Ik had geluk met een mri, binnen twee weken. Dat was voor een breuk in mijn ruggenwervel, wel iets anders. Even een beetje uitleg: ik viel vorig jaar juni van een paard, ging aardig hard, vinger gebroken en heel erg zere rug. Er werd een foto gemaakt van mijn vinger, rug was niet nodig volgens de huisarts op de huisartsenpost.
Ik heb mijn pijn in de mijn rug behandeld als een kneuzing dus langzaamaan weer alles gaan doen. Zelfs een paard gekocht, 1,5 maand na de val. Toch bleef ik pijn houden, dus ben ik in oktober naar de huisarts gegaan. Die heeft toen toch een foto laten maken (we waren 4 maand verder en ik deed eigenlijk alles weer). Toen vroeg ik wat ik hiermee kon, advies: niet paardrijden, te gevaarlijk. Er moest een MRI gemaakt worden, al met al heb ik 6 weken niet gereden (ik had net een nieuw paard gekocht dus gelukkig wou mijn stalgenootje haar wel blijven rijden). MRI bleek goed, breuk was geheeld en er was verder niets kapot, dus ik mocht weer rijden.
Ondanks dat het na 4 maand was, heb ik maar wel gehouden aan het advies. Want je hebt maar 1 lichaam en ik wilde niet de rest van mijn leven er tegen aanlopen.
Ik heb nog steeds vaak last van mijn rug, moet daarvoor een keer per week naar de fysio (oefentherapie) en thuis een aantal keer per week oefeningen doen. En als ik daarmee stop, komen de klachten gewoon weer terug. Dus mijn rug is wel echt kapot eigenlijk. Ga ik waarschijnlijk ook de rest van mijn leven last van houden.