Migraine en niets helpt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:47

Ik gebruik al heel wat jaren de Imigran neusspray, werkt bij mij snel en goed mits ik het op tijd inneem na de eerste verschijnselen van migraine.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:06

Ik had een almagaan vergiftiging na alles er uit gehaald geen hoofdpijn meer.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:14

Je zegt dat je sinds maandag al migraine hebt? Ik denk eerder aan heftige hoofdpijn, dan aan migraine. Als ik een migraine aanval heb, lig ik half dood in bed/bij de wc, en heb ik geen kans om verveling te hebben, want dan heb ik alleen maar pijn.
En kan ik al zeker niet op mn telefoon zitten of tv kijken.
Ik denk dat je sowieso te weinig drinkt. 2 liter is voldoende met nornaal weer, maar ik drink nu met niets doen zo 3 liter en als ik werk drink ik nog veel meer.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Migraine en niets helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:18

Bij mij helpt naproxen vaak ook goed, beter als paracetamol of ibuprofen

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:37

Migraine is echt horror.. -O- Heb het zelf gelukkig niet heel vaak, denk het afgelopen jaar twee keer gehad, en heb er verder geen medicatie voor. Wat ik doe is voor pampus in een donkere slaapkamer liggen, water drinken en wanneer ik er toe in staat ben vind ik onder de douche zitten met de waterstraal op het hoofd/de nek ook wel verlichtend werken.

Zelf heb ik het meestal 'achter' mijn rechteroog, daar dan een nat watje of doekje op leggen vind ik ook wel prettig.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:44

Hier ook bekend met migraine. Vroeger gewoon hele heftige koppijnen waarbij ik het liefste de band van mijn badjas om mij hoofd wilde knopen voor verlichting. Nu krijg ik korte aanvallen van 30 minuten achter mn linkeroog. Doodeng de eerste paar keren.
Medicatie heeft geen zin (aanval duurt niet lang genoeg) maar daarna altijd onstilbare hoofdpijn. Tot ik ga slapen. Mijn halve familie heeft migraine (alleen de vrouwen)

Mijn partner heeft rasechte migraine aanvallen waarbij echt de kamer donker moet zijn en ik moet fluisteren. Komt vanuit zijn spieren die helemaal verkrampen. Hij heeft op doktersvoorschrift tramadol en sumaptran. Die combinatie zorgt ervoor dat hij binnen 30 minuten 8 uur in slaap valt. Daarna is het over en zijn zn spieren weer even los. Hij heeft ook atlasmassage maar vaak kan dat niet op t juiste moment worden toegepast.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:53

Bij mij komt de migraine meestal aan het einde van de dag opzetten. Ook ik gebruik migraine neurofen. 9/10 keer werkt dit goed bij mij. Je moet deze wel al innemen zodra je merkt dat je hoofdpijn krijgt. Doe ik dit niet zit ik met een half uur met knikkende ogen en bonkend hoofd. Neem ik deze optijd in kan ik met een half uur weer wat doen. Even geleden kwam het bij mij uit het niets erg hard opzetten. Tas stond dichtbij, vriend niet thuis, met veel pijn en moeite de neurofen uit mijn tas kunnen halen en in kunnen nemen. Toen mijn vriend een half uur 3 kwartier later thuis kwam lag ik met kussens over mijn hoofd heen, plat op de bank. Die schrok zich een ongeluk maar ik was op dat moment niet goed genoeg om zelf naar mijn bed te lopen. Aangezien het nog vroeg op de avond was hebben we de tv uitgezet en dankzij de rust en de neurofen op dat moment hebben we later zelfs nog gezellig ouderwets een bordspel gespeeld :+
Ik word gelukkig niet misselijk maar voel mij op zo'n moment verschrikkelijk beroerd en kan niet meer goed zien.

