Een uitstrijkje..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Een uitstrijkje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 13:30

Hallo Dames,

Ik heb een klein vraagje.

Vorig jaar heb ik een uitstrijkje gehad en alles was helemaal goed.

Nu heb ik sinds gisteren heel licht bloedverlies, eerst roze na seks en nu bruin van kleur( na paardrijden).

Ik vraag mij af of het nodig is om de huisarts te bellen voor een uitstrijkje. Ik weet dat dit misschien heel overdreven is, maar een vriendin van mij heeft baarmoederhalskanker (echter geen enkele symptomen), jullie snappen natuurlijk al dat ik mij nu helemaal gek loop te maken.

Mijn verstand zegt dat een uitstrijkje niks uithaalt omdat vorig jaar alles perfect was, maar mijn koppie maakt mij gestresst.

Ik hoop dat jullie mij kunnen geruststellen.

Winged

Re: Een uitstrijkje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:31

Moet je ongesteld worden, slik je de pil door, heb je anticonceptie, heb je regelmatig seks....

Kan van zoveel dingen afhangen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:32

Als je het niet vertrouwd gewoon de HA bellen, wij kunnen hier niet heel veel mee :)
Kan het niet gewoon (vervroegde) menstruatie zijn ?

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:33

Wanneer moet je ongesteld worden? soms heb je een week voordat je ongesteld moet worden hier last van, als je dan ongesteld bent geweest is de afscheiding ook over.

Soms kan het ook door pil gebruik komen, maar dan is het meestal na je menstruatie ook weg.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 13:33

Ik slik de pil inderdaad door. Mijn vriend was een week weg, dus hebben we 10 dagen geen seks gehad. Lekker gênant dit. :+

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:35

Zou een doorbraak bloedinkje kunnen zijn omdat je de pil doorslikt hoor.
Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.
Mocht je het vaker hebben of het zelf niet helemaal vertrouwen dan zou ik zeker naar de ha gaan.
Als is het maar om de onzekerheid weg te kunnen nemen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 13:39

10 april heb ik mijn laatste stopweek gehouden. Maar ik moet zeggen dat ik vaak wel een half jaar of nog langer doorslik ivm vreselijke buikpijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:39

Als ik de pil langer dan 6 weken doorslik heb ik hier ook last van. Dit blijft bij mij dan ‘zeuren’ tot ik stop voor een week en dus ongesteld wordt. Daarna is het over.
Om deze reden houdt ik na twee strips altijd een stopweek.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:44

Petrichor schreef:
10 april heb ik mijn laatste stopweek gehouden. Maar ik moet zeggen dat ik vaak wel een half jaar of nog langer doorslik ivm vreselijke buikpijn.

Als het langer aanhoud zou ik gewoon een stopweek inlassen.

Als ik de pil door slikt krijg ik dat ook, ik doe het daarom niet.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 13:50

Oké misschien is een stopweek een goed idee dan. Maar iemand een enig idee waarom dit op speelt na seks? Daarna was het bijna een hele dag weg tot ik ging paardrijden toen kwam er bruin bloed.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:50

Petrichor schreef:
Ik slik de pil inderdaad door. Mijn vriend was een week weg, dus hebben we 10 dagen geen seks gehad. Lekker gênant dit. :+

Google eens op spotting, dit kan het ook geweest zijn.
Houdt je gewoon netjes aan je stopweek en inderdaad in de gaten houden of het langer aanhoudt en dan naar HA gaan.

Ik had ook niet een goede uitslag op mijn uitstrijkje, maar geen bloedverlies gehad.
Symptomen kunnen verschillen.

Bruin bloed is oud bloed, heeft er waarschijnlijk nog "gezeten"

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:10

...bij 'contactbloeding' na sex is het verstandig om even de huisarts te contacten.

Het hoeft echt he-le-maal niets te betekenen - maar er naar laten kijken is goed.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:17

Als ze vorig jaar niets hebben gevonden dan hoef je niet bang te zijn dat het nu al baarmoederhalskanker is, hier gaat jaren overheen.
Het kunnen zoveel dingen zijn, misschien even kijken of het vaker gebeurd en dan de HA bellen voor een onderzoek of doorverwijzing naar de Gynaecoloog.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:23

yvje86 schreef:
Zou een doorbraak bloedinkje kunnen zijn omdat je de pil doorslikt hoor.
Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.
Mocht je het vaker hebben of het zelf niet helemaal vertrouwen dan zou ik zeker naar de ha gaan.
Als is het maar om de onzekerheid weg te kunnen nemen.

Dit inderdaad, maar gok dat het een gewone doorbraak is geweest.

Toch de stopweek en de maand erna even de boel in de gaten houden.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:24

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 15:00

amies100 schreef:
Als ze vorig jaar niets hebben gevonden dan hoef je niet bang te zijn dat het nu al baarmoederhalskanker is, hier gaat jaren overheen.
Het kunnen zoveel dingen zijn, misschien even kijken of het vaker gebeurd en dan de HA bellen voor een onderzoek of doorverwijzing naar de Gynaecoloog.

Hier hoopte ik al op, fijn zo'n antwoord!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:09

Als het gewoon eenmalig is zou ik me er ook niet druk om maken. Roze houdt in dat het vers is maar vermengd. Bloed wordt bruin als het ouder wordt.
Ik verwacht ook dat je gewoon een doorbraakbloeding hebt gehad, of als het na sex is misschien net een keer te hard of met een nagel iets beschadigd. Dan kan het idd eerst roze zijn en als de bloeding ophoudt maar t losgekomen bloed er pas een dag later ofzo uitkomt, is het idd bruin.
Als je dit wel vaker hebt, zou ik er wel een keer naar laten kijken, maar dit klinkt nu niet echt verontrustend

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:18

Als het eenmalig is zal het waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen, maar hou het even in de gaten. Ik kreeg ook last van contactbloedingen. Heb het twee keer aangekeken, maar na de derde keer toch maar naar de huisarts (ook het jaar daarvoor een uitstrijkje laten maken ivm bevolkingsonderzoek). Bij mij bleek het uiteindelijk een flinke schimmelinfectie te zijn :+ niet gelijk van het ergste uitgaan dus :) hoewel ik daar zelf ook vaak goed in ben ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:04

als je het niet vertrouwd kan je er toch altijd naar laten kijken, ik zou zo vanaf een scherm het niet aandurven om iemand zo gerust te stellen.
Uitstrijkje of even inwendig onderzoek is een relatief kleine handeling, ik zou de gok niet nemen. Ookal weet je voor 99% dat het niks is.