Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:15

Ik vind het ook heftig. Vooral dat je meer dan 3 jaar geleden dit topic begon en er nog steeds geen echte oplossing is.

Anoniem

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:04

Jeetje meid, het zit je niet mee :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:45

Even een berichtje om te laten weten dat ik aan je denk Y;(

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 16:44

Bedankt! <3


Ja, het zijn dan wel alleen goedaardige tumoren gelukkig. Degene op mijn nier bestaat bijvoorbeeld alleen uit vet en heel veel bloedvaten, die zwakker zijn dan normaal. Boven de 4 cm word het risico op bloedingen groot. Bij mij is hij nu 5.8 cm en groeit ongeveer een halve centimeter per jaar.
Verder kun je dus tumoren krijgen in je hersenen, ogen, huid etc. Nou ben ik daar niet echt bang voor, want heb geen klachten die daar op wijzen volgens mij..

Zover ik weet staat het niet kunnen plassen (zonder neurostimulator dan) los hiervan, maar de pijn in m'n zij kan wel door de tumor op m'n nier komen.

'T zou wel een rot diagnose zijn.. En ik probeer maar te denken dat de kans echt heel klein is, omdat het zeldzaam is en ik ook Fowler syndrome heb.. Dat samen, kan toch niet zoveel pech hebben :=



Het sporten is zo fijn.. Kom steeds zo blij en ontspannen terug. Ik vergeet gewoon om te piekeren. Ja, ik voel me zoveel gelukkiger sinds ik naar de sportschool ga :j M'n spieren zijn wel niet het enige dat brand :+
Maar het is het waard. Ga bijna elke dag, vind het echt leuk.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:23

Best goede berichten dus. Fijn om te horen
En deze houden we erin.... _/-\o_
Citaat:
Ik vergeet gewoon om te piekeren.

:+
Fijn dat je zoveel plezier aan het sporten beleeft!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:57

Ondanks het nieuws klink je positief, da’s heel fijn!

DuoPenotti

Berichten: 29488
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:17

Ik moest alweer een paar keer aan je denken en ik vroeg me af hoe het nu met je gaat.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:09

Ik moest toevallig ook aan dit topic denken. Hopelijk gaat het goed met je TS.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:24

Ik hoop ook dat het goed met je gaat.

Anoniem

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:28

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met je is?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 21:05

Ups & Downs.. Misschien wat meer downs. Eerlijk gezegd, het gaat toch wel eens door m'n hoofd dat het van mij niet persé hoeft allemaal. Niet dat ik plannen heb, voor iemand zich zorgen maakt, maar dan word ik wakker en denk; Pff, wéér een dag -O-


Het duurt nu al 4 jaar.. Het begon in Juni 2018. En ik kan weer plassen, maar verder is het niet ''goed gekomen''. Moet nogsteeds katheteriseren, heb nogsteeds pijn, voel me nogsteeds vaak niet fit, moet elke week een half uur aan de oplader..

Lastig vind ik ook dat alles op m'n bekende blaasproblemen geschoven word. Zo had ik opeens een soort kramp in m'n plasbuis, met het gevoel dat er iets scherps in zat en druk op m'n blaas. Dat werd erger en erger, tot ik echt helemaal gek werd van de pijn, bleef maar rondlopen en puffen, kreunen en steunen. Het straalde van m'n plasbuis helemaal naar mijn zij. Maar het was erg druk, dus tegen de tijd dat ik eindelijk iemand aan de telefoon kreeg, was de erge pijn over. Ivm mijn voorgeschiedenis wouden ze me toch nog zien, maar dat kon pas om half 2 's nachts. Ik had ondertussen wel aardig wat tramadol op en door de pijn was ik erg moe, dus was in slaap gevallen voor die tijd. Mijn moeder had dus overlegd en besloten me te laten slapen.. Wat ik prima vond overigens, want het was dus erg druk en als ik toch sliep dan kon ik net zo goed naar mijn eigen huisarts. Werd om half 6 weer wakker met zo'n aanval van pijn. Er zat duidelijk ook veel bloed in mijn urine.
Nouja, toen het kon heb ik direct mijn huisarts gebeld. Moest urine komen brengen.. Die is getest met een stickje en ik had een blaasontsteking, dus kreeg een zakje Monuril.

Later zat ik op zo'n yogabal, gewoon een beetje te kijken hoe mijn paard stond te eten.. Doe ik elke dag, anders eet de hongerlap die bij haar staat, haar mueslie als ze haar eigen op heeft. Maar ik sta op en ik krijg een pijn, niet normaal... Kon alleen maar voorovergebogen lopen, zo'n pijn onder in m'n rug.
Huisarts gebeld, kom maar urine brengen, stickje er in; Blaasontsteking!

Dus, ondanks dat zo'n stickje niet betrouwbaar is bij mij, word dat wel direct gedaan.. En áltijd, maar echt áltijd, komt daar uit dat ik een blaasontsteking heb en krijg ik AB. Maar alleen als de pijn niet weg gaat, krijg ik andere AB, of word het op kweek gezet. Maar als de pijn een paar dagen weg is en dan weer terugkomt, dan heb ik gewoon ópnieuw een blaasontsteking.. Het is gewoon áltijd een blaasontsteking.

En ondertussen wacht ik al vanaf Maart op een afspraak bij een gyneacoloog, omdat ik down under problemen (Wonden..) heb, die het katheteriseren ook knap lastig maken. Dus eerlijk is eerlijk, ik ben niet trouw meer met katheteriseren... Wat uiteraard niet goed is, maar er zijn grenzen aan wat ik kan hebben.

Urona447
Berichten: 2802
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:13

Jeetje ik weet gewoon niet wat ik er van moet zeggen. Wat moet het vreselijk frustrerend zijn dat het al zo lang duurt en dat ze het maar telkens op een blaasontsteking gooien. Ik hoop zo dat er iemand een oplossing voor je weet en ik wil je heel veel sterkte wensen.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:37

Wat vreselijk TS. Zoveel klachten die je dagelijks leven zo beheersen, en geen arts die verder kijkt dan z'n neus lang is. (Zo lijkt het)
Heb je al eens overleg gehad met een patientenplatform of zorgverzekering?
Sterkte!

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:53

Pfff wat een ellende nog steeds. En dan word je ook nog eens niet gehoord. Word tijd dat ze je weer eens goed gaan onderzoeken, kijken of het wel steeds blaasontstekingen zijn

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:12

Ik ben het helemaal met bovenstaande eens.
Is er niet iemand die zich er verder in kan verdiepen om het dragelijker te maken voor je?
Ik weet niet of je op internet al eens naar lotgenoten hebt gezocht? Wellicht hebben zij aanknoop punten waar je verder kan.

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:47

Super vervelend TS en wat duurt het toch lang nu!

Is homeopathie misschien eens iets om te proberen inmiddels? Misschien net een andere invalshoek ervoor?

Veel sterkte!

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 00:35

Ik heb vroeger ook problemen gehad met steeds weer blaasontsteking.
Daar werd toen heel adequate op gereageerd.
Ik kreeg een stevige kuur en daarna moest ik elke dag een tabl nitrofurotoine ( weet niet hoe je het schrijft) als onderhoud slikken en toen is het wel 4/5 jaar weg geweest.
Kreeg toen een vriend en toen kwam het weer terug, om de wel bekende reden laat ik het zo zeggen.

Is dat al eens gedaan gewoon voor langere tijd ab slikken om het echt weg te krijgen?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 06:59

Op zich is het wel "logisch" dat je door het sonderen veel vatbaarder n ent voor blaasontsteking.
Maar als die pijn zo hevig is en tot in je rug zit, dat kan ook een pyelonefritis zijn of nierstenen geven ook veel pijn en bloed..
Verschrikkelijk die lakse houding van de huisartsen, zeker na al die jaren. :(
Kan je niet voor een second opinion naar een universitair ziekenhuis in België?

DuoPenotti

Berichten: 29488
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 07:38

Wat een nare update.
Zo lang al en nog niet zonder katheriseren en nog steeds zoveel pijn.
Kan er idd niet een second opinion elders?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 07:42

Heftig dat je nog steeds zoveel last hebt en niet verder komt, dikke :(:) ! Raken die =bacteriën die de blaasontsteking veroorzaken inmiddels niet resistent? En kan het niet zo zijn dat je een nierbekkenontstekking aan het ontwikkelen bent ( of a hebt)? Ik zou weer heel sterk aandringen op doorsturen naar een uroloog in een ziekenhuis, dit kan zo niet langer!
Heel veel sterkte weer, bah!!!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 08:49

Farjen schreef:
Op zich is het wel "logisch" dat je door het sonderen veel vatbaarder n ent voor blaasontsteking.
Maar als die pijn zo hevig is en tot in je rug zit, dat kan ook een pyelonefritis zijn of nierstenen geven ook veel pijn en bloed..
Verschrikkelijk die lakse houding van de huisartsen, zeker na al die jaren. :(
Kan je niet voor een second opinion naar een universitair ziekenhuis in België?

Hier sluit ik me bij aan, ik kan mij deze houding van je dokters gewoon echt niét voorstellen. Dat je zo’n gedachten hebt begrijp ik echt. Als je het moeilijk vindt om je verhaal aan een ander te doen: je hebt het hier al helemaal neergeschreven je misschien kan dat helpen?

Sanet

Berichten: 7949
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:19

Jouw Uroloog in Zwolle had deze techniek voor die neurostimulator toch geleerd van een andere uroloog? Misschien kun je een second opinion aanvragen daar ofzo? Het ding doet het wel, maar niet goed genoeg. Ik denk dat dat half uurtje per week aan de oplader prima te doen is, als je verder gewoon je leven kunt leiden (ipv lijden).
Misschien heeft hij/zij ook wat meer compassie, want dit klinkt allemaal echt helemaal niet leuk en alsof je alleen maar van AB-kuur naar AB-kuur gaat.
En waarom moet dat bezoek bij de Gyn zo lang duren dan?

Echt wel balen TS! Sterkte…. -O-

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:00

Wat ontzettend rot voor je dat het nog allemaal zo pijnlijk is :(:)
Dat dat 4 jr moet duren en nog -O-

Ik herken het gekatheriseer verhaal + krampen + blaasontstekingen van mijn man.
Neurostimulator geplaatst = niet geholpen.
Sinds zijn blaas eruit is gehaald en urostoma heeft, waren bovenstaande problemen opgelost.
Dat was natuurlijk geestelijk ook weer grote stap maar vergeleken met de voorgaande problemen en pijnen, is hij er zo blij mee :j

Alles is gebeurd in Uz leuven overigens.
Heel veel sterkte en hopelijk toch een x een oplossing zodat je iig weer zonder pijnen ed kan gaan leven

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:44

Gekmakend.
Hele gekke vraag, heb je wel eens medicinale wiet overwogen?

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:14

Evelienepien schreef:
Wat ontzettend rot voor je dat het nog allemaal zo pijnlijk is :(:)
Dat dat 4 jr moet duren en nog -O-

Ik herken het gekatheriseer verhaal + krampen + blaasontstekingen van mijn man.
Neurostimulator geplaatst = niet geholpen.
Sinds zijn blaas eruit is gehaald en urostoma heeft, waren bovenstaande problemen opgelost.
Dat was natuurlijk geestelijk ook weer grote stap maar vergeleken met de voorgaande problemen en pijnen, is hij er zo blij mee :j

Alles is gebeurd in Uz leuven overigens.
Heel veel sterkte en hopelijk toch een x een oplossing zodat je iig weer zonder pijnen ed kan gaan leven



Dit vroeg ik me al een tijdje af eigenlijk, is een urostoma geen optie?
Misschien is het een gekke gedachte, maar het lijkt me zo veel comfortabeler voor je dan hoe je nu leeft.

Ik vind het vreselijk rot voor je dat je nog steeds zo lijdt onder dit allemaal :(:)