Ik kan niet naast iemand slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:22

Bij https://oordopjes-kopen.nl/slapen.html heb je verschillende maten ook de kleinere die blijven beter zitten.
Bij mij moet het doodstil zijn en pikdonker anders slaap ik niet.
Zelfs zware ademhalen wordt ik al wakker van, als ik al in slaap val tenminste.

Helaas heb ik niet de oplossing voor je.
Ik vermijd deze situaties zoveel mogelijk

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:23

Ik slaap ook nooit goed de eerste nacht bij iemand anders (ook niet als ik alleen lig).
Wat helpt is mijn eigen kussen meenemen - probeer dat eens.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:57

Ik vind samen slapen ook vreselijk :o Na een tijdje met een vaste partner gaat dat wel iets beter.

Het gaat me niet zozeer om geluid of beweging, maar gewoon om het gevoel dat er iemand naast me ligt.

Ik ga vaak als groom mee op samengestelde menwedstrijd, met overnachting, en ik slaap veel liever alleen in mijn tentje op een luchtmatras dan in een echt bed in de vrachtwagen waar de menner ook slaapt. In mijn tentje is er over het algemeen veel meer geluid dan in de vrachtwagen, maar ik lig er wel alleen in :)

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 08:17

Marie111 schreef:
Ik slaap ook nooit goed de eerste nacht bij iemand anders (ook niet als ik alleen lig).
Wat helpt is mijn eigen kussen meenemen - probeer dat eens.

Dat doe ik altijd al. En ik neem mijn eigen knuffel mee. Ik ben 17, en ik slaap nog steeds met knuffels :')

Maar dat werkt niet echt. Ik vind het wel fijner om met mijn eigen kussen te slapen.

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:44

Hier nog een slechte slaper met andere mensen erbij. Kan niet slapen door zware ademhaling/snurken/woelen van andere mensen, naar dan ga ik ook ineens bizar goed op mijn eigen ademhaling letten en zorgen dat die niet te zwaar is en dan kom ik al helemaal niet meer in slaap :')

Doe nog wel eens een tripje met (een van) mijn ouders, die binnen no time in slaap vallen en luidruchtig ademhalen en snurken. Heb sinds een tijdje voor die trips oordopjes van Alpine, dan hoor ik hun en mijn eigen ademhaling niet en val ik wel (voor mijn doen snel) in slaap.
Halverwege de nacht vallen die dopjes ergens uit mijn oren vanwege kleine oren, maar dan slaap ik tenminste al!
Wie weet voor jou toch ook een oplossing?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 17:50

DideH schreef:
Hier nog een slechte slaper met andere mensen erbij. Kan niet slapen door zware ademhaling/snurken/woelen van andere mensen, naar dan ga ik ook ineens bizar goed op mijn eigen ademhaling letten en zorgen dat die niet te zwaar is en dan kom ik al helemaal niet meer in slaap :')

Doe nog wel eens een tripje met (een van) mijn ouders, die binnen no time in slaap vallen en luidruchtig ademhalen en snurken. Heb sinds een tijdje voor die trips oordopjes van Alpine, dan hoor ik hun en mijn eigen ademhaling niet en val ik wel (voor mijn doen snel) in slaap.
Halverwege de nacht vallen die dopjes ergens uit mijn oren vanwege kleine oren, maar dan slaap ik tenminste al!
Wie weet voor jou toch ook een oplossing?

Ik ga dat wel proberen

Mijn probleem met zwaar ademende mensen is dat ik in de war raak met mijn eigen adem. Ik wil niet gelijk met hun ademen _O-

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:26

Terwijl ze zeggen dat je juist wel gelijk moet ademen.
Maar bij mij werkt dat totaal niet

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:55

Ik zou dan niet naar zo’n kamp gaan of gewoon doorzetten. :P

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 12:05

Silly1972 schreef:
Terwijl ze zeggen dat je juist wel gelijk moet ademen.
Maar bij mij werkt dat totaal niet

Bij mij werkt dat ook verwarrend _O-

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:09

Ohh wat fijn om te zien dat ik niet de enige ben! Niemand snapt me als ik zeg dat ik dit heb :+
Heb 2,5 jaar een relatie gehad met een jongen en ik heb nooit echt kunnen slapen als hij er was. Heeft niks te maken met ademhaling oid want ik heb toch altijd oordopjes in. Gewoon het feit dat er iemand in de kamer is, houdt me heel alert oid

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 14:10

Amira_ schreef:
Ohh wat fijn om te zien dat ik niet de enige ben! Niemand snapt me als ik zeg dat ik dit heb :+
Heb 2,5 jaar een relatie gehad met een jongen en ik heb nooit echt kunnen slapen als hij er was. Heeft niks te maken met ademhaling oid want ik heb toch altijd oordopjes in. Gewoon het feit dat er iemand in de kamer is, houdt me heel alert oid

Dat alerte heb ik dus ook. Ben benieuwd hoe dat is met oortjes in :j

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:46

Ik meld me!

Ik kan gewoon niet slapen bij een ander. Alleen huisdieren kan ik dulden als ik probeer te slapen :') Inderdaad is alleen al de aanwezigheid van een ander genoeg om me wakker te houden, maar het is nog erger als ik die persoon kan horen. Niet per sé snurken, maar mensen ademen gewoon heel luid. Als ik in een tent slaap kan ik ook geluiden van anderen horen, maar toch slaap ik dan beter dan in een slaapkamer met een ander in dezelfde ruimte. Vreemd eigenlijk, maar gelukkig ben ik dus niet de enige.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 21:51

Zeker weten niet. De geluiden in een tent vind ik altijd geweldig! <3
De geluiden van een ander persoon die naast me ligt te snurken niet