Slaapprobleem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:44

Hier ook een lichte slaper als man. Hij heeft oordoppen op maat laten maken maar doet ze pas in als hij wakker wordt snachts, in slaap vallen is namelijk het probleem niet maar het opnieuw inslapen rond 4 uur wel...zo irriteren ze niet de hele nacht maar heeft hij rond 4 uur dus wel de complete stilte die hij nodig heeft om in slaap te vallen en nog een paar uur te kunnen slapen

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:01

Anthea schreef:
Heb je al eens white noise geprobeerd?

Mijn god zeg....lijkt wel een airco die vol gas aan staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:16

Popstra schreef:
Anthea schreef:
Heb je al eens white noise geprobeerd?

Mijn god zeg....lijkt wel een airco die vol gas aan staat.


Een airco is ook white noise. ;)

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:59

Ik heb wel eens last van luidruchtige buren.
Dan ga ik op het geluid liggen en hoor ik echt alles. Soms denk ik dat ik ze nog kan horen ademen :+

Maar sinds een jaar heb ik een wake-up light met een inslaap functie.
Dat is soort gelijk aan white noise.
Maar dan heb je de keuze uit fijne geluiden zoals een regenbui, vogeltjes, de zee of een kabbelend beekje.
Ik gebruik het alleen als ze lawaai maken.
Heerlijk vind ik het.
Het overstemd andere geluiden, maar het is heerlijk rustgevend.

mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:17

Een 2e slaapkamer met bed, waar je kan slapen.
Ga gewoon gezellig samen op dezelfde tijd naar bed, zonder oordopjes etc.
Als je wilt gaan slapen en het lukt niet, ga je naar het andere bed.
Je slaapt dan beter, de stress van het snurken is weg.

Alleen het idee van de rustige slaapkamer, is al goed.
En misschien slaap je dan ook wel eens ontspannen een nacht door naast een snurkende man.
Het scheelt een hoop ergernis, vermoeidheid als je het idee loslaat dat je persé de hele nacht naast elkaar moet liggen.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:26

Vraag me af in hoeverre melatonine hier gaat helpen,
Melatonine is (als ik het goed heb) het hormoon wat zorgt dat je ‘s avonds moe wordt en ‘s ochtends weer wakker wordt. En t probleem is volgensmij hier dat TS een nacht door wil slapen.
Is al onderzocht hoe het komt dat je man zo snurkt?

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 01:07

Ts, ik weet niet hoeveel last je hebt van migraine. Maar Rizatriptan is daar een goed medicijn voor. Je neemt het in en een uur later is je migraine verdwenen.
Verder kun je misschien in overleg met de huisarts wanneer je echt een nacht doorslapen nodig hebt een temazepammetje nemen. Dat spul is sterk, wordt je rustig van, slaap je diep van, en je kan er goed lange nachten mee maken ;) Doe ik ook.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 03:14

@Individu
Je weet dat je na gebruik van rizatriptan 4 uur geen auto mag rijden en 8-24 uur (ligt aan de sterkte) na het innemen van een temazepam?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 03:52

Bovendien moet je het nemen van Temazepam niet te licht zien. Ik heb een ernstige drievoudige slaapstoornis en temazepam werkt al snel niet meer voldoende waardoor je er meer van nodig hebt en het is zo verslavend als de pest. Ik mag hopen dat een huisarts dat niet te snel mee geeft.
Daarnaast is het geen oplossing voor de lange termijn.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:21

Inderdaad, beter wegblijven van de temazepam!
Ik herken het probleem, mijn ex snurkte ook en op een gegeven moment zag ik er al tegen op om samen te slapen.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:52

O zo ontzettend herkenbaar. Vanacht werd ik al om 1 uur wakker. Uiteindelijk ook 2 muggenbulten dus eerst mug gevangen. Toen niet meer in slaap gekomen door snurken. En hele tijd wakker gelegen. Toen om half 6 wakker van de buren wekker die serieus een uur duurde.

en heb gewoon oordoppen in wat dus niet het snurken weghaalt en ook niet het gejank/geblaf en wekker van buren. Gekke is als vriend dan sochtends doucht ik het water niet hoor maar wel de geiser _O- Het filtert dus wel wat geluiden maar niet genoeg.

Heb ook nog geen oplossing gevonden helaas. Altijd heel erg moe en maak ook lange dagen met 6 uur reizen dat helpt ook niet. Standaard 2 a 3 uurtjes slaap maar.

