Mineralen/Edelstenen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:09

anjali schreef:
Ik heb al eens gevraagd of de ongelovigen a.u.b. een eigen topic willen aanmaken i.p.v. hier mee te liften en te klieren.

Dat beslis jij niet... het is een openbaar discussie forum

anjali
Berichten: 15225
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:19

LadyMadonna schreef:
anjali schreef:
Ik heb al eens gevraagd of de ongelovigen a.u.b. een eigen topic willen aanmaken i.p.v. hier mee te liften en te klieren.

Dat beslis jij niet... het is een openbaar discussie forum

Ik heb het ook maar gevraagd,niet geklaagd bij mods of zo. Volgens Morgan le Fay zou dit in hun lijf zitten? Zoiets als wormen?

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:22


anjali
Berichten: 15225
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:25

Morganlefay schreef:
Om even een aantal mensen wakker te maken.
Heel veel van de "huidige" edelstenen worden kunstmatig gekleurd waardoor er verkeerde conclusies kunnen worden getrokken.
Als je stenen koopt duik in de oude literatuur, daar staat heel veel info over samenstelling, kleur en eigenschappen. Elseviers gids van edel en sierstenen.
Wat betreft de opmerking van @anjali
Die dingen zitten in je lijf en kunnen erg lastig doen.

Inderdaad worden veel stenen kunstmatig gekleurd,dat noemt men dan "behandeld".In Duitsland is het verplicht dit bij stenen te vermelden,maar in Nederland niet.En dan is het een vorm van oplichting. Want vooral stenen die met radioactiviteit behandeld zijn ,om de kleur te veranderen,kunnen schadelijk voor de gezondheid zijn.

anjali
Berichten: 15225
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:26

Morganlefay schreef:
Wist niet dat het zo erg met je gesteld is dat je nog dommer bent dan dat ik dacht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klier

Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld,niet letterlijk.

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:31

anjali schreef:
Morganlefay schreef:
Wist niet dat het zo erg met je gesteld is dat je nog dommer bent dan dat ik dacht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klier

Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld,niet letterlijk.


Fijn en ik ben een andere mening en gedachtegang bedeeld en zou het op prijs stellen dat je niet op andermans ziel te gaan staan.

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:35

Wat een gezelligheid hier.
Kunstmatig gekleurde stenen vermijd ik, heb een prima leverancier die dit ook meld.

Op mijn altaartje liggen nu 5 stenen, ik pak altijd maar wat goed voelt. Meestal zijn het er minder.

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:37

Tja,
Iemand de keitjes gezien die Maxima droeg met het diner gesteravond en die grote bovenin??

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:19

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen het vriendelijk en respectvol te houden.

Het staat iedereen vrij zijn of haar mening op een gepaste manier te posten, of op een respectvolle manier te reageren op iemands mening. Ook als die anders is dan die van jezelf.

Bedankt!

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 06:36

anjali schreef:
Ik heb al eens gevraagd of de ongelovigen a.u.b. een eigen topic willen aanmaken i.p.v. hier mee te liften en te klieren.


Vind je het heel erg als ik blijf volgen? Noem mezelf neutraal(niet gelovig of ongelovig, maar belangstellend).

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:33

Het maakt wat mij betreft niks uit of iemand er wel of niet in ‘gelooft’. Zolang er maar met respect wordt gereageerd... :)

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:56

laughterline schreef:
Het maakt wat mij betreft niks uit of iemand er wel of niet in ‘gelooft’. Zolang er maar met respect wordt gereageerd... :)


DIT.

De sfeer is er alles behalve beter op geworden in het topic en denk dat van mijn kant een ontstipje snel gaat volgen op deze manier aangezien er steeds minder respectvol gereaeerd wordt.

ON TOPIC;

Voor de niet geloven en geinteresseerden, dit is mijn gedachtegang bv: 100 jaar terug of nog langer geleden, waren er zoveel dingen nog niet wetenschappelijk bewezen, die dat nu wel zijn. Dus dat wil niks zeggen, of iets wel of niet wetenschappelijk bewezen is want het kan goed zijn dat we vandaag de dag de juiste apparatuur nog gewoon niet hebben om dit soort dingen te 'bewijzen' ook al is er al onderzoek naar gedaan. Over 50 jaar zijn we misschien wel zover, dat we eindelijk kunnen aantonen dat ze wel degelijk effect hebben en het niet persé een placebo effect is. Net als de discussie over homeopathie en het wel/niet werken ervan; De basis van medicijnen is uiteindelijk vroeger gestart met het gebruik van planten, die dan wel degelijk een medicijn waren en hielpen met bepaalde 'ziektes'. En zo denk ik ook over de sprituele wereld als in entiteiten/geesten bv. Omdat het niet bewezen is, wil het niet zeggen dat het niet werkt - los van het placebo effect. Misschien is onze wetenschap gewoon nog niet ver genoeg om het te Kunnen bewijzen.

