen mijn voeten ingesmeerd met gewhol voetcreme.

DideH
Berichten: 7001
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 10:15

Indestal schreef:
Doe je dit op de juiste manier en heb je de echte goede? Die is nl best duur....bij mij blijft het nl een dag of 3 zitten. Er gewoon opplakken als een pleister werkt niet.

Nee de sokken zijn van dure wol en goed vocht doorlatend, zou je onder je hockeysok kunnen doen, je hebt ze ook in halve sok...de anwb sok heeft zo een goede pasvorm, dat zit super fijn, ook speciale wol.


Weet dat je met kinesiotaping maar 1 keer kan plakken, losnemen en weer plakken gaat niet..en een belast en onbelast gedeelte op rek zet met de tape. Soms kun je het niet zelf, omdat je er dan net niet goed bij kan.


Had er nog eentje liggen van een blessure, geloof van een euro of 9. Na het plakken "warmwrijven" om te zorgen dat hij goed plakt. Zou op mijn hak inderdaad wel werken (maar daar werkt sporttape ook), maar onder mijn voet werkt het niet.