Maagproblemen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 10:05

tokedri schreef:
Er heerst buikgriep
Ook hoofdpijn diaree en kotsen
Mss is het dat?

diarree leek echt te komen van de rennies... ik heb sindsdien ook geen ontlasting meer gehad, ook weinig gegeten trouwens... hoofdpijn kwam echt door uitdroging door diarree, nu ook hoofdpijn door dat ik niks meer binnen heb gehouden en na het spugen ook niks meer heb gegeten of gedronken. Ga zo maar wat drinken en ontbijten. Hopelijk houd ik het binnen . Het overgeven kwam echt voort uit maagpijn, branden in de slokdarm. Misselijk was ik niet echt, pas op het laatste moment.

Griep lijkt mij niet want heb geen koorts naar mijn weten.

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:45

Ik hoop dat ze je voldoende kunnen helpen!
Vitamine D tekort is idd een gemene deler bij maagproblemen, je kunt gerust de eerste weken 10.000 mcg p.d bijslikken. Een overschot heb je niet zo snel en zo breng je de boel wat eerder naar de gewenste waarde (120-150 nmol).
Veel beterschap!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:02

Jeetje, hopelijk komt er toch wat uit het onderzoek.

Denk wel dat je zo ziek kan worden van de rennies en uitdrogen past wel bij hoofdpijn. Probeer niet veel in 1x te nemen, maar steeds een slokje, als je maar wat binnen krijgt.

Ze zeggen wel dat je maagzuur ontregelt is na het stoppen en nog veel erger dan normaal, maar dat het met 2 a 3 weken dan weer stabiliseert.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 12:14

De eerste week had ik nog veel minder last vergeleken met wat ik sinds eergisteren avond door ga... sommige momenten gaat het wel oke maar dan schiet het er in en ga ik echt kapot. Net gewoon huilend in de auto gezeten van de pijn en vermoeidheid. Als ik moe ben zijn mijn emoties niet echt stabiel :+

Maar heb Mn afspraak voor vanmiddag afgezet, en hoop dat ik vanavond in staat ben om naar Mn ouders te rijden.., anders heb ik een vriendin die mij wil brengen. Ik heb hier echt zon hekel aan, als de afspraak gewoon doorgegaan was, was dit allemaal niet nodig geweest.,, want de eerste week viel best mee vergeleken met nu

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 11:54

Afgrijselijk dat ding. In mijn slokdarm maakt nog niet uit maar Mn neus, het irriteert heel erg met slikken, praten, eten en drinken...

Net Mn eerste maaltijd gegeten..

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:58

Oh wat bizar, ik herken dit en heb een aantal jaar terug ook een gastroscopie gehad met hetzelfde verhaal 'dat er niets te zien was en dat het allemaal oke is'.
Ik heb een hele tijd om de paar maanden enorm veel pijn gehad, echt kronkelend op de bank en moest 3 x 200 mg ibuprofen slikken om een beetje te kunnen functioneren. Heb omeprazol en magnesium achter de hand maar het blijft godzijdank weg. Zo apart dat er dus blijkbaar enorm veel mensen met dezelfde klachten rondlopen maar dat er dus eigenlijk niets te vinden is?!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:22

Heb je geƫxperimenteerd met je voeding?
Je drinkt koffie... bij mij heeft het echt weken geduurd, voordat ik weer "in balans" was na het stoppen
met koffie drinken. Tomaten en scherp eten gaat ook niet goed. Je hoeft niet direct reactie te hebben,
maar het slijt erin zegmaar.
Ik hoop dat er wat bruikbaars uit je onderzoek komt!

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:41

Mijn man komt uit een familie van maagpatienten, standaard last van maagzuur. Hij gebruikt nu al langere tijd een soort van zand, kun je bij de DA kopen. Voor hem werkt dat goed, misschien kan je dat helpen ter overbrugging tot de onderzoeken

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 12:47

Dierenarts? Denk dat ik een huisarts of apotheek nodig heb lolz

Maar ik drink 1 bakkie koffie in de ochtend thats it. Heb nu nog geen erge last van Mn maag, maar ik voel me gewoon poedersuiker met dat ding in mijn neus. Roken durf ik niet echt ... terwijl de arts zei dat ik het wel moest doen

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:51

DA drogisterij :D

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 13:06

Oh zo lol.hebben wij niet hier in randstad geloof ik. Wij hebben Etos en Kruidvat.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:11

Een neus sonde is echt heel erg wennen en vervelend, vooral in het begin. Ik kreeg er altijd een hele erge loopneus van.
Maar voor het beste resultaat in die 24 uur zou alles doen zoals je normaal doet wel het beste zijn, denk ik. Ook zo zonde als er niks uitkomt, omdat je niks kan nemen of niet kan roken etc.
Je wil echt antwoorden, dus probeer daar even aan te denken. Dat slangetje blijft doorgaans echt wel zitten, tenzij je gaat overgeven.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 17:28

Wat ik normaal doe dat gaat hem niet worden, werken was echt geen optie geweest met die katheter lol. Ik wil niet praten, moet elk pijntje noteren en noem maar op. Ik doe werk waarbij je elk moment alert moet zijn en ook mobiel moet zijn. Mensen moet kunnen aanspreken en mensen ook aan het werk zetten (ben teamleider) Ik kan dat nu totaal niet.

