Hele dag hartkloppingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:28

Wat je verteld herken ik wel. Ik heb ook dat mijn hart veel te snel klopt ( 130 in rust ). soms heb ik ineens hartkloppingen en voel ik mijn hart overslaan. Nou heb ik ook chronische hyperventilatie en andere stressklachten.

Ik ben meerdere keren onderuit gegaan bij de huisarts en meteen serieus genomen met mijn hartslag. heb een holter gehad voor 24 uur en daarop was te zien dat mijn hartslag idd veel te snel gaat en soms een slag extra maakt of juist over slaat. Daar heb ik nu medicatie voor en dat gaat veel beter.

Voor de zekerheid echt even na laten kijken. Je wilt geen risico lopen met je hart! Je hebt er maar 1 en die heb je ook hard nodig.

Succes! De onderzoeken stellen weinig voor ;) en dan heb je duidelijkheid!
Laatst bijgewerkt door Melvern op 12-08-18 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:31

Pandora2 schreef:
Stress kan zeker de oorzaak zijn.
Maar even langs de cardioloog voor een check-up is de 1e stap natuurlijk. Ben je ook meteen gerustgesteld en zullen die hartkloppingen vanzelf minderen.
Better safe than sorry in elk geval


Hier in NL heb je een doorverwijzing nodig, dus moet TS eerst naar de huisarts :)

Sabri

Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:32

Waarschijnlijk krijg je gewoon een hartkastje voorgeschreven of misschien nog bloed geprikt . Daarna weet je of het iets ernstigs is of niks betekend. Dus hup, gewoon gaan.

Snooty16
Berichten: 136
Geregistreerd: 25-03-16

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:49

Dit kan zoveel oorzaken hebben inderdaad. Dokter is de enige oplossing. Hoge hartslag en onregelmatigheden in de hartslag kunnen bijvoorbeeld ook voorkomen bij een te snel werkende schildklier. En bij een te snel werkende schildklier heb je ook veel sneller last van stress. En dat komt niet vanzelf goed! Dat wordt alleen maar erger. Dus naar de dokter bloed laten prikken en als daar niets uitkomt verder laten onderzoeken.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:05

Een vraag die ik nog niet ben tegen gekomen.. drink je veel energy drink? als je dit veel drinkt dan kun je ook hartkloppingen krijgen.

Zoniet, dan kan het nog vele andere oorzaken hebben, dus naar de dokter gaan is de beste optie.

Drink je wel veel energy? Dan gauw minderen en het liefst stoppen! de eerste maand is lastig en daarna is het steeds makkelijker om te laten staan.

germie

Berichten: 25961
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:10

Als het om overslaan gaat is het geheel onschuldig, zelfs als je het de hele dag door hebt. Mogelijk let je er nu op en word je er angstig door en wordt het daardoor erger. Gewoon even langsgaan en navragen.
Er zijn verder huismiddeltjes die helpen. Co enzym Q10, meidoorn, hibiscusthee. Maar je moet eerst weten wat het is en evt. kun je dan i.p.v. medicijnen deze natuurlijke middelen gaan uitproberen.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:29

Inderdaad naar de huisarts.
Wie weet is het nu nog simpel met medicijnen onder controle te houden.
Als je lang wacht is het misschien erger. En niet met medicijnen alleen op te lossen

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:32

Ik had het van een flink calcium/magnesium te kort. Met een suplement was het opgelost. Moet dat wel heel mijn leven blijven slikken. Gelukkig was het dat maar. Kwam wel uit een bloeduitslag ik was wel.met de hartkloppingen naar de dokter geweest . Werd er snachts ook wakker van. Gewoon heel vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:34

Inderdaad even een afspraak bij de huisarts maken, en natuurlijk mag je aangeven dat je het spannend vindt, artsen.

De huisarts is ook gewoon een persoon die eet en slaapt. Alleen heeft hij/zij gekozen voor huisarts en niet voor directeur van een museum of dolfijnentrainer.

En... Angsten overwin je door juist stappen te zetten. Je mag trots op jezeld zijn als je een afspraak bij de HA hebt gemaakt. En je mag trots zijn op jezelf als je naar de afspraak bent gegaan!

pmarena

Berichten: 48163
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:47

Het kan vanalles zijn, volmaakt onschuldig ook :)

Wie weet is het gewoon iets van stress / chronische hyperventilatie omdat je verkeerd ademt. Daar hoef je zelf niks van te merken behalve dan dat het zweet je uit kan breken doordat je hartkloppingen krijgt.

Kan ook zijn dat het komt door iets dat je eet, ik heb het zelf de laatste jaren van smaakversterkers, mijn moeder heeft dat ook. Vroeger nooit last van en tegenwoordig gaat het ook weer wat beter, maar ik heb jarenlang echt geen hartige dingen gegeten uit pakjes, bakjes en zakjes omdat ik dan 's nachts dacht dat ik doodging van de hartkloppingen :=

Janneke2

Berichten: 22765
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:04

...en bang zijn (voor bijvoorbeeld de huisarts) is niet kinderachtig.

Het is wel ingewikkeld.

In principe is het de bedoeling dat je juist als je je rot voelt, de huisarts kunt vertrouwen.

Als het ligt aan deze specifieke mevrouw of menheer, neem dan een ander.
Ben je sowieso bang voor 'witte jassen': raap je moed bijeen en bespreek dit - er zijn goede therapieën om deze angst de nek om te draaien.

En zie dit als een investering in je eigen veiligheid en gezondheid.

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 21:55

cindyheyyou schreef:
Een vraag die ik nog niet ben tegen gekomen.. drink je veel energy drink? als je dit veel drinkt dan kun je ook hartkloppingen krijgen.

Zoniet, dan kan het nog vele andere oorzaken hebben, dus naar de dokter gaan is de beste optie.

Drink je wel veel energy? Dan gauw minderen en het liefst stoppen! de eerste maand is lastig en daarna is het steeds makkelijker om te laten staan.


Nee gelukkig niet, de laatste tijd hoor je enge verhalen over die troep mijn zus is er vroeger een keertje ook super ziek van geweest toen dachten ze bij de huisartsenpost dat ze een of andere drugs had gebruikt maar ze had alleen super veel blikjes van die energy op :r dus voor mij nooit van dat spul :o

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 21:59

Janneke2 schreef:
...en bang zijn (voor bijvoorbeeld de huisarts) is niet kinderachtig.

Het is wel ingewikkeld.

In principe is het de bedoeling dat je juist als je je rot voelt, de huisarts kunt vertrouwen.

Als het ligt aan deze specifieke mevrouw of menheer, neem dan een ander.
Ben je sowieso bang voor 'witte jassen': raap je moed bijeen en bespreek dit - er zijn goede therapieën om deze angst de nek om te draaien.

En zie dit als een investering in je eigen veiligheid en gezondheid.


Ja de meeste mensen denken wat een aansteller maar als ik een apotheek binnen loop en ik ruik die geur die daar hang heb ik het zweet al in de handen staan |o vroeger had ik hier ook nooit geen last van en vond ik een vaccinatie prikje krijgen leuk maar na een paar pijnlijke ervaringen met mijn knieen is de angst er goed ingekropen :?

Barron

Berichten: 373
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:05

Heel vervelend weet ik uit ervaring. Vreemd genoeg is het bij mij hormoon en stress gerelateerd. Zowel overslaan als hard (niet snel) kloppen. Mij werd in eerste instantie vertelt dat een hart wat in rust opspeelt vaak stress als oorzaak heeft en een hart wat protesteert bij inspanning vaak andere oorzaken kent. Maar alleen een gesprek met en onderzoek door de huisarts geeft je echte antwoorden en kan wel wat rust brengen wat ook weer heel belangrijk is bij dergelijke klachten. En mocht je worden doorgestuurd naar de cardioloog, ook die onderzoeken zijn verre van eng. Maar helpen je wel te weten waar je al of niet aan toe bent. Succes!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:08

Ga maar snel naar de dokter!

