Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:00

Wat fijn dat je goed heb kunnen slapen! *\o/* Jammer dat zelf plassen vannacht nog niet lukte, maar hopelijk dat de bekkenbodem fysio je daarmee kan helpen vandaag. In ieder geval erg fijn dat je nu de zorg krijgt die je nodig hebt!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:58

Best een goede update TS: geslapen en er wordt aan gewerkt. Nu maar hopen dat je gauw een zeikerd wordt. :D

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:05

Klinkt goed. Bij het ziekenhuis waar ik werk is een bekkenbodemcentrum aan de urologie verbonden.
Ik weet niet of dat daar zo is, je ligt niet in het ziekenhuis waar ik werk. De urologie heeft geen bedden op de aoa bij ons.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:49

Wat fijn ts, het klinkt echt alsof ze je nu goed gaan helpen en niet steeds van het kastje naar de muur sturen met een potje pijnstillers

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 13:22

Ja, hoop het! :') Weer even slapen was heerlijk. Had gisteren op de poli al moeite m'n ogen open te houden :z

Net weer geprobeerd te plassen, maar geen succes, dus gekatheteriseerd. Nu met Fentanyl neusspray. Nouja nogsteeds geen pretje }:0 Krijg straks ook Diazepam.


Ik zag op de site dat het ziekenhuis waar ik lig, ook een bekkenbodemcentrum heeft :j Ach, kan het ook wel zeggen, lig in het Isala in Zwolle.



Tijdens typen van dit berichtje kwam de fysio. Was wel ''gewoon'' een fysio, bekkenbodem fysio is er vandaag niet. Maargoed, heb alvast wat oefeningen gekregen om daarzo beter te kunnen ontspannen. En moet elk uur even een stuk lopen... Sowieso geen slecht idee, want lig momenteel alleen op een kamer, dus het is hier nogal saai :+

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:27

Mijn vader werkt daar op de O.K.
Ik zal hem wel zeggen dat het team even wat harder haar best moet doen voor je. ;)

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 21:18

Haha dat is altijd goed :') Nee, heb niks te klagen sinds ik opgenomen ben!


Ondertussen overgebracht naar Urologie. Ook alweer 3 keer gekatheteriseerd, waarvan 2 keer een liter.. Moest bellen als ik moet, dan bladderscan en boven de 350 katheteriseren. Maar de laatste 2 keren zit er 5 minuten tussen ''Volgens mij moet ik'' en ''Sh*t, ik sta op knappen''. En dan zit er dus alweer een liter in, kan nooit zo snel.
En 1 keer lukte het katheteriseren ook nog eens niet, dus moest iemand bij gehaald worden. Kon wel janken, wat duurde het lang voordat zij er was... Niet, maar voor m'n gevoel wel :') 2e keer gelukkig wel meteen gelukt.


Dus gaan nu niet meer katheteriseren als ik zeg dat het moet, maar standaard om de paar uur.. En evt eerder, als ik denk dat het nodig is.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 00:36

J1995 schreef:
Haha dat is altijd goed :') Nee, heb niks te klagen sinds ik opgenomen ben!


Ondertussen overgebracht naar Urologie. Ook alweer 3 keer gekatheteriseerd, waarvan 2 keer een liter.. Moest bellen als ik moet, dan bladderscan en boven de 350 katheteriseren. Maar de laatste 2 keren zit er 5 minuten tussen ''Volgens mij moet ik'' en ''Sh*t, ik sta op knappen''. En dan zit er dus alweer een liter in, kan nooit zo snel.
En 1 keer lukte het katheteriseren ook nog eens niet, dus moest iemand bij gehaald worden. Kon wel janken, wat duurde het lang voordat zij er was... Niet, maar voor m'n gevoel wel :') 2e keer gelukkig wel meteen gelukt.


Dus gaan nu niet meer katheteriseren als ik zeg dat het moet, maar standaard om de paar uur.. En evt eerder, als ik denk dat het nodig is.


1 liter in je blaas...das extreem veel (is ook slecht voor blaas....rekt uit.. je zorgt voor een mindere werking van je zenuwen ) en urine gaat terug naar de nieren-> kans op stuwing.

