Als ik helemaal alleen ben slaap ik gewoon goed. Doe er nog geen 5 minuten over om in slaap te komen, ik slaap gewoon door. Dan ‘s ochtends word ik eens wakker om terug in slaap te vallen, en daarna word ik weer wakker om op te staan. Ik slaap gewoon een volle 8 uur. Geen problemen. Ik slaap ook makkelijk door van alles heen. Helemaal geen probleem.
Totdat ik met meerdere personen in 1 kamer moet slapen. Maakt niet uit of het nou 1 persoon naast me is, of 10 man in een kamer. Zo gauw er anderen naast me liggen kan ik gewoon niet slapen. Of ze nou in een apart bed liggen of niet. Of ik nou oordopjes in heb of niet. Of ze nou snurken of doodstil liggen (daar zit meestal wel ietsje verschil in). Het maakt allemaal niet uit. Ik slaap gewoon niet. En ik vind het enorm vervelend.
Nu hetzelfde probleem. Ik ben vandaag van 10 tot 7 de hele dag in toverland geweest met een van mijn beste vriendinnen. Dus we zijn aan het einde van de rit beide kapot moe. We zijn ook eerder naar bed gegaan dan gisteren. In eerste instantie viel ik wel in slaap, maar dan wordt ik ineens wakker omdat ze (heel zachtjes maar) begint te snurken. En het viel niet eens zo goed te horen. Normaal zou ik door zo’n geluid, als ik alleen was, makkelijk heen kunnen slapen. Ik ben gewoon doodmoe, en ik wil mijn rust. Maar mijn brein laat het me niet toe om die te krijgen als ik met jemand anders op dezelfde kamer lig.
Er zit wel een verschilleTJE in het thuis of op andere plekken slapen met meerdere personen op een kamer. Meestal slaap jk sowieso op andere plekken iets minder goed. Maar ik accepteer het volledig als ik langer doe over het in slaap vallen, of een paar keer wakker word en terug jn slaap val. Daar heb ik helemaal geen problemen mee. Maar ik krijg gewoon totaal geen slaap op deze manier. De enige manier voor mij nu om gewoon mijn rust te krijgen, is om op de logeerkamer te gaan liggen. Maar dat vind ik dan weer zo sneu voor mijn vriendin. Dat is gewoon niet gezellig. Maar het is voor mij echt de enigste oplossing om slaap te krijgen.
Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar niets werkt. Ik heb zelf overwogen om misschien slaappillen aan te vragen voor dit soort situaties. Maar ik weet niet of het gaat werken, en daarbij ben ik eigenlijk helemaal geen fan van dat soort dingen. Ik blijf er liever vanaf.
Heeft iemand anders er hier last van? Zo ja, war doe jij ertegen? En zijn er anderen die tips hebben?
Ik vind dit namelijk echt vervelend