Dus ik lees even mee :)

ellepel

Berichten: 47360
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:32

Ik lees van alles over oplossingen voor jou,maar heeft je vriend al eens dat snurken laten onderzoeken?
Mijn ex vriend snurkte ook, ik kon niet slapen en heb hem voor onderzoek naar de huisarts gestuurd.
Moest toen een nachtje in ziekenhuis blijven en bleek dat hij het deed door allergie, neusdruppels mee en klaar.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:22

Barbet schreef:
Een 2e slaapkamer met bed, waar je kan slapen.
Ga gewoon gezellig samen op dezelfde tijd naar bed, zonder oordopjes etc.
Als je wilt gaan slapen en het lukt niet, ga je naar het andere bed.
Je slaapt dan beter, de stress van het snurken is weg.

Alleen het idee van de rustige slaapkamer, is al goed.
En misschien slaap je dan ook wel eens ontspannen een nacht door naast een snurkende man.
Het scheelt een hoop ergernis, vermoeidheid als je het idee loslaat dat je persé de hele nacht naast elkaar moet liggen.


Dit is precies mijn idee ook.
De stress van de situatie wordt door een 2e slaapkamer weggenomen.

Anderzijds misschien ook fijn als je man zich even liet onderzoeken ivm dat snurken. Je weet maar nooit of er een oplossing bestaat.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:44

Let op met Melatonine hoor, schijnt lang niet zo onschuldig te zijn als velen denken.
Ook komt het blijkbaar erg nauw en is het per persoon verschillend, hoe laat en hoe veel je moet nemen.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:05

Ik heb wasbolletjes als oordoppen. Moet zeggen dat ik gewoon niks meer hoor. Even warm maken, in vorm brengen en in het oor drukken. Na een tijdje wordt de werking minder, maar dan neem je een nieuw paar. Ze heten orhopax uit m'n hoofd gezegd. Gewoon bij de kruidvat te koop, is het proberen waard.
Heb hetzelfde probleem thuis, maar sindsdien weinig gebroken nachten!

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:35

Ik verwachtte deze reacties op temazepam wel een beetje. Het schijnt inderdaad verslaven te kunnen werken. Maar dit is niet altijd het geval. Ik gebruik het al enige tijd en voor mij werkt het niet verslavend. Ik gebruik het sporadisch en de werking blijft voor mij hetzelfde. Ik informeer TS erover omdat mijn leven zo ten positieve is veranderd nu ik af en toe een temazepammetje mag nemen als ik een goed nacht nodig heb. Ik zit niet meer met het probleem van slaaptekort hierdoor.

@Brainless. Ja daar ben ik van op de hoogte :) Dat is inderdaad vervelend maar ik los dit op door de medicijnen op een tijdstip in te nemen genoeg uren voor ik moet rijden. Dit kan niet altijd. Maar meestal lukt dit wel. Ik ben heel blij met zowel de rizatriptan als de temazepam.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:01

Problemen met slapen is ten eerste heel lastig en ten tweede kan het op de langere termijn andere problemen geven in je gezondheid.
Er zijn hier al veel tips gegeven. Maar ik denk dat het persoonlijk is wat voor jou helpt. Ik heb er zelf ook mee te maken gehad en nu nog af en toe. Bij mij komt het door een mix van aanleg en medicijnen die slapeloosheid als bijwerking kan hebben.
Wat bij mij uiteindelijk het best heeft geholpen is om het te accepteren, zodat ik er niet gespannen van werd als de slaap niet kwam en nu ga ik er even uit om bijv. naar de wc te gaan of een slokje water te drinken. Daarna bewust aan een ontspannen lichaam werken en dan ben ik meestal wel snel weer weg.

Ik las hier ergens dat het juist geen goed is idee is om er even uit te gaan. Bij mij werkt het juist wel omdat ik dan uit die slapeloosheidsituatie wordt gehaald en kan daarna weer opnieuw beginnen.

En ik heb ook last van een snurkende man. Die is op mijn verzoek hiermee ook naar de arts gegaan en heeft een slaaponderzoek gehad. Bleek dat hij naast snurken ook zo'n 40 keer in het uur stopte met ademen (slaapapneu) en hij heeft nu een luchtmasker waar hij mee slaapt. Heel romantisch, maar het werkt.

Sterkte in ieder geval.