Verstandskies moeilijk te verwijderen ->kaakchirurg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Verstandskies moeilijk te verwijderen ->kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 19:38

Hoi Allemaal,

kort vraagje; vandaag heb ik lang bij de tandarts in de stoel gelegen om mijn verstandskies rechtsboven te laten verwijderen. Na aardig wat verdovingen en duw en trekwerk kreeg mijn tandarts de kies er niet uit en nu moet ik door naar de kaakchirurg voor wat meer snijwerk. Hier kan ik pas terecht op 31 juli. Resultaat van vandaag is wel dat ik ernorm last heb van mijn kies en bovenkaak. Dat gedeelte is natuurlijk ook aardig aangepakt en mijn kies zit een beetje los. Hebben jullie hier ervaring mee, blijft het gevoelig tot de kies eruit is? Ik ga namelijk volgende week op vakantie en meedoen aan de Nijmeegse vierdaagse maar hoop toch dan geen last meer te hebben! Ik ben bang dat het nog een maand lang pijn doet totdat hij eruit gaat bij de kaakchirurg. Eten doet enorm zeer en na 4 ibuprofens te hebben geslikt vandaag nogsteeds geen verbetering..

Mars

Re: Verstandskies moeilijk te verwijderen ->kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:47

Oei dat is rot zeg! Heb je al contact opgenomen met je zorgverzekering? Die kunnen vaak aan wachttijdbemiddeling doen zodat je eerder aan de beurt bent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:48

Logisch hoor, er is zo hard aan gesjord dat de boel gewoon bont en blauw is. Dat zul je nog wel even voelen, maar als je hiervoor geen last had van de kies zelf zul je nu verder ook geen last krijgen. Als er nood aan de man was hadden ze je wel eerder geholpen dan over 1 maand.
Paar dagen pijnstillers en dan zakt het wel. Sterkte

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:49

Oef.. dat is nog lang..
Heeft je tandarts niks gezegd over de Nijmeegse 4daagse? Als er bij ons een kies afbreekt of niet wil bellen wij altijd door voor een spoedafspraak, helemaal omdat je zegt dat hij los staat.
Wellicht maandag even overleggen weer met de tandarts, ik zou daar ook niet blij van worden als ik zo lang zo door moest...

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:10

Hoi! Hier een tandartsassistente.

Het klopt dat een ziekenhuis vaak een lange wachtlijst heeft.
Mochten de klachten nou aanhouden of erger worden, dan kan jouw tandarts voor jou een spoedafspraak regelen in het ziekenhuis.
Het beste is om jouw tandarts dan in de ochtend vroeg te bellen. Hun kunnen dan direct contact opnemen met het ziekenhuis en deze bieden jou op die dag nog een plek aan.
Een andere dag reserveren kan niet omdat het dan niet "spoed" is.

Je kan ook eventueel een ander ziekenhuis proberen mocht het op korte termijn niet goed uitkomen maar je het liever wel eerder hebt dan 31 juli.

De tandarts heeft denk ik inderdaad flink aan je kies lopen sjorren en dergelijke.
Ik hoop voor je dat de klachten morgen, wellicht overmorgen of maandag een stuk minder zijn. Pijnstillers kun je slikken. Geef het even de tijd!
Mochten de klachten niet minder worden, trek dan aan de bel. Bel je tandarts en laat hun een spoedplekje voor je reserveren bij het ziekenhuis.

Succes!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 21:44

Megamutsj schreef:
Hoi! Hier een tandartsassistente.

Het klopt dat een ziekenhuis vaak een lange wachtlijst heeft.
Mochten de klachten nou aanhouden of erger worden, dan kan jouw tandarts voor jou een spoedafspraak regelen in het ziekenhuis.
Het beste is om jouw tandarts dan in de ochtend vroeg te bellen. Hun kunnen dan direct contact opnemen met het ziekenhuis en deze bieden jou op die dag nog een plek aan.
Een andere dag reserveren kan niet omdat het dan niet "spoed" is.

Je kan ook eventueel een ander ziekenhuis proberen mocht het op korte termijn niet goed uitkomen maar je het liever wel eerder hebt dan 31 juli.

De tandarts heeft denk ik inderdaad flink aan je kies lopen sjorren en dergelijke.
Ik hoop voor je dat de klachten morgen, wellicht overmorgen of maandag een stuk minder zijn. Pijnstillers kun je slikken. Geef het even de tijd!
Mochten de klachten niet minder worden, trek dan aan de bel. Bel je tandarts en laat hun een spoedplekje voor je reserveren bij het ziekenhuis.

Succes!

Dankjewel! goed om te weten dat ik evt maandag nog kan bellen als het niet over is! Het was inderdaad sjorren en duwen ;). Ik moet gewoon even doorbijten maar hoop gewoon dat ik goed op vakantie kan :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:58

Dit is dus waarom ik een schurfthekel heb aan alles wat temaken heeft met de tandarts.
Ik zou als ik jou was een bruggetje biuwen qua pijnmedicatie. Kun je iets eten inmiddels?

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:10

Ik werk bij een kaakchirurg. Moet eerlijk zeggen dat de tandarts direct had kunnen bellen voor een afspraak dezelfde dag of de dag erna. Een losse tand is een bacteriebron en rijp voor ontstekingen.

Slik de ibuprofen (600mg) regelmatig, dit moet opbouwen voor het werkt. Slik het eventueel in combinatie met paracetamol (1gr).
Houd een koud kompres tegen je wang (met een doek eromheen) voor eventuele zwellingen.
Ga spoelen met Corsodyl, dit is een desinfecterende mondspoeling wat een eventuele ontsteking tegen kan gaan.

Ga vooral niet steeds met je tong voelen of hij los zit.

Wees voorzichtig tijdens de Nijmeegse vierdaagse! Wordt het alsnog getrokken vlak er voor, raad ik je af mee te doen.