Wie heeft ervaring met de 'Bite Away' ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wie heeft ervaring met de 'Bite Away' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 18:19

Wij worden hier thuis erg veel gestoken door muggen en ik ben er flink allergisch voor, waardoor ik mezelf helemaal open krab.
Mijn vader had het daarom over de 'Bite Away', een soort apparaatje dat je een paar seconden op de muggenbult moet houden en heel heet wordt, waardoor de jeuk weg gaat en het gif wordt afgebroken.
Het is alleen met 26 euro niet iets dat je even koopt om te kijken of het werkt.
Dus ik vraag me af of iemand er ervaring mee heeft? Het schijnt 100% effectief te zijn en ook te werken bij brandnetels/bijen/wespen/kwallen/hoornaars/vlooien/luizen etc.

Ik overweeg om er een aan te schaffen, maar ben benieuwd naar ervaringen.

Edit: dit apparaatje dus: https://www.lifeworks-medical.nl/insect ... nbult.html

Goof

Re: Wie heeft ervaring met de 'Bite Away' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:23

Ik ken het apparaat niet, maar mijn man is ook erg allergisch voor muggenbulten en heeft er pillen van de huisarts voor om de jeuk te onderdrukke . Heb jij medicatie?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:26

Een warme lepel doet het ook wel! Ze zeggen dat hitte die aminozuren (?) Van de mug vernietigen

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:29

Bij mij werkt ook alleen antihistamine. En dus toch zoveel mogelijk voorkomen dat ik gestoken word.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 18:39

Goof schreef:
Ik ken het apparaat niet, maar mijn man is ook erg allergisch voor muggenbulten en heeft er pillen van de huisarts voor om de jeuk te onderdrukke . Heb jij medicatie?

Nee, geen medicatie. Het rare is dat ik soms geen last heb van een bult en een andere keer ga ik plat van de jeuk. Ik blijf er ook aan krabben waardoor het geen tijd krijgt om te genezen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:49

Ik koop gewoon hooikoorts tabletjes bij de Lidl in het muggen seizoen. Kan me voorstellen dat zoiets wel werkt maar een hete lepel doet idd het zelfde. Hooikoorts tabletjes kosten alleen n stuk minder :')

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:51

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:52

Ik ben ook allergisch voor muggen. Ik koop cetrizine bij de apotheek, en dit helpt redelijk. Met dit apparaatje heb ik geen ervaring.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:00

Kan je geen zalfje krijgen van je huisarts? Ik gebruik zelf hydrocortison creme en dat werkt echt super! Dan kan je misschien nog wat geld besparen :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:12

Heb je paardenmensen om je heen die nog hydrocortiderm hebben?
Ik heb soms van die ziekelijk jeukende muggen en insectenbeten, en ik smeer er als ik ze zat ben hydrocortiderm van mijn pony op. :')
Daar zit prednisonacetaat in, ik heb meestal aan 1x insmeren genoeg.
Het is wel troep, cortico’s, maar ik gebruik het zo weinig, en gezond verstand doet wel heel erg veel vind ik met hormoonzalven. :)
De zwelling trekt er ook echt onwijs vlot mee weg, heeerlijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 19:18

Hydrocortiderm heb ik volgens mij zelf staan. Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:44

inderdaad, hooikoortstabletjes bij de lidl (=ceterizine) werken prima. Normaal neem je deze 1xdag tegen hooikoorts, maar bij jeukende muggenbulten gewoon eentje innemen en na ca 1/2 uurtje is de jeuk weg of in ieder geval beduidend minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:51

Hier ook een flinke allergie. Cetirizine helpt perfect. Eventueel in combinatie met paracetamol tegen de pijn.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:25

Deze hele zomer slik ik al Vitamine B1 100mg en ik ben nog maar amper gestoken. Dat zou je ook nog eens kunnen proberen. Zo'n potje is een stuk goedkoper en je pakt het probleem aan bij de oorzaak ipv het gevolg.
Helaas hielp het in Thailand trouwens niet. Mijn antihistamine van de dokter trouwens ook niet. Die pillen van de Lidl zijn nog een goede tip om eens te proberen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 00:06

Cayenne schreef:
Hydrocortiderm heb ik volgens mij zelf staan. Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb!

Soms hé.. Is de oplossing zo simpel dat het al bij je in de kast staat. _O-
Mag het van de dokter, nah vast niet. Maar van een muggenbeet aanstippen gebeurt je echt niks, prednisonacetaat is ook voor mensen gewoon een bekend middel. :)
Sterker nog ik heb vorig jaar mijn hielspoor behandeld met ekyflogyl, die gel die ze vaak bij peesblessures geven, zit ook prednison in.
Dokter gebeld voor overleg, want ik wilde er geen godsgruwelijk pijnlijke spuit cortico’s in en na opzoeken van het middel vond ze het een prima idee.
Nou ik liep er al jaren mee te tobben en liep er half kreupel van, maar na 2 weken redelijk dun smeren hoefde ik al niet meer dagelijks te smeren. :oo :wow: _/-\o_
En ik was er in no time vanaf, ik heb ook echt geen grote hoeveelheden gesmeerd en ik hoefde daardoor niet aan de ibuprofen of diclofenac.
Echt halleluja to ‘paardenmiddelen’ soms.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:39

Ik verplaats dit topic naar MWS, daar past het beter.