Heb wel net intensief mijn auto schoon gemaakt met de hand. Ik heb alleen het idee alsof ik veel minder last heb dan de afgelopen dagen of het lijkt zo omdat ik mij meer erger aan die katheter lol. Ik vrees alleen wel echt voor het slapen... denk niet dat dat iets gaat worden gezien hij in mijn linker neusgat zit en ik links moet kunnen liggen voor mijn maag...

Ik rook wel, geforceerd lol. Heb vandaag 2 sigaretten gerookt, zal na het eten nog wel 1 roken. Is wel veel minder dan wat ik normaal rookte...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:09

lifaya schreef:
Wat ik normaal doe dat gaat hem niet worden, werken was echt geen optie geweest met die katheter lol. Ik wil niet praten, moet elk pijntje noteren en noem maar op. Ik doe werk waarbij je elk moment alert moet zijn en ook mobiel moet zijn. Mensen moet kunnen aanspreken en mensen ook aan het werk zetten (ben teamleider) Ik kan dat nu totaal niet.

Heb wel net intensief mijn auto schoon gemaakt met de hand. Ik heb alleen het idee alsof ik veel minder last heb dan de afgelopen dagen of het lijkt zo omdat ik mij meer erger aan die katheter lol. Ik vrees alleen wel echt voor het slapen... denk niet dat dat iets gaat worden gezien hij in mijn linker neusgat zit en ik links moet kunnen liggen voor mijn maag...

Ik rook wel, geforceerd lol. Heb vandaag 2 sigaretten gerookt, zal na het eten nog wel 1 roken. Is wel veel minder dan wat ik normaal rookte ...


Zie onderstreept, kan toeval zijn, maar misschien ook wel niet.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 21:12

Nah ik rook sinds ik geen medicatie slik sowieso minder nu. En pijn bleef aanhouden. Nou is het roken niet echt bevordelijk maar ik had zelfs pijn met simpel thee drinken... heb ook een hele lange tijd niet gerookt (1.5 jaar ofzo? Of langer) en een tijd bijna niet gerookt en maagklachten bleven gewoon.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 12:20

Nou alles weer inleveren en over 1,5 week hoor ik de uitslag,.. ik ben echt kapot.. maag doet echt heel erg pijn, had nog een rennie geprobeerd maar mocht niet baten

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:27

Mag je nu weer terug je medicijnen nemen?

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 14:21

Jup alleen duurt het meestal wel even voor het werkt. Heb een brief gekregen dat ik over 1,5 week, op Mn verjaardag, naar het ziekenhuis kan voor de uitslag

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 12:58

Uitslag zojuist gekregen. Ik heb inderdaad een overmaat van zuur wat de pijn veroorzaakt. Operatie is dus een mogelijke oplossing. Ik word doorverwezen naar een ziekenhuis in Zoetermeer. Wel zal ik moeten stoppen met roken en is nog wat afvallen ook aan te raden ten goede van de eventuele operatie.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:00

Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is. Wat voor operatie gaan ze doen?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:25

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wat voor operatie doen ze dan?

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 15:46

Dan word het middenrifbreukje gesloten. Dat zou dan moeten helpen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:08

Is dat zeker dat dat gaat helpen? Of is het van een goede kans dat het helpt? Stoppen met roken is altijd een goed idee (sorry bijna 10 jaar rookvrij, kan het iedereen aanraden). Hoop dat het een oplossing gaat geven voor je want weet hoe klote maagzuurproblemen zijn!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:25

Fijn dat je antwoorden hebt. Als ze zeker weten dat het helpt, zou ik de operatie wel overwegen. Roken, koffie, overgewicht etc kan je alleen maar beter van worden, dus ook de moeite waard. Maar lastig is het wel.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:54

Is de maagbreuk enkel vast gesteld met dat onderzoek?
Ik zit nu net aan het begin van de onderzoeken en mij werd verteld dat dit alleen aangetoond kon worden door een scopie (die ik over 2 weken krijg) of een mri scan