Als je helaas ervaring hebt zelf of een naaste, hoe ging alles te werk?
Sjolvir
Geplaatst: 05-07-18 21:49
Deugenietje schreef:
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Als je helaas ervaring hebt zelf of een naaste, hoe ging alles te werk?
Ja, vader. Groeit wel steeds terug, maar wordt dan weer weggehaald en steeds op controle of het er weer zit of niet en hoe groot, als dan weer te groot, moet het weer worden weggehaald, maar is natuurlijk wel afh. van wat er zit, de ene tumor is de andere niet. Heeft hij al jaren.
Ja, ook gehad, ze halen dan eerst weg wat ze weg kunnen halen en doen dan blaas spoelingen. Varieert per keer wat ze wel of niet doen en naast dit mankeert hij nog honderd duizend dingen, dus moeten ze het altijd wel heel fijntjes afstemmen.
Erna_
Geplaatst: 05-07-18 21:56
Ik heb het twee keer van nabij meegemaakt. Mijn moeder had blaaskanker. Bij haar werd na het constateren meteen de blaas weggehaald en ze kreeg een urinestoma. Bij de man van een vriendin van mij zijn vorig jaar wat poliepen weggeschraapt en hij kreeg daarna chemospoelingen.
Diegene die ik ken is in jaar tijd zeker 15 kilobafgevallen. Ze is nu 55 kilo als het niet meer is. Hoop dat ze er op tijd bij zijn.
LadyMadonna
Geplaatst: 05-07-18 22:16
De beste vriendin van mijn schoonmoeder had dit. Twee jaar mee bezig geweest met regelmatig (om de twee weken dacht ik) blaasspoelingen. Steeds leek het even beter te gaan en dan toch weer niet. Uiteindelijk uitzaaiingen naar de lever, 2 weken later (nu 4 welen geleden) is ze overleden....
Toevallig onlangs een cliënt van mij die deze diagnose heeft gekregen. Meneer is 80 en kreeg klachten met plassen. Tumor is deels weg gebrand uit de blaas en hij krijgt 25 bestralings behandelingen en chemo pillen. Hij is net deze week begonnen, maar de vooruitzichten zijn positief
Mijn vader heeft blaaskanker. Ze hebben zijn blaas vorig jaar verwijderd en een neoblaas geplaatst. Hij leek daarna schoon. Helaas begin dit jaar gehoord dat het is uitgezaaid naar de lymfeklieren. Hij is net klaar met zn chemo. Bijna geen last van gehad op wat vermoeidheid na. Eind dit jaar begint hij met immunothearpie. Dit is allemaal alleen levensverlengend. De kans dat hij nog geneest is zo ongeveer nihil.
Fitzroy
Geplaatst: 07-07-18 16:19
Mijn moeder is helaas overleden aan blaaskanker. Vanaf haar 50e heeft ze regelmatig chemospoelingen gehad, zijn er poliepen weggehaald en uiteindelijk 20 jaar later de hele blaas. Ook bij haar uitzaaiingen vanuit de lymfeklieren en na 3 chemo’s bleek er weinig gebeurd te zijn en was ze uitbehandeld. Ze heeft nog ongeveer 6 maanden geleefd na het verwijderen van de blaas.
Mijn opa heeft het gehad. Het hangt er vanaf of het lokaal of in de blaaswand is gegroeid wbt de ernst van de situatie. Mijn opa kreeg chemo in de blaas en bestralingen. Is helaas daarna overleden aan acute leukemie.