Bekend met nierstenen?

Moderators: Dani, Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SecretLIN

Bekend met nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 23:09

heb in april operatie gehad 4 nierstenen verwijderd.. mn urineleider bleek te smal zou eerst nog een operatie krijgen maar uroloog wou afwachten of ik weer nierstenen zou krijgen.. dan urineleider stent plaatsen en stenen verwijderen.

nu voel ik weer lichte pijn (nietzo erg als toen) kunnje zo snel weer nieuwe nierstenen krijgen? als blijft bel ik maandag huisarts maar weer en gelijk maar urine mee..

Ayasha
Blogger

Re: Bekend met nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:14

Dat kan. Maar nierstenen geven over het algemeen geen lichte pijn. Meestal gaat dat vrij snel erger worden als het nierstenen zijn. Mogelijk een blaas ontsteking? Die pijn vond ik wel wat weg hebben van het begin van de pijn van nierstenen...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 23:56

het zit op de zelfde plek, heb er vorige x bijna 5 mnd mee rond gelopen voor er plek was voor operatie.. pijn was niet constant de koliek aanvallen..

blaasontsteking had ik toen idd ook.. merk dat nooit zo eigenlijk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 04:08

Mag ik vragen of je aan de pil bent?

Ik heb namelijk vanaf mijn 15de ( ben nu 34) 1 tot 3 x per jaar last gehad.
Ik ben nu 2,5 jaar gestopt met de pil en ze zijn nooit terug gekomen.
Zelf had ik die link ook niet gelegd.
Maar ik had het er laatst over met mijn ouders dat het al zo lang goed gaat.
En wat er dan veranderd is in mijn leven.
Toen kwam de pil ter sprake.
Staat niet in de bijsluiter op internet.
Ik kan natuurlijk niks hard maken, maar vond het wel toevallig.

Blaasontsteking merk ik ook niet. Als ik het merk dan heb ik helaas al nierbekkenontsteking.
Het enige waaraan ik het soms door heb is dat mijn urine anders ruikt. Nu breng ik al een plasje naar de huisarts als ik denk iets te ruiken. Voor de zekerheid maar testen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 08:36

ja gebruik al heel lang de pil wel een hele lichte, als ik hiermee stop dan heb ik ongelofelijk hoofdpijn migraine van dagen.. ook in mn stopweek (wordt overigens al jaaaren niet meer ongesteld) schildklier werkt soms tw traag arts wil niks geven trekt wel weg. uroloog zegt dat nierstenen komwn doordat ik
een vernauwing in mn urineleider heb

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:00

Ja dat kan zeker, ik had ook een te smalle urineleider. Heb een tijdje met stent gelopen omdat ze na 4 operaties op een week tijd nog steeds de steen niet er uit hadden, die stent is er toen uit gehaald en de steen was weg. Dat is nu 4 jaar geleden denk ik, heb daarna nog wel vaker terug last gehad maar niet dat ik naar het ziekenhuis moest gelukkig.

Bij mij was de pijn ook niet altijd heel heftig, het begon met rugpijn. Kreeg van de dokter voltaren spiergel want zou wel spierpijn zijn.. zelfs dat ik terug kwam van een cursus in Brussel en langs de autosnelweg aan de kant moest gaan want ik hield het niet meer van de pijn maar dokter bleef bij spierpijn.

Oudjaarsnacht ben ik, nadat ik alles had ondergek*tst thuis, naar de spoeddienst gegaan op aanraden van mijn schoonmams want die vermoedde nierstenen. Eerst alle dokters en verplegers moeten uitleggen dat ik dus niét mezelf half in coma had gezopen want uiteraard is dat de enige reden dat je op oudjaarsnacht naar de spoed rijdt als 20-jarige.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 09:46

och ee das ook wat!

mijn huisarts zei zijn mn darmen.. nou tis x urine inleveren en allerlei soorten antibiotica toch maar eens een echo laten maken van alles toen bleken de 4 stenen al te zien zo groot ook..

vergruizen kon niet en uitplassen kon ik ze ook niet

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:52

Nee dat had ik ook. Ze zouden ze eerst vergruizen, maar daar hadden ze een dag te lang mee gewacht waardoor de steentjes onder mijn bekken zaten en daar kunnen ze blijkbaar niet aan. Toen hebben ze nog 3x geprobeerd ze operatief te verwijderen maar toen vonden ze ze niet?
Volgens mij waren het gewoon amateurs maar oké :P

Met die stent zijn ze er blijkbaar uit gegaan, heb er niks van gemerkt maar op controle waren ze ineens weg.

Mijn verpleegster zei toen: ik zou nog liever mijn 2 bevallingen opnieuw doen dan dat ik terug nierstenen moest krijgen.
Dat was ook erg geruststellend :')

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:55

Ik ben ook al 4 keer geopereerd ivm nierstenen. Heb ook een vernauwing in de urineleider waardoor stenen en gruis vastlopen. De eerste keer zei een arts me dat ik gewoon buikgriep had. Ben toen in het weekend met spoed opgenomen omdat mijn nier vergoot was en ik de pijn niet meer uithield. Dat was in juli en in januari ben ik weer geopereerd. Laatste keer was in mei dit jaar. Ze hebben de boel opgerekt en nu is het hopen dat het minder last geeft.

Ik voel wel een zeurende pijn in mijn zij/rug, voordat ik echt aanvallen krijg. Ook tussen de aanvallen door heb een een zeurend gevoel op de plek waar bij een aanval de echte pijn zit. Zodra ik die zeurende pijn voel laat ik weer kijken of er wat zit en dat is tot nu toe telkens nog zo geweest.

Wie nimmer werd gedragen
Op de veerkracht van een edel paard,
Die kan ook niet gewagen
Van het geluk op deze aard

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:58

Ja die rugpijn bohhhh vreselijk hé.
Jullie laten me mijn trauma's herbeleven _O- Ik heb ook van de dokter een voorraad van die potjes mee naar huis gekregen, had gevraagd voor een klantenkaart maar dat hadden ze niet :+
Zodra ik iets merk breng ik gelijk een potje binnen. En dit was dé schop onder mijn kont om meer te gaan drinken, ik moet er echt moeite voor doen om op te letten maar ik drink veel meer nu

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 10:06

probeer ook 2liter water per dag te drinken.
ja die pijn was soms wel heftig.
heb gelukkig hoge pijngrens maar na bijna 5 maand was ik blij dat er plek was.

nu wel steeds raar gevoel in mn zij waar ik geopereerd ben.

moet volgend jaar sowieso weer een ct scan.. kijk het nu nog maar even aan denk ik

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 17:54

Vannacht plassen en ineens enorm pijn in mn zij dacht ff dat ik van mn stokkie ging :') duurde 10 min
vanmorgen maar weer urine ingeleverd zag er zo wel schoon uit.

blijkt dus weer bloed in te zitten.. ze gingeb het op kweek oid zeten huisarts wou me morgen spreken zal me bellen.. hoop gewoon een blaasontsteking en niet weer nierstenen. ontsteking waardes waren niet heel hoog

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 20:06

maandag eerst weer een echo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie