Ik heb dus last van eczeem, op warme plekken, mijn hele romp ongeveer en bij mijn liezen/heupgebied is het op dit moment heel erg: rood, schilfers, droog, jeuk.
Ik ben de hormooncrème een beetje zat omdat het bij mij zo verdeeld is over heel mijn lichaam. Als de ene plek weg is, komt de andere opzetten en als ik steeds maar blijf smeren met hormooncrème is dat juist slecht voor mijn huid. Preventieve dingen zijn fijn om te weten, dus daarvoor zou ik graag tips krijgen, maar ik ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft met andere oplossingen voor eczeem dan hormooncrème (die al dan niet door een dokter moeten worden voorgeschreven).
Op dit moment smeer ik veel vaselinelanette zalf en aloë vera gel en ik merk geen verbetering, maar geringe verslechtering.
Ik weet niet wat de oorzaak is, maar ik heb er in het voorjaar veel last van, in de zomer bij hitte en in de winter ook vaak. Op sommige momenten heb ik er erge last van, tussendoor kalmeert het vaak, maar blijft vooral op mijn romp altijd wel iets van eczeem aanwezig. Het liefst zou ik het zo lang mogelijk weghouden en dan ook écht weg laten gaan, ipv continu kleine plekjes te hebben.
Ik hoop dat dat een beetje relevante informatie is en ben benieuwd of iemand ermee zou kunnen helpen