Tips voor sportschool gevraagd

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renee_S

Berichten: 2096
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Tips voor sportschool gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 17:23

Hoi Bokkers,

Ik ben altijd van mening geweest dat 4 a 5x in de week paardrijden (incl stallen mesten etc),genoeg beweging was. Nou raakt mijn paard op leeftijd en hebben we zijn training op een laag pitje gezet. (Een x of 2 per week lekker stukje buiten)
Daardoor merk ik wel dat ik toch wat beweging mis. Mijn vriend sport redelijk fanatiek in de sportschool (x of 4 pw) en het leek ons leuk om af en toe samen te gaan. Mijn plan is 1 of 2x pw mee te gaan, beetje afhankelijk van de rest van de weekplanning.

Nou is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb persoonlijk een hekel aan cardio en fiets al vaak naar werk stal etc. Dus ik wil voornamelijk krachttraining doen. Welke oefeningen zouden geschikt zijn icm paardrijden? Gebruiken jullie iets van pre-workout/shakes oid? En heeft het uberhaupt zin om 1 of 2x per week te gaan?

Ik ben echt een leek op het gebied van sportschool dus alle tips en ervaringen zijn welkom!

Groetjes

Vestgard Briggen x Arin 18 jaar L1+10
Norvik v. Gio 1 jaar


xVera94

Berichten: 77
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:38

Wat leuk dat je ook naar de sportschool wil gaan! :) Ik kan je aanraden om een goede sportschool uit te kiezen, waarbij begeleiding hoog in het vaandel staat. Zij helpen je op weg in de sportschool en met de oefeningen. Ze maken voor je een op maat gemaakt schema aan de hand van je niveau, je wensen en doelen. Een goede sportschool evalueert deze schema's ook regelmatig met je en past de schema's aan.

Achter een schermpje is het namelijk moeilijk om gericht advies te geven. Bijvoorbeeld hoe vaak te trainen; dat is afhankelijk van je doel en je fysieke gezondheid. Ik ga 6x per week, maar ik ben fitnesstrainer en train per keer 2 spiergroepen, dus ik heb (denk ik) een ander doel. Iemand die gewoon lekker in beweging wil blijven zal eerder 2-3 keer per week gaan en een full body work-out doen.

Hetzelfde met oefeningen; ik kan je een hele lijst aan oefeningen geven, maar het is belangrijk om oefeningen te doen die passen bij je niveau, lichamelijke gesteldheid en doelen. Anders liggen blessures door verkeerde uitvoering of het "scheef" trainen van je lichaam (bijv wel buikspieren, maar geen onderrug) op de loer.

Als je 1-2x per week wil sporten zijn shakes e.d. echt totaal overbodig.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie