Mannen vs vrouwen haarverzorging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Mannen vs vrouwen haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 12:24

Hey bokkers,

Ik vraag me de laatste tijd steeds meer af hoe zeer wij vrouwen ons gek laten maken door de leuke praatjes van haarverzorgingsmerken als Andrélon en Garnier.
Tuurlijk, als je langer haar hebt zal je dat met conditioner of iets van een olie wat meer moeten verzorgen dan zo'n 3-in-1 shampoo voor mannen, die vaak kort haar hebben.

Maar hoe groot is de zin of onzin van al die dure shampoos met honing en weet ik wat niet allemaal?
Hoe denken jullie hierover?

Anastasia24

Re: Mannen vs vrouwen haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:37

Mhh, ik zwem ''elke'' dag. Een masker voor m'n haar vind ik dan wel fijn om te gebruiken zo'n 4x per week. Verder was ik m'n haar alleen als het écht nodig is, anders krijg ik écht pluizig haar. Dus nee voor mij is het niet bijzonder. Voor de rest gaat er ook niks in. Ik ben niet van de zalfjes en dingetjes.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:37

Ik begin niet meer aan dure shampoo, conditioner en andere smeersels. Ik had altijd vreselijk last van gespleten punten, al binnen 2 maanden na het knippen. Jarenlang dure conditioner en alles gebruikt, maar die was ergens vorig jaar op en toen zag ik de andrelon-tegen-gespleten-punten conditioner voor een euro per fles in de aanbieding. En toen dacht ik 'ik ben gek ook, die dure werkt ook niet - ik koop deze wel'.

En geloof het of niet: sindsdien kan ik weer prima 3-4x per jaar naar de kapper, zonder gespleten puntjes. De kapper was ontzettend verbaasd hoe groot het verschil was. Ik moet wel zeggen dat ik relatief makkelijk haar heb. Stijl en tot net over m'n schouders dus ik heb geen problemen met krullen of boblijnen of wat dan ook, dat scheelt ook een hoop smeersels.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:40

Maddoxx schreef:
Hey bokkers,

Ik vraag me de laatste tijd steeds meer af hoe zeer wij vrouwen ons gek laten maken door de leuke praatjes van haarverzorgingsmerken als Andrélon en Garnier.
Tuurlijk, als je langer haar hebt zal je dat met conditioner of iets van een olie wat meer moeten verzorgen dan zo'n 3-in-1 shampoo voor mannen, die vaak kort haar hebben.

Maar hoe groot is de zin of onzin van al die dure shampoos met honing en weet ik wat niet allemaal?
Hoe denken jullie hierover?

Al die claims, smaakjes, potjes en zooi zijn onzin. :P Wat je wilt is zo nu en dan het ongewenste huidvet weghalen, dat doe je met zeep. Al die zooi die zogenaamd je haar zou herstellen/verbeteren is verkooppraat.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:43

Ik gebruik nu hask shampoo + conditioner echt top spul. Van andrelon had ik opgegeven moment al vet haar tijdens het wassen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:00

Ik koop wel altijd dure shampoos. Maar vooral omdat ik geen siliconen en parabenen erin wil hebben, en een vegan shampoo / conditioner etc wil hebben.

Ik heb ook een hele gevoelige hoofdhuid, en moet dus echt oppassen met wat ik gebruik. Een paar keer wassen met Andrélon of vergelijkbare merken staat bij mij garant aan een geïrriteerde hoofdhuid. Rood, schilfers, jeuk, snel vet...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:10

julius_juut schreef:
Al die claims, smaakjes, potjes en zooi zijn onzin. :P Wat je wilt is zo nu en dan het ongewenste huidvet weghalen, dat doe je met zeep. Al die zooi die zogenaamd je haar zou herstellen/verbeteren is verkooppraat.

Ach, zolang mijn haar dankzij die verkooppraat veel minder gevoelig is voor gespleten punten, veel soepeler is en daardoor minder klitten dus verlies door kammen en niet vet maar ook niet droog is, vind ik het prima.

