Ik raak een beetje dol van mijn eigen lijf en alles wat ik probeer of geprobeerd heb en niet of niet genoeg werkt. Ben dus op zoek naar duwtjes in de goede richting

Ondanks gezond diet en supplementen, veel buiten bij mn paard, in beweging, en meestal goed slaap, blijf ik me altijd nog zwak voelen. Ben snel grieperig, moeheid, keel of oorpijn ook regelmatig, veel darmkramp, ‘s avond wakker en ‘s ochtend traag, geen motivatie, moeite met concentreren.
Ik ben 27, getrouwd, mama, huisvrouw maar werk nu tijdelijk als schoonmaakster om te sparen voor hoefbekappen studie waar ik erg naar uitkijk!
Vanwege een slecht uitstrijkje met CIN level 3 cellen in baarmoeder ben ik mn levenstijl ook gaan aanpassen, ook omdat hormonale kanker (niet genetisch) in de familie zit, maar voel me nu nog zwakker! Ik ben nl mn lijf gaan schoonmaken, ik wilde minder chemicalien en andere troep waar ik buikpijn of hoofdpijn (of kanker) van krijg, en emotie achtbanen van hormonen. Dus shampoo en tandpasta enzo ben ik gaan vervangen voor natuurlijkere opties net als minder suikers, minder gluten, minder melk, meer fruit en groente, havermelk, zuurdesembrood, simpele chips ipv snoep en koek etc. Nu ben ik nog bezig een oplossing voor m’n anticonceptie pleister te vinden.
Ik rook en drink nooit, en al mn hele leven een groene theeleut.
Ik slik ijzer met vitamine C, Bsupplement met extra B12 en gewone multivitamine.
Ik ben ongeveer 170cm en 54kg. Bloed is meerdere malen getest afgelopen jaar. Bloedarmoede en laag B12 was van sprake maar door pilletjes opgelost. De dokter vind ook dat ik genoeg en super eet. Ze heeft me daarom doorgestuurd naar MLD arts. Ben daar nog niet geweest. Oude whiplash klachten zijn vorig jaar op komen zetten en na allerlei therapien en dingen nog steeds niet weg (massage, fysio, sportfysio, bowen, kinetisch, cranio, ander matras, ander kussen, mckenzie fysio. Mocht niet baten, en ben ook een stuk armer nu). Deze klachten zitten me erg in de weg, ook als ik straks hoefbekapper ben! Wil graag sporten en spieren ontwikkelen maar omdat alles zeer doet in schouders en nek is dit best lastig).
Ik sta voor alles open!
Iemand tips voor mijn imuunsysteem, weerbaarheid, voedsel tips, kruiden, whiplash therapie, etc....?
I hope so!
Alvast bedankt!