Naar aanleiding van een gebroken voet vorig jaar en een operatie om wat vast te zetten. Plus een operatie om diezelfde schroef weer eruit te halen zit ik op het volgende punt.
Artrose. Vooral op deze foto is te zien dat de gladde lijn van onderkant botje 2 en bovenkant botje 3 ( van boven naar beneden ) er niet meer is. Tevens groeit er bovenop een stuk over wat dan ook een bult op mn voet veroorzaakt. Dat was de reden dat ik terug ging plus de pijn die weer meer werd.

Daarbuiten is er wat ingescheurd bij het breken en tussen die twee botjes zit ook losse stukjes kraakbeen wat irriteert. Plus ondanks de eerdere operatie voor dit probleem, staat het nog niet zo dicht tegen elkaar aan als zou moeten.

Al met al, gaan ze een operatie uitvoeren en daarbij de eerste twee botjes aan mijn voetwortel vastzetten. Oftewel Artrodese.
Dit zijn botje die het minst bewegen in je voet (richting je kleine teen wordt het bewegelijker?) Dus zou er maar een kleine verstijving moeten zijn.
Dit kan dan wel weer irritatie gevolgen hebben op de omliggende botjes.
Nu is mijn vraag, buiten dat ik zo het hele verhaal voor mezelf even op een rijtje kan zetten.
Heeft er iemand ervaring met een artrodese operatie en de eventuele bewegingsbeperkingen daarna? Iemand met iets soortgelijks die daarna gewoon nog kon rijden en dergelijke?