Wat is nu het beleid voor de komende dagen.....? Zelf plassen lukt iig nog niet...wat zegt de Uroloog daarvan? (Je voelt wel enige aandrang? of is je hele blaas zenuwstelsel al in de war?)

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 09:54

Gisteravond ook weer 800 ml.. Pff, ze kunnen niet zeggen dat ik te weinig drink nu %) Vanochtend vroeg ook wakker gemaakt om te katheteriseren, dat is k*t wakker worden...


Artsen zijn net langs geweest. Voor nu is het plan om regelmatig te katheteriseren en fysiotherapie. Maar de bekkenbodem fysio blijkt er pas maandag te zijn.
En ze verwachten niet dat dit snel opgelost is, dus ondertussen toch zelf proberen te katheteriseren zodat ik mezelf kan redden...

Ze vroegen nu ook naar de impact die dit op me heeft en of ik met iemand wil praten. Nouja, er komt een psycholoog..

Ik merk vooral druk onder in m'n buik, maar dat is dan wel al op het moment dat er dus al heel veel in m'n blaas zit. Volgens mij voelde het ''vroeger'' anders, maar eerlijk gezegd weet ik niet eens meer wát ik toen voelde waardoor ik dacht; Oh ik moet nu naar de wc.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:08

jeetje wat heftig allemaal
heel veel sterkte

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:56

Wat een hoop zit er telkens in je blaas! Drink je ook echt heel veel of dat niet? Anders lijkt het alsof je lichaam het vocht niet goed vasthoudt oid.
Fijn dat ze gevraagd hebben of je met iemand wilt praten en dat er nu een psycholoog voor je komt. Ik kan me heel goed voorstellen dat het nu wel fijn is om er met iemand over te kunnen praten. Het is toch ook niet niks wat er nu allemaal op je afkomt en met al die extra spanningen zal het plassen ook niet makkelijker worden.
Wel balen dat de bekkenbodem fysio er maandag pas is.. Hopelijk gaat het zelf katheteriseren lukken.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 12:38

Bedankt!

Fysio is net weer langs geweest. Hij had gebeld met een bekkenbodem fysio en had dus wat tips. Ook alweer een poosje op de wc gezeten met een boek, maar helaas, geen succes..

Máár, ik heb wel zelf kunnen katheteriseren *\o/* Niet makkelijk, pijnlijk en misselijk.. Maar het is gelukt.


Moet nu gaan bijhouden hoeveel ik drink :j Op het papier wat ik nu heb gekregen staat 10 glazen voor 1.5 liter. Nouja met wat er gisteren uit kwam, zou ik wel 10 glazen gehad moeten hebben.. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik zoveel gehad heb. Dacht dat er meer in een glas zat :=

superpony
Berichten: 25399
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:24

Maar kijken ze ook hoeveel er in je blaas zit? Vorig jaar ben ik bij Bergman geopereerd aan mn knie met ruggeprik en kwamen ze daarna ook een aantal keren kijken met een soort doppler hoeveel urine er in mn blaas zat.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 14:18

Ja, ze kijken steeds hoeveel er in m'n blaas zit en als dat meer dan 350 ml is dan gaan ze katheteriseren :j


Net gesprek gehad met de psycholoog. Pittig, maar ook wel een opluchting. Ze gaat kijken of er van het weekend nog iemand kan komen, maar psychologie is er in het weekend niet, dus dat word dan iemand van psychiatrie. En anders maandag weer.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:21

Goed bezig!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:11

Mag je het hele weekend ook blijven?
Fijn dat het gelukt is met de katheter maar is het handig om dit zelf te doen als je er misselijk van de pijn van wordt?
Misschien toch een verpleegkundige laten doen zodat je ook weer leert te ontspannen?
Echt top dat er nu een fysio bij is en fijn dat je er over kan praten

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 13:38

Ja, ik blijf sowieso tot maandag in het ziekenhuis. Als het katheteriseren dan zelf lukt, mag ik naar huis. En dan gaat de fysiotherapie en gesprekken met de psycholoog door, maar moet dan gewoon naar het ziekenhuis toe komen.


Als het me niet lukt, dan mag ik bellen en doet de verpleegkundige het voor me. Maar ze willen natuurlijk dat ik het iig zelf probeer, omdat ik niet naar huis kan als ik niet zelf kan katheteriseren. Opzich doe ik het ook liever zelf natuurlijk, maarja de pijn is zo erg %)

Vandaag heb ik het 2 keer geprobeerd en het is niet gelukt. Voel me dan zo'n sukkel... Gisteren lukte het me wel 3 keer... Waarom vandaag dan niet. Voel me daar dan echt slecht over..


Er zat nu ook maar 200 ml in m'n blaas, dus eigenlijk was het nog niet eens nodig... Maar ik wou heel graag dat ze me 's nachts een keer lieten slapen en omdat er gisteravond nog maar heel weinig in zat hebben ze dat gedaan. Dus ze deden nu geen bladderscan, want er moest wel genoeg in zitten.... Kreeg nu te horen dat als ik niet beter drink, ik vocht via 't infuus moet.
Terwijl ik gisteren 10 glazen heb leeg gedronken, wat minimaal is, maargoed..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23439
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:47

ik zou lekker in het ZH blijven als ik jou was, het lijkt me zaak dat je er zo snel mogelijk achter komt waarom plassen niet lukt en hoe dat mogelijk te verhelpen.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:51

Ik zou ook niet naar huis gaan, weigeren dus, voordat duidelijk is wat er aan de hand is én je situatie verbeterd is.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:52

Jammer dat het vandaag niet zelf lukte. Zal wel een combinatie zijn van pijn, angst voor pijn en spanning. Ik zou mooi regelen dat je net zo lang in het ziekenhuis blijft tot je zelf kunt katheteriseren of dat je zelf kunt plassen. In de tussentijd kan het personeel mooi verder met uitvinden waar het probleem precies zit. Het klinkt alsof er ergens nog iets niet helemaal goed gaat tussen de hoeveelheid die je drinkt en die je zou moeten plassen.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:41

Niet zo streng voor jezelf hoor, katheteriseren is lastig zat lijkt me en met die pijn erbij is het nog lastiger. Tuurlijk jammer dat het vandaag niet meer lukt, maar daarvoor hoef je je geen sukkel te voelen :(:)
Wel fijn dat je de komende dagen nog in het ziekenhuis bent. Wordt je blaasontsteking eigenlijk al minder? En heb je ondertussen al wel minder pijn, naast het katheteriseren dan.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:57

Best logisch dat het minder goed lukte, er zat maar weinig in je blaas.
Niet te streng voor jezelf en eerst 24 uur makkelijk kunnen katheteriseren zonder hulp en dan pas naar huis gaan hoor anders ben je straks weer terug bij af.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:05

Blijven ze je nieren ondertussen ook controleren?
Fijn dat je afgelopen dagen toch wel wat slaap hebt kunnen pakken!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:48

Ik hoop dat het vandaag weer beter gaat :)

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 20:36

Bedankt weer voor jullie berichtjes!


Aan de ene kant wil ik heel graag naar huis, maar ben er ook bang voor.. Nou krijg ik dan wel een noodnummer van de thuiszorg, zodat ik kan bellen als het zelf niet lukt. Maar toch..
Ze zijn trouwens niet van plan iets aan onderzoeken te doen, voorlopig niet iig... Voor nu is de ''behandeling'' helemaal gericht op spierspanning. Dus diazepam, fysiotherapie en met de medisch psycholoog heb ik het ook over manieren om te ontspannen. Al is dat laatste natuurlijk niet alleen om evt spanning die zorgen dat ik niet kan plassen, maar ook juist spanning die daar door komt.

De verpleging is ook steeds zo positief over me.. En dat kan ik echt wel waarderen, maar vind het ook zo moeilijk. Want tuurlijk is het fijn als ik mezelf kan redden daarmee, maar ik wil gewoon dat het weer zo is als hiervoor ;(

Gisteren op de wc nog net kunnen voorkomen dat ik keihard ging huilen (Erg kl*te met verpleging erbij, alsof het gewoon al niet erg genoeg is..), daarna in bed nog wel even flink baalmoment gehad... Net weer... Heb ook wel geslapen, maar was nog meer moe dan voor ik ging slapen..


Er word helemaal geen bloed geprikt ondertussen :n


De ergste pijn die ik had is gelukkig een heel stuk minder. Die verblijfskatheter was daar de grote oorzaak van, die mag er ook niet meer in gelukkig.