Hier ben ik uiteindelijk uitgekomen op Andrelon Care and Repair. Ik gebruik in ieder geval shampoo+conditioner, maar als ik de tijd heb doe ik shampoo+conditioner+5 min. masker+conditioner. Met deze shampoo blijft mijn haar een week goed, in plaats van dat het binnen 2 dagen weer vet is. Het is zacht doorkambaar en mijn haar stinkt daarna niet naar ingrediënten.

Met alleen shampoo is het klitterig, alleen conditioner is het sneller terug vet. Daarnaast blijft bij deze shampoo mijn hoofdhuid mooi rustig, al hoewel ik niet vaker dan 3x per 2 weken moet wassen, dat kan bij geen enkele shampoo bij mij (maar voor sommige soorten shampoo was zelfs dat al te veel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:12

Ik koop gewoon elke dag shampoo van de Jumbo... doet het ook prima. Ik geloof niet in al die wonder shampoos van de reclame.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:16

Andrélon, Garnier etc, allemaal troep. Vooral die ‘luxe’ duurdere varianten waar zogenaamd allemaal goed spul in zou moeten zitten.

Het echt goede spul is iets duurder,maar doe je wel zeer lang mee. Dat is wat kappers gebruiken.
Mijn haar zweert erbij, ik wil niks anders meer.
Dus als je goed spul wil voor je haar laat je je door je kapper adviseren. Er zijn zoveel verschillende haarsoorten en ook niet elke hoofdhuid reageerd hetzelfde.

En dan kom je inderdaad tot het vrouwen/mannen verhaal. Lang haar heeft natuurlijk meer verzorging nodig dan kort haar. De effecten zijn dan duidelijk op te merken als je niet de juiste producten gebruikt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:18

Ik merk wel degelijk een groot verschil tussen verschillende shampoo's dus betwijfel of het onzin is. Van sommige soorten wordt mijn haar heel snel vet, van andere weer droog/pluizig. Heb laatst het merk Aussie in de aanbieding gekocht en ik ben helemaal om. Mijn haar zit beter dan ooit en wordt niet meer gauw vet en slierterig.

Ik denk dat het voor veel mannen minder belangrijk is omdat zij vaak kort haar hebben en het niet uitmaakt hoe dat valt. Klodder gel erin en gaan. :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:18

claudiadvx schreef:
Ik gebruik nu hask shampoo + conditioner echt top spul. Van andrelon had ik opgegeven moment al vet haar tijdens het wassen

Deze +:)+ Ik ben fan! Vooral degene met keratine erin

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:19

Zelf gebruik ik shampo met argan olie, conditioner met argan olie, en de olie zelf nog na het wassen.

Puur om het feit dat ik mijn haar anders niet uit de knoop krijg, en in model al helemaal niet.

Vriendlief gebruikt de head en sholders, en meer niet. Maar dat komt omdat je haar van de argan olie super zacht word, en als hij die shampo gebruikt, krijgt hij zijn haar weer totaal niet goed! :')

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:20

Lang leven de aldi shampoo :)
Heb lang stijl haar

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:26

Ik ben zelf kapper. Maar ik kijk niet heel erg naar shampoo's. Voor mijn haar maakt het niet zo gek veel uit. Zolang ik mijn haar niet te vaak was kan ik prima tegen. Maar als ik mijn haar vaak was dan moet ik wel iets hebben zonder parfum end want dan is mijn hoofdhuid veel gevoeliger.
Verder heb ik nooit echt iets positief gemerkt van duurdere merk shampoo's maar ook geen negatieve dingen. Mijn haar is dun en zacht dus wil het niet nog zachter maken met conditioner.

Al die claims dat het voller end wordt. Dat is maar net wat je verwachtingen zijn. En vaak ook net zo als pillen om af te vallen. Staat er in de kleine letters dat je toch op je eten moeten letten om het beste resultaat te behalen. Zelfde als met je haar zolang je het niet gaat föhnen om meer volume te krijgen zie je geen verschil. Het zijn allemaal geen noemenswaardige verschillen als het gaat om stijl, krul of volume.

