Zonnebrand hoofdhuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Ilse_x

Zonnebrand hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 10:45

Hoi bokkers,

Zodra de zon een beetje begint te schijnen heb ik last van een verbrande hoofdhuid. Met name mijn scheiding wordt erg rood. Vaak probeer ik deze te bedekken door een staart of een petje, maar ik zou het ook fijn vinden om mijn haar los te kunnen dragen.

Ik heb verschillende soorten normale zonnebrand geprobeerd, maar daar wordt mijn haar erg vet van. Een goede zonnebrand voor op de hoofdhuid heb ik dus nog niet kunnen vinden. Wie heeft de gouden tip? :D

Amyyy

Re: Zonnebrand hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:48

Ik leest even mee, heb precies hetzelfde probleem! Nu is het inderdaad petjes, hoedjes, haar vast en heel veel van scheiding wisselen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:48

Een sombrero ? 8-) :D
Nee, heb geen tips voor je. Denk dat de enige echt werkzame bescherming toch één of ander hoofddeksel is.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:49

Heb je van Eucerin de oil control al geprobeerd?
Die is speciaal geschikt voor een vette huid en voelt poederachtig. Die geeft ook minder vetheid bij je haarlijn.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:51

Ik zag toevallig dat kruidvat dit seizoen er 1 heeft speciaal voor op je hoofd. Staan van de week in de folder.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:53

Ik heb van La Roche Posay facial mist en die spuit ik ook op m'n scheiding en op de kalende plek van m'n vriend :') Je voelt amper dat hij spuit en we krijgen er ook geen vet haar van. Wel even goed kijken waar je koopt, want er zijn grote prijsverschillen. Ik heb er nu ook eentje van Garnier gekocht, maar die spuit echt vette meuk vergeleken bij die van LRP.
Verder heb ik vorige week een droogshampoo gekocht met een spf, dus die zou ook moeten helpen. Maar die heb ik nog niet gebruikt.

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 11:15

Een sombrero is ook nog een optie. :+

Ik ga even kijken naar die van Eucerin en La Roche Posay!
Ik kom nu ook de Eucerin Sensitive Protection Spray Transparant tegen, heeft iemand daar ervaringen mee? Blijkt fijn te zijn voor de behaarde huid en dus ook de hoofdhuid.

Bedankt voor je tip Veulen84! Die van de Kruidvat heb ik even geprobeerd, maar die is voornamelijk ter bescherming van het haar en hielp bij mij niet heel goed voor mijn hoofdhuid. Misschien dat ik een hogere SPF nodig heb?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:34

Ik heb hier lang naar gezocht. En niet gevonden.

Óf het zijn spray's die het haar beschermen of crèmes die gewoon voor de huid zijn en dus niet lekker gaan met haar samen.

Ik heb nu hoofddoekjes van het merk Buff. UV werend en niet warm rond het hoofd.

Een sombrero heb ik een tijd geprobeerd. God, wat smerig die zweetrand. En zodra je ze in bad stopt worden ze nooit meer echt mooi.
Hooofddoekjes gaan de wasmachine in. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:51

Voor mijn dochter had ik die brede stoffen haarbanden. Ook een soort hoofddoekjes.

sarahhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:45

Het bestaat wel! Verkrijgbaar bij de action, het heet Hair & Scalp, beschermd dus je haar en hoofdhuid. Ook niet duur

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:20

Ik heb de Eucerin Sensitive Protection Spray Transparant gehaald vorig jaar, omdat mijn hoofdhuid ook altijd verbrand is na een dagje zon. Het is een hele fijne zonnebrand, maar het maakt je haar gigantisch vet. Het plakt echt op je hoofd. Ik spray het daarom niet meer op mijn hoofdhuid. -O-
Deze vakantie heb ik de spray van kruidvat gebruikt, speciaal voor haar en hoofdhuid, er zit factor 30 in en mijn hoofdhuid is niet verbrand geweest. Het maakt het ook wat vetter, maar niet zo erg als eucerin.
Verder lees ik mee voor goede tips! :D