Mineralen/Edelstenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:11

Vala schreef:
Ik heb een witte jadepunt hanger, een armband van lapis lazuli, en een amethist hanger.
Vorige week had ik de amethist om aan een kettinkje en ineens denk ik wat voel ik toch? Was de amethist dus loeiheet geworden, ik had gewoon een rood plekje op mijn borst. Ik heb hem af laten koelen en toen weer op mijn huid gehangen en toen gebeurde het weer! Heel apart.
Weet iemand of mijn stenen bij elkaar kunnen?

Jawel,deze zullen elkaar niet echt tegenwerken. Wat niet slim is,is het samen dragen van activerende en rustigmakende stenen.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:49

Wat gek Vala!

Ik heb via Facebook een grote labradoriet gewonnen bij een winkeltje waar ik wel eens kom! <3 Vandaag heb ik ‘m opgehaald. Wat een zwaar ding haha.

Ik sta d’r niet zo charmant op dus even zo :+
Afbeelding

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:56

Gaaf!!

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:57

Wat leuk, mooie steen :)
Ik heb afgelopen week 4 stukken rozekwarts en een stuk paarse amethist overgekocht voor 7 euro, vond ik best een nette prijs :D

HopeDreamer

Berichten: 973
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:58

laughterline schreef:
Wat gek Vala!

Ik heb via Facebook een grote labradoriet gewonnen bij een winkeltje waar ik wel eens kom! <3 Vandaag heb ik ‘m opgehaald. Wat een zwaar ding haha.

Ik sta d’r niet zo charmant op dus even zo :+
[ [url=m/GxDlaR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauwww mooi!

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:52

Gaaf! Mooie grote steen ook! Winkeltje ziet er ook leuk uit. Ik snap dat je daar graag komt!

CharleyT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:36

laughterline schreef:
@bigben, ik snap waarom je reageert. Maar vind het totaal overbodig. Er is toen namelijk ook al gereageerd dat je de reden van de angst/paniek moet onderzoeken en dat het aan zo veel kan liggen. Natuurlijk zoek je eerst uit waar die angst vandaan komt. En JA stenen kunnen hier een steun bij geven om rust in het koppie te krijgen, het oplossen van grote paniek? Nee dat denk ik ook niet.

Maarre... "Deep down weet nagenoeg iedereen in dit topic dat de zogenaamde werking van stenen in werkelijkheid onzin is" ??? ... hou d'r nou eens mee op!! Wat ben jij ongelofelijk vermoeiend zeg. Je hebt al TIG keer aangegeven dat JIJ er niet in 'gelooft'. Nou prima, niemand die zegt dat jij dat wel moet. Wij weten en voelen anders. Maar jij blijft maar invullen voor anderen. Genoeg is wel genoeg he....


Sluit me bij je aan. Ik volg dit topic uit belangstelling en kijk er neutraal tegenaan. Bij het reageren van Bigben dacht ik opeens aan mijn oude wijze huisarts. Die zei ooit tegen me:'' als jouw spanning afneemt en je slaapt weer lekker doordat je bij volle maan in je blote bips buiten een dansje maakt dan werkt dat voor jou. En de temazepam etc hoef ik je niet voor te schrijven''. Hij leerde nog elke dag van zijn patienten.
Maar misschien moeten we Bigben niet te hard vallen, het lijkt iemand met een missie.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:27

Hele topic gelezen en ik wil het wel is proberen met een armbandje. (site van spiritualgarden.nl)

zit te twijfelen tussen:
- Ametrien armband split
- Fluoriet (blauw) armband
- armband hoogsensiviteit
- armband chronische vermoeidheid
of toch voor mijn sterrenbeeld Leeuw te gaan.

waar ik last van heb: 2 jaar geleden achter overgeklapt van een paard. zware hersenschudding. sinds dien trek ik drukke plekken slecht, moet ik plannen als ik een avond weg ben/uit ga dat ik dan 2/3 dagen verrot ben. als ik moe ben, dan heb ik echt geen geduld. terwijl ik normaal heel geduldig ben (mensen & dieren) en als ik dus teveel gedaan heb, krijg ik hoofdpijn, ben ik moe, snel duizelig.
Elke 2 maanden ga ik wel naar een massage therapeut die alles weer recht zet en masseert.

wat raadden jullie aan?
liefst een armbandje omdat het makkelijker draagt :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:33

Wat voor armband zou dan specifiek voor hoogsensitieve mensen geschikt zijn? Als ik google kom ik op sieraden met magneten uit. Ik ben zelf hoogsensitief en heb magneetsieraden wel eens vast gehad op een beurs. Ik werd er helemaal naar van kan ik je zeggen, voelde me meteen licht en duizelig in mijn hoofd. Ik kan ook niet tegen stenen die een beetje magnetisch zijn, die hebben hetzelfde effect op me.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:37


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:42

Mooie armband!

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:17

Evelien4 schreef:
Hele topic gelezen en ik wil het wel is proberen met een armbandje. (site van spiritualgarden.nl)

zit te twijfelen tussen:
- Ametrien armband split
- Fluoriet (blauw) armband
- armband hoogsensiviteit
- armband chronische vermoeidheid
of toch voor mijn sterrenbeeld Leeuw te gaan.

waar ik last van heb: 2 jaar geleden achter overgeklapt van een paard. zware hersenschudding. sinds dien trek ik drukke plekken slecht, moet ik plannen als ik een avond weg ben/uit ga dat ik dan 2/3 dagen verrot ben. als ik moe ben, dan heb ik echt geen geduld. terwijl ik normaal heel geduldig ben (mensen & dieren) en als ik dus teveel gedaan heb, krijg ik hoofdpijn, ben ik moe, snel duizelig.
Elke 2 maanden ga ik wel naar een massage therapeut die alles weer recht zet en masseert.

wat raadden jullie aan?
liefst een armbandje omdat het makkelijker draagt :)

Eigenlijk moet je het zelf eerst voelen.Ametrien lijkt me wel goed,omdat dat half amethyst is,wat goed is voor hersenen\hoofd.Maar ieder geval is uniek.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:18

laughterline schreef:
Wat gek Vala!

Ik heb via Facebook een grote labradoriet gewonnen bij een winkeltje waar ik wel eens kom! <3 Vandaag heb ik ‘m opgehaald. Wat een zwaar ding haha.

Ik sta d’r niet zo charmant op dus even zo :+
[ [url=m/GxDlaR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie grote steen!Je bent een bofferd!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:14

Vraagje hoevaak moet een steen gereinigd en.opgeladen worden?
Heb mijn rookkwarts nu 2 dagen gedragen en.snachts ligt die naast het bed. Maar hij lijkt ineens wat doorzichtiger geworden :?

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:42

Mijn Aqua aura wil niet meer "schoon" worden..
Heb deze een paar dagen gedragen en toen werd hij heel troebel. Heeft een aantal nachten in een bedje van oplaad en ontlaad stenen gelegen, heb hem onder stromend water gehad en ook een nacht in maanlicht gelegd maar hij blijft troebel, dus ik snap t ook niet :')

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:57

Art_Ificious schreef:
Vraagje hoevaak moet een steen gereinigd en.opgeladen worden?
Heb mijn rookkwarts nu 2 dagen gedragen en.snachts ligt die naast het bed. Maar hij lijkt ineens wat doorzichtiger geworden :?


Rookkwarts is een steen die het liefst zoveel mogelijk uit direct zonlicht gehouden moet worden, omdat het dan zijn kleur kan verliezen (niet zijn eigenschappen, maar wel de kleur), net als amethist en dergelijke. Het kan inderdaad zij dat hij gereinigd en opgeladen moet worden, maar aangezien je zegt dat je hem draagt, kan het ook zijn dat het misschien een gevolg is van blootstelling aan direct zonlicht (tenzij je hem natuurlijk ergens draagt waar daar geen risico op is, in dat geval heb ik niets gezegd)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:59

Draag hem als ketting onder mijn t shirt/blousje direct op mijn huid.

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:02

Hmm dan is de kans op verkleuring wel wat kleiner lijkt me, sowieso na twee dagen zou erg snel zijn, maar je weet maar nooit. Je kunt hem altijd voor de zekerheid reinigen en opladen, dan weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:13

Ik ga hem onder lauwwarm water spoelen en morgen in de reinigingsteentjes leggen (ligt bij mijn ouders en ben bij mijn vriend)

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:15

Over het wel of niet reinigen en opladen van de stenen zijn hele discussies. Ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt voor jezelf

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:35

SuperAssie schreef:
Mijn Aqua aura wil niet meer "schoon" worden..
Heb deze een paar dagen gedragen en toen werd hij heel troebel. Heeft een aantal nachten in een bedje van oplaad en ontlaad stenen gelegen, heb hem onder stromend water gehad en ook een nacht in maanlicht gelegd maar hij blijft troebel, dus ik snap t ook niet :')

Ik denk dat dat komt omdat de kleur van aqua aura niet natuurlijk is.Het is bergkristal waar een gekleurd laagje op is aangebracht. En dat kan eraf gaan!

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:45

CharleyT schreef:
Sluit me bij je aan. Ik volg dit topic uit belangstelling en kijk er neutraal tegenaan. Bij het reageren van Bigben dacht ik opeens aan mijn oude wijze huisarts. Die zei ooit tegen me:'' als jouw spanning afneemt en je slaapt weer lekker doordat je bij volle maan in je blote bips buiten een dansje maakt dan werkt dat voor jou. En de temazepam etc hoef ik je niet voor te schrijven''. Hij leerde nog elke dag van zijn patienten.
Maar misschien moeten we Bigben niet te hard vallen, het lijkt iemand met een missie.

Jouw huisarts had volkomen gelijk.
Maar dat neemt niet weg dat stenen puur placebo zijn.
En dat reinigen, opladen, enz complete onzin is.
Placebo heeft natuurlijk een bepaald effect, maar bij serieuze problemen wil dat wel eens tegenvallen.
En je moet het niet gebruiken bij een paniekerig paard, dat jammer genoeg niet weet dat jij believer bent.

In 2001 deed Christopher French, prof psychologie aan de Goldmsiths Univeristy of London, een experiment.
Tachtig proefpersonen kregen een mineraal, en hen werd gevraagd of ze een bepaald effect voelden, en of ze dat effect konden beschrijven.
Op voorhand werd gesuggereerd dat het kon gaan om verhoogde concentratie, gevoelens van rust, verhoogde gevoeligheid, enz.
Van de 80 proefpersonen voelden 74 een duidelijk positief effect.

Alleen, van de 80 proefpersonen hadden 40 een nep mineraal gekregen.
Een stukje plastic.
En die 40 voelden net zo goed allerhande positieve effecten.

Met andere woorden, als de 'mineralen' in kwestie een bepaald gevoel veroorzaakten, had dat niets met de stenen en/of het plastic te maken, maar wel met de verwachting die op voorhand was gewekt.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:49

BigBen schreef:
CharleyT schreef:
Sluit me bij je aan. Ik volg dit topic uit belangstelling en kijk er neutraal tegenaan. Bij het reageren van Bigben dacht ik opeens aan mijn oude wijze huisarts. Die zei ooit tegen me:'' als jouw spanning afneemt en je slaapt weer lekker doordat je bij volle maan in je blote bips buiten een dansje maakt dan werkt dat voor jou. En de temazepam etc hoef ik je niet voor te schrijven''. Hij leerde nog elke dag van zijn patienten.
Maar misschien moeten we Bigben niet te hard vallen, het lijkt iemand met een missie.

Jouw huisarts had volkomen gelijk.
Maar dat neemt niet weg dat stenen puur placebo zijn.
En dat reinigen, opladen, enz complete onzin is.
Placebo heeft natuurlijk een bepaald effect, maar bij serieuze problemen wil dat wel eens tegenvallen.
En je moet het niet gebruiken bij een paniekerig paard, dat jammer genoeg niet weet dat jij believer bent.

In 2001 deed Christopher French, prof psychologie aan de Goldmsiths Univeristy of London, een experiment.
Tachtig proefpersonen kregen een mineraal, en hen werd gevraagd of ze een bepaald effect voelden, en of ze dat effect konden beschrijven.
Op voorhand werd gesuggereerd dat het kon gaan om verhoogde concentratie, gevoelens van rust, verhoogde gevoeligheid, enz.
Van de 80 proefpersonen voelden 74 een duidelijk positief effect.

Alleen, van de 80 proefpersonen hadden 40 een nep mineraal gekregen.
Een stukje plastic.
En die 40 voelden net zo goed allerhande positieve effecten.

Met andere woorden, als de 'mineralen' in kwestie een bepaald gevoel veroorzaakten, had dat niets met de stenen en/of het plastic te maken, maar wel met de verwachting die op voorhand was gewekt.


Prima toch? Placebo effect is ook effect.
Snap niet helemaal wat je in dit topic wil bereiken.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:14

Ik heb al eens gevraagd of de ongelovigen a.u.b. een eigen topic willen aanmaken i.p.v. hier mee te liften en te klieren.

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:48

Om even een aantal mensen wakker te maken.
Heel veel van de "huidige" edelstenen worden kunstmatig gekleurd waardoor er verkeerde conclusies kunnen worden getrokken.
Als je stenen koopt duik in de oude literatuur, daar staat heel veel info over samenstelling, kleur en eigenschappen. Elseviers gids van edel en sierstenen.
Wat betreft de opmerking van @anjali
Die dingen zitten in je lijf en kunnen erg lastig doen.