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:18

Barron schreef:
Heel vervelend weet ik uit ervaring. Vreemd genoeg is het bij mij hormoon en stress gerelateerd. Zowel overslaan als hard (niet snel) kloppen. Mij werd in eerste instantie vertelt dat een hart wat in rust opspeelt vaak stress als oorzaak heeft en een hart wat protesteert bij inspanning vaak andere oorzaken kent. Maar alleen een gesprek met en onderzoek door de huisarts geeft je echte antwoorden en kan wel wat rust brengen wat ook weer heel belangrijk is bij dergelijke klachten. En mocht je worden doorgestuurd naar de cardioloog, ook die onderzoeken zijn verre van eng. Maar helpen je wel te weten waar je al of niet aan toe bent. Succes!


M8jj ritmeprobleem komt juist in rust voor en is niet stressgerelateerd. Dus deze stelling gaat niet altijd op.

Laat je even nakijken door de huisarts. Dan weet je het zeker.
Er zijn veel onschuldige oorzaken re bedenken, maar dat valt zonder medisch onderzoek niet met zekerheid te zeggen.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:33

raket schreef:
Barron schreef:
Heel vervelend weet ik uit ervaring. Vreemd genoeg is het bij mij hormoon en stress gerelateerd. Zowel overslaan als hard (niet snel) kloppen. Mij werd in eerste instantie vertelt dat een hart wat in rust opspeelt vaak stress als oorzaak heeft en een hart wat protesteert bij inspanning vaak andere oorzaken kent. Maar alleen een gesprek met en onderzoek door de huisarts geeft je echte antwoorden en kan wel wat rust brengen wat ook weer heel belangrijk is bij dergelijke klachten. En mocht je worden doorgestuurd naar de cardioloog, ook die onderzoeken zijn verre van eng. Maar helpen je wel te weten waar je al of niet aan toe bent. Succes!


M8jj ritmeprobleem komt juist in rust voor en is niet stressgerelateerd. Dus deze stelling gaat niet altijd op.

Laat je even nakijken door de huisarts. Dan weet je het zeker.
Er zijn veel onschuldige oorzaken re bedenken, maar dat valt zonder medisch onderzoek niet met zekerheid te zeggen.



Idd. Bij mij kwam het ook voor het eerst als ik gewoon in bed lag. Daarna wanneer ik op de bank lag. Nooit bij inspanning problemen gehad eigenlijk.

Janneke2

Berichten: 22765
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:07

love_animals schreef:
Ja de meeste mensen denken wat een aansteller maar als ik een apotheek binnen loop en ik ruik die geur die daar hang heb ik het zweet al in de handen staan |o vroeger had ik hier ook nooit geen last van en vond ik een vaccinatie prikje krijgen leuk maar na een paar pijnlijke ervaringen met mijn knieen is de angst er goed ingekropen :?


Ja, zo werkt ons onbewuste schrik/alarmsysteem. Na 1 rottige ervaring (of soms is de 10e de druppel) besluit buiten je wil om je alarmsysteem 'dat dit jou nooit meer moet gebeuren' en zodra je bijvoorbeeld iets in je ooghoek ziet, of wat jij schrijft die geur ruikt - zet jouw alarmsysteem je lichaam in de angst, dwz de toestand om hard weg te hollen, te vechten of desnoods 'je dood te houden' ("bevriezen", het helpt tegen tijgers - en is de meest stressvolle van de 3).

En anno 2018 kun je met technieken zoals emdr je alarmsysteem 'her-opvoeden'. (Op Wikipedia staat wel een goede pagina over emdr.)
Dwz: via de pijnlijke ervaringen met je knieën (en wat er verder maar 'ter tafel' komt) te neutraliseren wordt die geur van een apotheek weer gewoon 'ik ruik desinfectie' ipv 'Gevaar!! WEG HIER!!!!'