Pijnlijke tong

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xyris

Pijnlijke tong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 18:27

Ola,

een wat minder smakelijk onderwerp, maar kan pas dinsdag terecht bij mijn huisarts :') dus wellicht dat jullie mij wat meer info kunnen geven in de tussentijd.

Vandaag erg last van mijn tong, gevoel alsof er achterop mijn tong een hard bultje zit (voel dit bij slikken) bij nadere inspectie kon ik niks vinden op mijn tong of verhemelte maar wel op mijn wangen (aften gok ik zo) en onder mijn tong, hier geen aften (dus de onderkant van mijn tong) maar wat bultjes in dezelfde kleur als mijn tong. Bij het friemelen aan 1 knapte deze open en kwam er een lange rode sliert uit (mm of 3, bloedde niet) := god zij dank beweegt het niet en het zit echt vast aan mijn tong dus ik gok geen worm, maar een adertje ofzo? Maar wat is dit toch...

Ik heb al jaren dat mijn tong met periodes erg gevoelig is, vaak gezwollen, past dan maar moeizaam tussen mijn tanden, maar verder wel gewoon gezond volgens mijn tandarts en huisarts (dit dan zonder de bultjes uiteraard). De binnenkant van mijn wangen is ter hoogte van de punten waar mijn kaken sluiten helemaal wit, dat was mijn tandarts destijds dan wel weer opgevallen. Tis geen aanslag oid, hij zei dat ik er waarschijnlijk op beet snachts, maar het is nooit gevoelig, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.... Iemand die deze klachten herkent? Ik vind het een beetje een naar idee die bultjes en dat sliertje onder mijn tong :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:34

Wat zei de assistente van de huisarts (ervanuit gaande dat je het aan haar net zo uitgebreid hebt voorgelegd als hier) en wat gaf zij als reden dat je dinsdag pas terecht kan?

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Xyris

Re: Pijnlijke tong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 20:38

Heb niemand gesproken, kwam er in de avond pas achter dat het er zo raar uitziet dus ik heb een afspraak gemaakt op het eerste moment dat ik zelf kan (online) en da's dinsdagochtend. Ik ga morgenochtend wel even bellen, wellicht dat er een spoedje van gemaakt wordt maar ik betwijfel het :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Pijnlijke tong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:10

aha, dan zou ik morgen eerst maar eens bellen en even overleggen.
beterschap

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie