Mineralen/Edelstenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:29

Morganlefay schreef:
Als die witte steen zeshoekig is =trigonaal, dan is het bergkristal.


Ik heb even geteld, en hij is achthoekig :)

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:39

anjali schreef:
11AFotograaf schreef:
@brittien: de eerste weet ik niet. De 2e is Aragoniet en de 3e gewoon bergkristal, denk ik.

De eerste lijkt me malachiet of chrysokol.Aragoniet ben ik het mee eens. De laatste kan ook wel seleniet zijn,de kristalvorm lijkt niet op bergkristal en de helderheid ook niet. Maar moeilijk te zien vanaf foto.

Seleniet zat ik ook over te twijfelen idd, maar het lijkt niet die 'glans' te hebben van seleniet. Qua structuur lijkt ie wel op mijn ruwe bergkristal... Bergkristal kan ook wat witter zijn zover ik weet.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:45

brittien schreef:
[ [url=m/qlWGoI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H2MfLf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sgvbLW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet iemand toevallig ook wat dit voor stenen zijn?


Ik denk 1 malachiet, 2 aragoniet en 3 bergkristal.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:50

Als dat bergkristal is dan kun je dat voelen.Het is heel hard en glasachtig. Seleniet is veel zachter en voelt ook anders aan.Is ook veel kwetsbaarder.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:30

Ik heb het topic een paar keer geopend, maar ga nu toch maar mijn vraag stellen.
Als kind zijnde van mijn oom (beetje paragnost/paranormaal begaafd) een steen gekregen, weet niet meer welke maar dat kan hij me vast vertellen.
Omdat hij gelooft in de kracht van heb ik dit eigenlijk gewoon van hem overgenomen.
Moest de steen in het maanlicht leggen om op te laden. Om eerlijk te zijn ligt hij nu nog steeds in een doosje samen met het horloge van mijn overleden oma.

Nu wil ik ze eigenlijk ook gaan dragen, met een beetje research een aantal stenen tegen gekomen die me zouden kunnen helpen, nadeel dit zijn er (tot nu toe....) een stuk of 5.
Ik ben niet van de ringen, kan ook niet voor mijn werk, armbanden draag ik in mijne vrije tijd wel maar kan ook niet tijdens het werk. Een ketting mag wel zolang die niet te lang is.

Maar mijn vraag... mag je zomaar alle stenen combineren? Of moet je uitkijken dat je bepaalde stenen niet bij elkaar draagt aan een ketting om het zo maar te zeggen?
Ik hoop eigenlijk aparte bedeltjes te vinden voor aan een ketting te hangen zodat ik die wel de hele dag kan dragen.

En als iemand nog fijne winkels weet in de buurt van Weert-Roermond-Maastricht-.... graag. Vind het denk ik toch fijner om ze persoonlijk uit te zoeken in plaats van bestellen...

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:59

Simpel, bergkristal kan je met je nagel niet krassen. Seleniet wel.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 06:53

Mexxlady in Weert zit E.A.R.T.H. dat is echt een hele grote winkel/groothandel in stenen en ander spul. Ben er vorige week geweest samen met mijn opleiding en heb mijn ogen uitgekeken (en beurs leeg gekocht lol)!

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:44

_mexx_lady_ schreef:
Maar mijn vraag... mag je zomaar alle stenen combineren? Of moet je uitkijken dat je bepaalde stenen niet bij elkaar draagt aan een ketting om het zo maar te zeggen?
Ik hoop eigenlijk aparte bedeltjes te vinden voor aan een ketting te hangen zodat ik die wel de hele dag kan dragen.

De meeste stenen kan je wel combineren, zeker als de werking bij elkaar past/elkaar aanvult. Welke stenen zit je aan te denken? Bergkristal, Rozekwarts en Amethist zijn bijv. stenen die perfect samen gaan en samen zelfs de Gouden Driehoek vormen. In de natuur zie je ook vaak dat er combi van stenen gevonden worden, waarbij de ene steen op de andere steen groeit is. Dus dat kan prima.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:54

Indd. Zo wordt Sneeuwvlok obsidiaan wel met rozenkwarts gecombineerd

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hey!
Dit topic kwam op een heel fijn moment voorbij want!
kunnen jullie mij helpen met welk kristal dit is?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:43

Cilli96 schreef:
[ [url=m/TSZq5K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VsuCxU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VAV91D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hey!
Dit topic kwam op een heel fijn moment voorbij want!
kunnen jullie mij helpen met welk kristal dit is?

Ziet er voor mij behoorlijk gipsig uit.

Tink89
Berichten: 2965
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:51

Winkeltje in Limburg: de aquamarijn in Sittard is een heerlijk winkeltje en vlakbij het station.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:06

Ik denk dat dat ook Seleniet is.

Afbeelding
Dit is mijn bergkristal (rechts) en mijn Seleniet staaf. Dan kan je het verschil zien.
De Seleniet ben ik niet 100% zeker van, aangezien ik deze gekregen heb bij de Amethist die ik recentelijk gekregen heb. De 'kras-test' klopt wel.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:21

Cilli96 schreef:
[ [url=m/TSZq5K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VsuCxU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VAV91D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hey!
Dit topic kwam op een heel fijn moment voorbij want!
kunnen jullie mij helpen met welk kristal dit is?


Zeker weten seleniet.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:42

Toppers! Bedankt:)

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:12

SuperAssie schreef:
Mexxlady in Weert zit E.A.R.T.H. dat is echt een hele grote winkel/groothandel in stenen en ander spul. Ben er vorige week geweest samen met mijn opleiding en heb mijn ogen uitgekeken (en beurs leeg gekocht lol)!


goed om te weten! Ik ben later deze maand in Weert om een tattoo te laten zetten dus dan kan ik dat misschien mooi combineren met een tripje naar E.A.R.T.H. *\o/*

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:13

Tink89 schreef:
Winkeltje in Limburg: de aquamarijn in Sittard is een heerlijk winkeltje en vlakbij het station.


O er ligt in Sittard eentje... Da's helemaal top, daar kom ik regelmatig!
Daar dus snel een tripje naar plannen hihi.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18188
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:27

Welke steen is dit?

Afbeelding

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:39

Een pendel.
Rhodoniet wellicht?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18188
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:50

Opgezocht, denk ook dat het rhodoniet is. Bedankt ;)

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:51

balance schreef:
Welke steen is dit?

[ [url=m/X2cpWm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is rhodoniet.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:09

11AFotograaf schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Maar mijn vraag... mag je zomaar alle stenen combineren? Of moet je uitkijken dat je bepaalde stenen niet bij elkaar draagt aan een ketting om het zo maar te zeggen?
Ik hoop eigenlijk aparte bedeltjes te vinden voor aan een ketting te hangen zodat ik die wel de hele dag kan dragen.

De meeste stenen kan je wel combineren, zeker als de werking bij elkaar past/elkaar aanvult. Welke stenen zit je aan te denken? Bergkristal, Rozekwarts en Amethist zijn bijv. stenen die perfect samen gaan en samen zelfs de Gouden Driehoek vormen. In de natuur zie je ook vaak dat er combi van stenen gevonden worden, waarbij de ene steen op de andere steen groeit is. Dus dat kan prima.


Ben er nog niet helemaal uit wat ik wil. Zoek voornamelijk naar dingen als angst, afhankelijkheid, communicatie, vertrouwen, concentratie, doorzettingsvermogen, vermoeidheid,...
Ik wil een keer een lijst maken met wat ik allemaal zoek, merk dat veel stenen voor meerdere doelen gebruikt kunnen worden dus die even op een rij zetten.

HopeDreamer

Berichten: 973
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:44

laughterline schreef:
Een meru peramide heb ik me nog niet in verdiept...maar als ik t zo snel lees is t iets wat de energieen veel krachtiger maakt? Als je t alleen voor t reinigen/opladen wil gebruiken zou ik t lekker laten bij het maanlicht en evt water :)

Kerstmarkten zijn leuk!

Ik ‘wilde alleen even kijken voor een celestien en misschien een amethist’. Oeps. Een heeel fijne winkel ‘ontdekt’ die niet zo ver van mij vandaan zit maar al blijkbaar jaren in de edelstenen zit. Hele fijne prijzen ook, voor de grote labradoriet maar 12€ betaald.

De aankopen van vandaag:
[ [url=m/dWpwvD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Linksboven celestien, net zoals de kleine blauwe. Linksonder labradoriet en de rest amethist. Twee kleine hangertjes en middelste amethist zijn voor vrienden :)

Heaven:
[ [url=m/7XYoGw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeft iemand ervaring met edelstenen meenemen in het vliegtuig? Ooit problemen mee gehad op t vliegveld? Ik ga emigreren en wil alles eigenlijk meenemen..


Ik heb ooit 2 Aragonieten vanuit Spanje meegenomen. Geen problemen mee gehad. Denk dat je wel om de hoeveelheden moet denken, ivm Doorverkoop.

HopeDreamer

Berichten: 973
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:48

brittien schreef:
[ [url=m/qlWGoI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H2MfLf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sgvbLW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet iemand toevallig ook wat dit voor stenen zijn?


Bovenste: Malachiet
Middelste: Aragoniet
Onderste: Bergkristal?

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:08

_mexx_lady_ schreef:
Ben er nog niet helemaal uit wat ik wil. Zoek voornamelijk naar dingen als angst, afhankelijkheid, communicatie, vertrouwen, concentratie, doorzettingsvermogen, vermoeidheid,...
Ik wil een keer een lijst maken met wat ik allemaal zoek, merk dat veel stenen voor meerdere doelen gebruikt kunnen worden dus die even op een rij zetten.

Misschien is het slim om dan juist naar stenen te kijken die meerdere van deze dingen tegelijk ondersteunen, omdat die waarschijnlijk ook dichter bij de kern van je 'problemen' zit. En probeer de tegenhanger te zoeken van de dingen die je nu opgeschreven hebt. Bijv. vermoeidheid, daarvan is de tegenhanger energie. Bergkristal zou daarbij bijv. goed passen en is sowieso een mooie steen die altijd goed helpt!