Ik heb een slaapprobleem. En dat komt door een combinatie van factoren.
Ik ben een lichte slaper. Als ik eenmaal goed in slaap val, dan slaap ik wel zo’n 4 uur door. Maar daarna word ik van elk geluidje wakker lijkt wel.
Toen ik alleen woonde, kon ik echt hele nachten doorhalen. Fijn, want ik heb echt 8-9 uur slaap nodig op een nacht. En 1 nacht wat minder, dat gaat nog. Maar met 2 nachten minder slaap ligt al snel migraine op de loer, laat staan meer nachten.
Het probleem is mijn vriend.

Toen we net samen woonden was het echt drama. Hij snurkt, ik lag wakker. Dat hebben we redelijk op kunnen lossen. Ik ga eerst naar bed rond 10 uur/half 11, met een Valdispert en oordopjes. De meeste keren lig ik dan te slapen voor hij naar bed komt. Gezellig is anders, maar goed, slaap is belangrijker in dit geval. Zo rond een uur of 4 word ik wakker en slaap ik niet meer. Af en toe val ik wel weg, maar word dan om het minste weer wakker. De oordopjes irriteren tegen die tijd ook enorm. Ik heb al diversen materialen geprobeerd, maar hét oordopje nog niet gevonden. Overigens, na 4 nachten val ik ongeveer in een comateuze slaap tot aan de wekker. Maar dat is niet genoeg om die 4 nachten bij te slapen, dus ik ben constant moe.
Maar nu heeft hij avonddienst. Dat wil zeggen, hij begint in de middag en komt in de nacht thuis. Ondanks 2 Valdispert en oordopjes, raak ik niet in slaap tot hij thuis is. Vannacht was dat 2 uur. En vervolgens slaap ik niet omdat hij dwars door mijn oordopjes snurkt

Dus ben ik er maar uit gegaan, ruim een uur voor de wekker zou gaan.
Kortom, wat hazenslaapjes, maar verder een slapeloze nacht. En dat ga ik niet trekken. Ik snak naar een nacht diepe slaap. Hem eruit zetten is geen optie (alhoewel ik die neiging wel heb af en toe

Maar hoe kom ik dieper in slaap en hoe houd ik dat langer vast? Huisarts is zeker een optie overigens, maar eerst wat andere oplossingen vinden zou fijn zijn. Wie kan mij in slaap helpen?