Natuurlijk kan het zijn dat je hoofdhuid beter reageert op de ene shampoo dan de andere. Maar ik betwijfel of het ook veel doet voor het haar.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:27

Ik geloof het geleuter van de grote merken uberhaupt niet. :+

Claimen dierproefvrij te zijn terwijl ze in China testen. Claimen milieuvriendelijk te zijn terwijl hele oerwouden omgehaald worden voor de palmolie in hun producten.

Ze zijn dus uitermate ongeloofwaardig. Dan zullen alle andere verkooppraatjes dat ook wel zijn. ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:27

Mijn haar wordt dus echt viezig van de dure producten van de kapsalons.

Ik ben altijd blij als ik het weer heb gewassen met andrelon zomerblond :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:35

Over mannen vs vrouwen. Mijn vriend is gewoon gestopt met het kopen van shampoo toen we samen gingen wonen :’). Alleen de conditioner gebruikt hij niet, dan moet ie te veel gel gebruiken :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:44

Palmera schreef:

Claimen dierproefvrij te zijn terwijl ze in China testen. Claimen milieuvriendelijk te zijn terwijl hele oerwouden omgehaald worden voor de palmolie in hun producten.

Ze zijn dus uitermate ongeloofwaardig. Dan zullen alle andere verkooppraatjes dat ook wel zijn. ;)

Dierproefvrij is een lastig iets. Het product kan dierproefvrij ontwikkeld zijn (dus klaar voor de winkel), maar in China moet het alsnog getest worden om verkocht te mogen worden. Dat is in mijn ogen toch een andere insteek dan testen voor het beste resultaat en daar uiteindelijk een product van leveren.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:47

Sja wat zal ik eens zeggen? :D

Ik als kapster gebruik gewoon een normale shampoo van Andrelon.

Hele dag bezig met dure producten, dus dat zegt wel genoeg toch?

Mijn haar zit echt niet beter met een shampoo van 30 euro! Het is alleen maar net wat je wil geloven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:48

Mizora schreef:
Palmera schreef:

Dierproefvrij is een lastig iets. Het product kan dierproefvrij ontwikkeld zijn (dus klaar voor de winkel), maar in China moet het alsnog getest worden om verkocht te mogen worden. Dat is in mijn ogen toch een andere insteek dan testen voor het beste resultaat en daar uiteindelijk een product van leveren.

Correct en hier doel ik ook op. Maar hé, ze hóeven niet in China te verkopen. Dat willen ze zelf met alle bijbehorende consequenties. En dus zijn die merken gewoon niet dierproefvrij. ;)
Of de testen in Nederland of in China gedaan worden maakt, imo, geen zak uit.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:41

Annikoe schreef:
claudiadvx schreef:

Deze +:)+ Ik ben fan! Vooral degene met keratine erin

Ik heb degene met argan oil _/-\o_
Die met keratine eigenlijk nog niet geprobeerd

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:57

Ik heb krullen dus heb wel echt goed en veel spul nodig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:24

Mhua ik gebruik de goedkoopste shampoo en haarmousse die er is.

Vriend gebruikt andrelon perfecte krul shampoo, conditioner en haarmousse.

Staat ook langer voor de spiegel om zijn haar goed te krijgen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:08

Lush wordt niet in China verkocht, omdat ze niet mee willen doen aan dierproeven.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:21

Ik heb krullen en merk echt enorm verschil tussen shampoos en conditioner. Gebruik nu die grote flessen van de action en dan zo min mogelijk echt afwisselen. Alles zo veel mogelijk parabenen en spul vrij.
Verder regelmatig wat haarmasker erin en verder alleen andrelon krul soul en dan een beetje gel na het douchen.

Soms denk ik, waarom gebruik ik die zooi ook allemaal. En dan gebruik ik het eens niet, en dan wordt ik er altijd weer pijnlijk aam herinnert waarom ik het wel gebruik want wordt wakker als schaap. :')