Maagproblemen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 15:07

Bij mij niet

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:21

En heb je met het ziekenhuis overlegd?

Hoe gaat het nu?

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 18:23

Oef helemaal vergeten, had een bezichtiging voor een huis wat best spannend was.

Maar het gaat eff niet fantastisch, slecht geslapen en echt moe. Maar ik heb nu een pillendoos voor de week en zo houd ik goed in de gaten hoeveel paracetamol ik gebruik en nu blijf ik wel binnen de perken gelukkig. In elk geval niet meer dan toegestaan is.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:25

lifaya schreef:
Bij mij niet


Dat is eigenlijk best vreemd toch?

Ik doel nu niet op jou, maar in het algemeen: stel dat je s'ochtends ontbijt met een glas vruchtensap en 2 witte broden met jam en pasta, dan zou je maag al hartstikke zuur worden. Dan zou er dus misschien wel een risicovolle operatie uitgevoerd worden door "slechts" slechte eetgewoontes.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:52

Ik heb ook een zuurmeting gehad en moest aangeven wanneer ik ging eten. Die periode zou dan niet mee genomen worden in de meting.

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:28

Ik moest met de zuurmeting exact aangeven wanneer ik at, wat ik at, maar ook wanneer ik ging slapen. Het is niet in samenwerking met een voedingsdeskundige gedaan, maar in mijn ogen is dat ook niet nodig. Je geeft immers aan wanneer je eet en wat je eet. Sterker nog, tegen mij zeiden ze in het ziekenhuis dat ik ook juist prima dingen mocht eten waar ik normaal echt veel last van kreeg, zodat ze dat ook konden zien. Ik heb me maar niet aan de rauwe ui gewaagd :+ . Als de zuurgraad consequent te hoog is, of je uuuuren na een maaltijd nog last hebt (wat in mijn geval zo was, en heftig last ook), dan zien ze dat in de metingen. Ik moest dan op een knopje op het kastje drukken, zodat ze dat later konden terugzien, en tegelijkertijd de tijd die het kastje weergaf opschrijven, en de aard van de klachten. Toen ik een uur lang met flinke golven last had dat maar zo opgeschreven, anders was mijn velletje zo vol.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:29

Merileth schreef:
Ik moest met de zuurmeting exact aangeven wanneer ik at, wat ik at, maar ook wanneer ik ging slapen. Het is niet in samenwerking met een voedingsdeskundige gedaan, maar in mijn ogen is dat ook niet nodig. Je geeft immers aan wanneer je eet en wat je eet. Sterker nog, tegen mij zeiden ze in het ziekenhuis dat ik ook juist prima dingen mocht eten waar ik normaal echt veel last van kreeg, zodat ze dat ook konden zien. Ik heb me maar niet aan de rauwe ui gewaagd :+ . Als de zuurgraad consequent te hoog is, of je uuuuren na een maaltijd nog last hebt (wat in mijn geval zo was, en heftig last ook), dan zien ze dat in de metingen. Ik moest dan op een knopje op het kastje drukken, zodat ze dat later konden terugzien, en tegelijkertijd de tijd die het kastje weergaf opschrijven, en de aard van de klachten. Toen ik een uur lang met flinke golven last had dat maar zo opgeschreven, anders was mijn velletje zo vol.


Ah kijk, je moet dus wel aangeven wat je precies eet. Dat is wat ik bedoelde.

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 12:03

Ja je geeft aan wat en wanneer je eet maar meer om te kijken wat de zuur precies triggers en of er constant teveel zuur is. Is het enkel na eten dan ligt het probleem wellicht bij wat je eet. Ik heb uiteraard ook al veel in het verleden qua voeding geprobeerd :) maar het is idd precies zoals marileth omschrijft. Het maakt niet uit wat ik eet of wanneer, ik heb constante last. Of naja had dan haha.

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 17:22

kreeg net te horen van de huisarts dat ik mij vandaag nog bij de EHBO moet melden vanwege te lang een hoge dosering paracetamol te gebruiken... nou heb ik afgelopen dagen rond de 3500 Mg en 4000 Mg genomen maar toch.., vond het wel vrij heftig klinken.ze willen dan het paracetamol in mijn bloed meten?

