Strakkere buik, hoe dan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Strakkere buik, hoe dan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 15:18

Hallo

Ik wil heel graag een strakkere buik, als ik nu jurkjes draag ofzo erger ik me aan de vet rollen. Ik heb geen overgewicht maar mm buik is gewoon niet strak meer.

Maja hoe krijg je dat weer strak.
Ik zwem 1x per week een uur en ik wil het skeeleren weer oppakken.

Iemand nog andere tips?

Groetjes

Jibbel

Re: Strakkere buik, hoe dan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:19

Heel goed letten op wat je eet. Van bepaalde voeding krijg je een opgezette buik.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:20

Ik lees mee, zelfde probleem hier en stoor me er behoorlijk aan.

Overigens is het bij mij geen opgezette buik, maar echt vet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:20

Plaatselijk vet verbranden is niet mogelijk dus als je veel vet opslaat op je buik zal je in het algemeen wat af moeten vallen om daar vanaf te komen. Wat je wel kan doen is je buikspieren wat trainen zodat het misschien wat strakker is voor je gevoel.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:22

Voeding en bewegen. Het klinkt heel simpel maar ik ben zelf 30 kilo afgevallen na mijn zwangerschap en dit vooral dankzij keihard trainen. :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 15:52

Het is idd geen opgezette buik maar gewoon vet
Ik zal s op YouTube kijken voor buikspier filmpjes ofzo haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:54

Zelfs toen ik ondergewicht had had ik een buikje, heel normaal. In de ochtend mooi plat en in de avond niet.

Heb wel corrigerend ondergoed gehaald voor onder bepaalde kleding :Y)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 15:55

Ja maar er is een verschil tussen een normaal buikje of een vet buikje. En dat laatste is bij mij het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:56

Zwemmen schijnt supergoed te zijn :j Kun je het zwemmen/skeeleren niet opvoeren naar 3x per week, en op de overige dagen even een halfuurtje flink doorwandelen of fietsen?

Ik weet niet hoe je zwemuurtje eruit ziet en ben geen expert, maar ik heb begrepen dat HIIT (high intensity interval training) het meest effectief schijnt te zijn. Dus kort (bijv. 30 sec) zéér intensief zodat die hartslag omhoog gaat, daarna even herstellen, en weer pieken. Kan je ook mooi toepassen bij het zwemmen :) . Weet niet of het klopt, maar het zou me niet verbazen.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:59

Voor de buikspieroefeningen zou ik als ik jou was niet elke dag (ze kunnen bijna dagelijks wel getraind worden, ligt eraan of je spierpijn hebt) dezelfde oefeningen doen, maar elke keer weer anderen ;)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:02

Je spieren trainen kan altijd maar dit gaat je nu geen strakke buik geven. Je vetpercentage moet omlaag, die kun je het beste doen door voeding in combinatie met bewegen. HIIT is sowieso een hele goede, maar ook wandelen en hardlopen (op langzaam tempo --> lage hartslag), fietsen. Zoek een sport waarmee je vet verbrand. Maar belangrijkste is je voeding. Gezonder gaan eten, niet teveel koolhydraten (en sowieso geen snelle koolhydraten), geen toegevoegde suikers. Groente, fruit en langzame koolhydraten.

Mijn buik lijkt juist dikker door mijn buikspieren. Buikvet wordt overigens ook niet minder door buikspieroefeningen, je kunt niet plaatselijk vet verbranden.

*edit* lees deze even:

https://happyhealthy.nl/buikvet-verbranden/
https://drogespieren.nl/vetpercentage/buikvet-verliezen
Laatst bijgewerkt door anne_bento op 04-07-18 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:03

Ik snap het ook niet :') dus ik volg. Volgens de bmi websites zit ik richting ondergewicht maar uuhh dat buikje blijft, terwijl ik nu zoveel strakke buiken buiten zie. Ik heb een tijd elke dag buikspieroefeningen gedaan maar zelfs dan nog voelde ik door mijn buikje meer spieren maar geen zichtbaar plattere buik.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:06

moonsparkle schreef:
Ik snap het ook niet :') dus ik volg. Volgens de bmi websites zit ik richting ondergewicht maar uuhh dat buikje blijft, terwijl ik nu zoveel strakke buiken buiten zie. Ik heb een tijd elke dag buikspieroefeningen gedaan maar zelfs dan nog voelde ik door mijn buikje meer spieren maar geen zichtbaar plattere buik.

Mijn BMI is erg laag en ik ben slank, bij bepaalde voeding (zoals brood) lijkt mijn buik ook "dik" of opgezet. Eet ik 2 dagen helemaal gezond, is ie zo plat als een dubbeltje. Overigens bedoel ik dan dus dat je buik opzet, niet zo zeer vet want dat is natuurlijk niet weg na 2 dagen gezond eten :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:07

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:07

Buik = eten. Helaas. Als spillepoot met buikje weet ik dat het lastig is. Maar toch heb ik een mini cut gedaan en moet zeggen dat het me meeviel. Buikje werd idd minder en viel niet extreem af op m'n toch al dunne benen.
Buikspieren trainen klinkt leuk. Maar vergeet niet dat een ontwikkelde spier groter is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:08

Het kan ook gewoon je bouw zijn, een appel of peervorm. Ik ben meer peervormig, dus ik heb weinig vet op mijn buik, maar meer aanleg om het op mijn bovenbenen en billen te krijgen.

Ik denk dat het ook een stuk acceptatie is. Ieder mens is anders en de mooiste schoonheid zit van binnen. Bovendien worden we gek gemaakt door alle gefotoshopte foto's op social media.

En anders.. anne_bento geeft al wat goede tips.

Lieverdje86Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:13

Zoals hierboven al gezegd, inderdaad gezonder eten en meer bewegen.
Zelf vind ik als aanvulling op paardrijden en hardlopen de workouts van Shaun T. leuk om te doen, deze doe ik thuis als mijn zoontje in bed ligt en ik niet buiten de deur kan sporten. Zo heb je van hem Insanity en Focus T25 (deze kost je maar 25 minuten!).

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:18

Alleen maar buikspieroefeningen heeft geen nut. Als je spieren traint worden ze groter. Dan krijg je dus alleen maar ene dikkere buik want het vet blijft zitten en je spieren groeien eronder....

Je kan ook kijken voor een kort (fiets)broekje voor onder je jurkje die je tot net over je navel heen trekt, dan zie je ook je buik niet.

Als je hem echt weg wilt werken zal je gewoon meer moeten bewegen en gezonder moeten gaan eten en dus in zijn algeheel moeten afvallen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:34

Ik ben ook smal maar het eerste waar ik aan kom en ik niet meer strak krijg is mijn buik. Denk ook dat het aan je model ligt, ik heb helemaal geen heupen en ook mijn bovenbenen zijn smal maar heb altijd een klein buikje

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:35

Van buikspieroefeningen krijg je geen platte buik.
De snelste manier om een platte buik te krijgen is suikervrij eten.