Was er nu trouwens een adresje in Weert waar iemand het over had? Morgen ben ik in Weert en ik dacht dat iemand het over een winkeltje had gehad, anders wilde ik even langsgaan :)

anjali
Berichten: 15225
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:16

Mag ik even een uitspraak van Elisabeth Taylor (de beroemde filmster,die o.a. de hoofdrol in "Cleopatra"heeft gespeeld, aanhalen: Vrouwen die zeggen dat ze niet van diamanten houden,zijn vrouwen die geen diamanten hebben! Liz Taylor was dol op alle soorten edelstenen en ze heeft er zelfs een boek over geschreven.

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:31

anjali schreef:
Mag ik even een uitspraak van Elisabeth Taylor (de beroemde filmster,die o.a. de hoofdrol in "Cleopatra"heeft gespeeld, aanhalen: Vrouwen die zeggen dat ze niet van diamanten houden,zijn vrouwen die geen diamanten hebben! Liz Taylor was dol op alle soorten edelstenen en ze heeft er zelfs een boek over geschreven.

Tsja, dat Taylor dat zegt is natuurlijk geen vaststaand feit maar haar mening. Er zullen heus vrouwen zijn die diamanten niet echt belangrijk vinden.
En ze was niet alleen dol op edelstenen maar zeker ook op de mannen die de stenen konden kopen voor haar.
Maar goed, behoorlijk off topic.

anjali
Berichten: 15225
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:48

CharleyT schreef:
anjali schreef:
Mag ik even een uitspraak van Elisabeth Taylor (de beroemde filmster,die o.a. de hoofdrol in "Cleopatra"heeft gespeeld, aanhalen: Vrouwen die zeggen dat ze niet van diamanten houden,zijn vrouwen die geen diamanten hebben! Liz Taylor was dol op alle soorten edelstenen en ze heeft er zelfs een boek over geschreven.

Tsja, dat Taylor dat zegt is natuurlijk geen vaststaand feit maar haar mening. Er zullen heus vrouwen zijn die diamanten niet echt belangrijk vinden.
En ze was niet alleen dol op edelstenen maar zeker ook op de mannen die de stenen konden kopen voor haar.
Maar goed, behoorlijk off topic.

Dit is niet offtopic,want edelstenen kunnen een behoorlijke invloed op je relatieleven hebben.Het is niet voor niets dat in verlovingsringen saffieren of diamanten zitten.Die zouden trouw bevorderen.(vooral saffieren).

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:23

Ja en dan alleen de blauwe saffier terwijl de oranje vele malen mooier is.
Overigens diamant is gewoon koolstof :+ en saffier is een mengeling van geoxideerd aluminium waarbij de vervuiling de kleur veroorzaakt. IJzer en Chroom.

anjali
Berichten: 15225
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:32

Morganlefay schreef:
Ja en dan alleen de blauwe saffier terwijl de oranje vele malen mooier is.
Overigens diamant is gewoon koolstof :+ en saffier is een mengeling van geoxideerd aluminium waarbij de vervuiling de kleur veroorzaakt. IJzer en Chroom.

Natuurlijk,maar een mens is ook gewoon een mengeling van vlees en botten.Dat is het stoffelijke deel van alles op aarde.Maar er zijn ook geestelijke energieen.

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:34

anjali schreef:
Morganlefay schreef:
Ja en dan alleen de blauwe saffier terwijl de oranje vele malen mooier is.
Overigens diamant is gewoon koolstof :+ en saffier is een mengeling van geoxideerd aluminium waarbij de vervuiling de kleur veroorzaakt. IJzer en Chroom.

Natuurlijk,maar een mens is ook gewoon een mengeling van vlees en botten.Dat is het stoffelijke deel van alles op aarde.Maar er zijn ook geestelijke energieen.

Gaan we weer. De uitleg is wat de gek er voor geeft.
En even voor jouw denkwereld. Mijn Boktnaam zegt iets.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:47

@morganlefay, jouw username verwijst toch naar Morgana in de legende van koning arthur, of ben ik nou gek :+


Morganlefay schreef:
Ja en dan alleen de blauwe saffier terwijl de oranje vele malen mooier is.
Overigens diamant is gewoon koolstof :+ en saffier is een mengeling van geoxideerd aluminium waarbij de vervuiling de kleur veroorzaakt. IJzer en Chroom.

Dus, stel dat deze stenen een werking hebben, kan je dus in theorie ook gewoon een stuk koolstof mee kunnen sjouwen? of werkt dat dan weer niet zo, gewoon nieuwsgierig.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:51


Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:06

Vero schreef:
@morganlefay, jouw username verwijst toch naar Morgana in de legende van koning arthur, of ben ik nou gek :+


Morganlefay schreef:
Ja en dan alleen de blauwe saffier terwijl de oranje vele malen mooier is.
Overigens diamant is gewoon koolstof :+ en saffier is een mengeling van geoxideerd aluminium waarbij de vervuiling de kleur veroorzaakt. IJzer en Chroom.

Dus, stel dat deze stenen een werking hebben, kan je dus in theorie ook gewoon een stuk koolstof mee kunnen sjouwen? of werkt dat dan weer niet zo, gewoon nieuwsgierig.


Nee, de geldelijke waarde die men aan edelstenen geeft is soms een beetje vreemd omdat stenen materie zijn, gerangschikt in een bepaalde verhouding.

Verder is het inderdaad Morgan Le Fey. Ze was een priesteres in de het Oude geloof wat op de Britse Eilanden aanwezig was en dit met hand en tand in ere wilde houden. Zij maakte veelvuldig gebruik van kruiden en toverspreuken. Verder ben ik in mijn eigen leven bezig met energie overbrengen naar mensen en dieren met pijn. Genezen kan ik niet maar kan ze wel op weg helpen om stappen en of beslissingen te gaan nemen als het gaat om gezondheid.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:17

mvdbijl schreef:
Ik vind het heerlijk om bij stenenwinkeltjes te kijken of hier in het dorp op zilverdag langs die kraampjes te gaan om te snuffelen.

Geloof ik in de werkingen? Nee maar ook al is hiervan niks bewezen als iemand erin geloofd en het helpt hen of haar, nou en?

Vind sommige reactie's hier zo kinderachtig. Waarom moet dat altijd?


Omdat er mensen zijn die stinkend rijk worden van goedgelovigheid en dat die stenen vaak nog eens onvergund ontgind worden of namaak zijn? Ik roep maar iets :)

Mensen mogen voor mij best ergens in geloven absoluut. Maar hier zit wel business achter.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:26

germie schreef:
Gewone stenen verzamelen sommige grotduikers ook, ze schrijven dan op desteen uit welke grot die komt. Ik heb uit deverse grotten brokjes bergkristal, telkens andere structuren.
Persoonlijk vind ik zon engeltje niet mooi. Geef mij maar een ruwe steen.


Dat is toch illegaal? Zo worden er letterlijk gebieden leeg geplukt.

Edit: diamanten zijn juist dé stenen met de allerslechtste reputatie. Ik heb er ook, maar die heb ik niet zelf gekocht en weet ook niet of ik het nog zou aannemen juist door de controverse errond.

Zoeken jullie info op over de herkomst van jullie stenen? Want anders is het toch een beetje krom dat er ellende voor geweest is omdat jij je er beter mee voelt?

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:12

Sommige stenen vind je alleen in een bepaald gebied. Zoek daarom altijd op herkomst mede omdat bepaalde kleuren maar in bepaalde gebieden te vinden zijn. Of juist herkenbaar is aan de kleur/samenstelling.
Chili Lapis heeft gekkengoud fliertjes en meer calciet, een Afgaanse is gewoon blauw (overigens de Afgaanse is niet meer te krijgen) }> , een Austalische saffier is iewat groen. Een smaragd uit Columbia het drie fasen insluitsels. Fluoriet en dan de Blue John komt uit Engeland en wordt alleen daar gevonden.
De zg conflict diamonds vallen door de mand omdat alle diamanten uit het gewone circuit gemerkt zijn met een laserpen en verder een certificaat erbij hebben.
De diamanten uit de diverse kroonjuwelen zijn niet te traceren omdat ze erg oud zijn maar de meeste komen uit Zuid Afrika. De Kimberley, de Dresden, de Koh-I-Noor, de Cullinan.

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:29

Diamanten zijn een van de weinige stenen die me echt niet aan spreken, zal ongetwijfeld te maken hebben met de ellende en "status" die er aan kleeft.

De meeste stenen voelen voor mij amper anders dan een straatsteen, maar ik heb een rode jaspis pendel die me echt belachelijk onrustig maakt tot trillingen aan toe.