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:25

Je kan een paracetamol overdosis hebben en vaak zelfs een paracetamol verslaving. Ik ben benieuwd wat ze zeggen, ik zou mij niet te druk maken. Ik denk dat ze bloed gaan nemen en maar goed dat ze er bovenop zitten.

De ingrediƫnten enz zijn vaak niet goed zoals overdosis zout. Kan ook lerverschade geven en buikpijn daarom zijn ze steeds voorzichtig en testen ze proactief

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:40

lifaya schreef:
kreeg net te horen van de huisarts dat ik mij vandaag nog bij de EHBO moet melden vanwege te lang een hoge dosering paracetamol te gebruiken... nou heb ik afgelopen dagen rond de 3500 Mg en 4000 Mg genomen maar toch.., vond het wel vrij heftig klinken.ze willen dan het paracetamol in mijn bloed meten?


Nee, ik denk dan dat ze je nierwaarden zullen nagaan.

Ik zag dat je ook een onderzoek hebt gedaan naar de heliobacter bacterie? Ik ben ook al langdurig maagklantje, slik dagelijks omeprazol (maar niet zoveel als jij). Voel me vooral vaak opgeblazen en heb oprispingen. Vaak ook wel pijn. Nu ga ik ook voor zo'n onderzoek, maar mijn huisarts zei me dat ik dan wel 2 weken gestopt moet zijn met Omeprazol omdat je anders de bacterie niet ziet.

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 17:45

Even gebeld met EHBO en doorverbonden met iemand van MDL, het advies was om af te bouwen en morgen voor een belafspraak contact op te nemen met de chirurg hoe nu met die pijn te bestrijden en mocht ik mij opeens hondsberoerd voelen wel met spoed naar EHBO te gaan maar nu vond ze dat niet nodig. Kreeg een hartverlamming van doe arts omdat hij het zo ernstig deed voorkomen. Ik heb vandaag alleen nog 1000mg genomen, wel pijn, zowel schouder als op andere plekken en hoofdpijn, maar ik neem om 6 uur pas Mn volgende dosis en dan voor het slapen de laatste...

Babootje, vervelend zeg. Ik heb gewoon mijn ontlasting en bloed laten testen toen en hoefde niet van de omeprazol af. Ik moest 1 week gestopt zijn voor de ph meeting. Verder godzijdank nergens voor

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:53

Hoe lang heb je een overdosis (meer dan 4000mg per dag) paracetamol geslikt? Er zit niet voor niets een grens aan de hoeveelheden die je mag slikken. Die vind je in iedere bijsluiter terug.

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 18:40

Laten we uitgaan vanaf 29 januari toen ik stopte met oxycodon. Ik heb lange tijd niet echt in de gaten gehouden hoeveel maar zeker 4000mg per dag.

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 01:11

Update. Nog steeds veel pijnklachten en loop inmiddels bij fysio al paar weken. Het komt duidelijk wel vanuit mijn middenrif vandaan en ik moet ook nu ademhalingsoefeningen doen om mijn middenrif te versterken en krijg hulp met de pijn in mijn linker schouder. Verder ga ik kijken of ik in aanmerking kom voor een revalidatie traject. Heb echt nog te weinig energie en teveel moeite met alles. Ik heb het geprobeerd met sporten maar ik kreeg toen steeds meer last. Verder, veel zuur in maag en slik nog steeds 40mg omeprazol. Vaak een benauwd gevoel in slokdarm en ook veel last van mijn buik. Ik heb dinsdag een telefonisch consult bij de chirurg dus even kijken hoe en wat. Slik nog steeds paracetamol dagelijks.

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 08:15

Oef, dat klinkt niet zo fijn. Sterkte ermee. Ik ben benieuwd wat de chirurg er over zegt, want dit is volgens mij niet hoe je herstel zou moeten gaan.

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:44

...je kunt natuurlijk de spieren die je middenrif aanspannen sterker maken.
Maar als er stukjes peesplaat 'verkeerd liggen' zodat een deel van de maag er bovenuit komt lijkt het mij niet handig.

(Nog al wat mensen hebben een hypertoon middenrif, zou jij dat ook hebben is het zinniger om de hypertone spieren te 'ontspannen'.)