Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 15:42

Ik heb echt al maanden heel erg haaruitval.

Ik weet dat je na je zwangerschap haaruitval krijgt maar mijn zoontje is inmiddels ruim 1 jaar. Mijn haar wordt ook aanzienlijk dunner en ook de kapper gaf aan dat het wel echt erg was.

Ik zie wel heel veel haar terug groeien maar het uitvallen blijft. Volgens de kapster kon dit niet aan shampoo liggen, internet denkt daar anders over.

Hebben jullie hier ervaring mee? Ik gebruik shampoo en cremespoeling van Guhl voor meer volume. Ik gebruik geen stijltang, wel af en toe de föhn maar heb dan wel een haarbeschermende crème.

Ik slik vitamines omdat ik weet dat het daar ook van kan komen.

Misschien nog tips voor eventuele shampoos.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:47

Hoe is de conditie van je hoofdhuid? Het kan zijn dat door seborroïsch eczeem je haar uitvalt. Maar dan moet het wel heel erg zijn.

Maar vaker komt het van binnenuit. En het kan heel goed aan je hormoon huishouding liggen.

Helaas zijn er weinig (tot geen) middeltjes die dit kunnen stoppen als het van binnenuit komt. In ieder geval geen shampoo's. (ook niet de shampoo's die pretenderen tegen haaruitval te zijn)

zazaza
Berichten: 738
Geregistreerd: 03-05-06

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:53

Ja...hier ook ervaring, bij de dermatoloog geweest, er zat van voor naar achter aan de zijkant een streep kaal. Hij kon niks vinden. Bij mij ook begonnen na een keer wassen in de sauna met shampoo van daar. Uiteindelijk heel goed opgeknapt door acupunctuur en kruiden van de acupuncturist .

En oh, ik weet hoe naar je je daar over kan voelen....vreselijk! Maar om je hoop te geven, bij mij is het weer helemaal bijgetrokken en heb nu al jaren weer een volle bos :)

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:54

Ik begon ongeveer 9 maanden na de bevalling flink haar te verliezen, dat heeft ongeveer een half jaar geduurd. Ik denk dus dat het nog van het ontzwangeren is.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:56

Ik heb dat ook gehad, met bossen verloor ik haar en helemaal tijdens het wassen, vreselijk didactiek echt dat dat nooit meer goed kwam.
Bleek mijn schildklier veel te hard te werken dus misschien eens op laten prikken TS!

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:57

Heb ik ook gehad, gebruik nu kerastase en dat bevalt heel goed. De goedkope supermarkt shampoos zijn echt af te raden, zit te veel rommel in.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:06

Ik ben ook wel benieuwd. Ik gebruik nu sinds 4/5 weken een andere shampoo (wel geadviseerd door mijn kapper) en opeens lijkt mn haar heel erg uit te vallen terwijl het de hele winter amper was (en in de winter kan het voorkomen dat je meer haar verliest). Zit toch te denken om te stoppen en terug te gaan naar de oude shampoo.. Ben overigens niet zwanger (geweest). Ik gebruik Shampoo van Kevin Murphy. Had eerst Young Again maar nu Balancer omdat mijn hoofdhuid onrustig/opgezet was zei ze. En had een flink stuk van mijn haar af waardoor de eerste niet meer goed zou zijn..

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 16:10

Hormonen heb ik ook aan gedacht, lijkt me ook het meest logisch maar ik voel me juist wel goed, ook weinig laat van menstruatie, weinig last van humeurs schommelingen alleen moe door slaapgebrek.

Bloedprikken is een idee inderdaad. Misschien toch ook een vitamine tekort.

Je ziet het bij mij vooral langs mijn gezicht, heel veel korte haartjes en ik heb ook inhammen.

Kerastase heb ik ook over gelezen, kan ik altijd proberen.

Mijn hoofdhuid is overigens rustig, geen jeuk of eczeem of iets.
Laatst bijgewerkt door Gwenvd op 29-06-20 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:11

Ik had het wel door shampoo. Had shampoo voor blond haar, nou mijn haar viel enorm uit. Elke keer na het wassen zat mijn borstel vol. Maar het duurde even voor ik door had dat het daardoor kwam. Ik ben met die shampoo gestopt en sindsdien is het weer normaal gelukkig.

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:22

Hier haaruitval gehad door een vitamine D tekort. Komt vaak voor en als je echt een tekort hebt helpt een lage dosering vit D niet.. je zou er eens op kunnen laten prikken?

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:31

Mijn dochter had het ook na de bevalling hoor!
Ze moest vitamines slikken.

Edit, is helemaal goed gekomen :j

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:39

Ik zou ook eerder aan de hormonen denken dan aan de shampoo :P
Heb er ook al een aantal jaar last van. Ook door de hormonen.
Maar wel een andere versie dan door een zwangerschap :')

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:40

Vitaminetekort zorgt zeker ook voor haaruitval. Maar de kans is groot dat het ook hormonaal is.
Wat vitamines prikken kan je proberen, D, B en ijzer kunnen dit veroorzaken. (spreek uit ervaring)

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 16:42

Maar als t hormonen zijn wat kan ik dan doen?

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:43

Dan weet je dat het over gaat en er geen andere oorzaken zijn. Vitamine en mineralen laten prikken en geef je ook borstvoeding ?

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:45


Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 16:57

Die shamooo bestel ik wel, 15 euro wil ik t wel voor proberen. Zal als ik weet eens naar de ha moet vragen voor bloedonderzoek

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:53

Ik heb er zelf ook erg last van, mijn dochter is nu ruim een jaar, en ik verlies nog steeds erg veel haar. Ik slik wel vitamines, maar ik geef nog borstvoeding. Ik hoop zo dat het snel over gaat, want ik wordt er af en toe wel onzeker van!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 18:02

Ja ik ook!

Ik geef geen borstvoeding, heb ik ook maar 2 weken gegeven en was na 6 weken ongesteld.
Na mijn eerste zwangerschap echt heel erg moeten ontzwangeren en vreselijk last
Van de hormonen.

Dit keer helemaal niet, daarom ook een beetje zorge.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:26

Ik ben niet zwanger geweest en heb ook haaruitval gehad van een shampoo, weet niet meer welke het was, iets wat bij de Kruidvat te koop is iniedergeval. Nu overgestapt op Lush en geen last meer van. Een tip voor het teruggroeien: Lush Roots haarmasker schijnt de haargroei goed te stimuleren!

Zertab

Berichten: 12219
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:29

Ik zou bloed laten prikken.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Haaruitval door shampoo, kan het wel of kan het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:53

Ik heb erge haaruitval gehad na de geboorte van mijn tweede. Nu is het (2 jaar later ruim) nog steeds niet wat het geweest is. Flinke inhammen en een bredere scheiding. Ik vind het echt vreselijk! Bloedwaardes waren volgens de HA in orde.
Toen ik een paar maanden geleden stopte met de bv hoopte ik dat mijn haar terug zou groeien, nou mooi niet tot nu toe...