En ik ben altijd gewapend met een pak neurofen op zak. :j

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Migraine en niets helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:09

Ik zag dat je magnesium slikt tegen krampen. Eén van de meest voorkomende oorzaken van kramp is vochttekort. Het kan dus zijn dat de hoeveelheid die je drinkt voor jou inderdaad niet genoeg is en uiteraard dien je met dit weer (een stuk) meer te drinken dan normaal. Wat die magnesium betreft hoop ik dat je een goed opneembare vorm slikt anders zal het waarschijnlijk weinig voor je krampen gaan doen sowieso.

Ik zag hier één reactie die de mogelijkheid aangeeft dat er méér aan de hand kan zijn. En ik vind eigenlijk dat als je al 2 dagen met zulke heftige hoofdpijn 'loopt' die niet als gebruikelijk reageert dat overleg met je huisarts dan wel op zijn plek is. Is de hoofdpijn opgekomen zoals je gewend bent van een aanval of is deze er in 1 keer ingeknald van de ene op de andere seconde zeg maar? In het laatste geval zou ik sowieso even met een arts overleggen.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:15

Hoe bewust ben je van je ademhaling en heb je veel spanning in je nek? Migraine is vaak toch ook te linken aan vastgezette spanning in het lijf.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:19

Ik heb ook last van hormonale migraine en volgens mijn huisarts tevens a typische migraine. Dit houd in dat de ene aanval gepaard gaat met last van licht en de andere met last van geluid of beide.. ik heb alles geslikt wat er te slikken viel en nu ga ik met 2 ibrubrofen liggen en als ik mazzel heb kan ik met een uur of 4 weer een beetje deelnemen aan het dagelijks leven.. mijn oma had het ook zo erg en was dagenlang niet aanspreekbaar. Toen zij in de overgang kwam was het weg, ik hoop daar ook op..

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Migraine en niets helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:32

Bij mij houden de aanvallen enkele uren aan maar geen dagen eerlijk gezegd en inderdaad kan ik dan geen licht of geluid verdragen en druk Mn arm of kussen erg hard op Mn hoofd.
Lijkt wel erger met dit weer, zaterdag had ik echt koude rillingen erbij.
Een icepack in Mn nek verlicht ook wel iets verder werken pijnstillers helaas niet voldoende dus naar bed kussen op Mn kop en wachten tot het over is

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Migraine en niets helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:00

Voor mij is 2 liter met dit weer ook niet genoeg. Terwijl dat al meer is dan normaal.

Ik heb de hele week mega hoofdpijn gehad. Gister ochtend wezen mijn collega’s mij op het feit dat ik volgens hun te weinig drink.
Dus gisteren een half liter flesje water gevuld. En ik moest hem telkens voor de pauze op hebben.
Dus naast de thee en koffie heb ik alleen al op mijn werk 2 liter gedronken. En al vanaf de middag pauze werd mijn hoofdpijn minder.
Ik moet echt wel minimaal 3 liter water drinken nu.

Narcissa
Berichten: 3049
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Migraine en niets helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:56

TS, heb je het idee dat het houdingsafhankelijk is? Zo te lezen kan je redelijk tegen licht en geluid, dat klinkt mij niet erg als migraine in de oren. Migraine moet je trouwens met 3 dagen vanaf zijn.

Misschien een tikje overbezorgd nu maar ik heb slechte ervaring met hoofdpijn. Bij mij blijkt het een te grote klier geworden in de hersenen, wacht nu op een afspraak bij de neurochirurg. Leek in het begin ook maar een gewone hoofdpijn die in aanvallen kwam, tot ik opeens compleet uitviel.

Als het blijft aanhouden zou ik dus een doorverwijzing naar de neuroloog vragen. Just to be sure. Dokters kennen amper wat van hoofdpijn, als ze mij eerder hadden doorgestuurd had me dat misschien weken pijn en uitval kunnen besparen.
Kan ik iedereen met gekke hoofdpijnen trouwens aanraden. Stickertje migraine is makkelijk en te snel geplakt.