Ik heb net een hele zoektocht achter de rug!
Hier ook rugklachten, dus op zoek naar een goed matras, niet voor de goedkoopste prijs maar ook het liefst nog een eindje onder de 1000.
Mijn matras komt van de matrassen fabriek in Brabant.
De Matrassenfabriek Brabant is onderdeel van E.S.D.H. Slaapadviezen (http://www.beste-matras.info/)
Dit is iets heel anders dan de normale fabrieksmatrassen die je op internet tegen komt. Dat vertrouwde we allemaal niet maar toen we deze site opzochten kregen we er gelijk al een goed gevoel bij. En het bleek ook een erg betrouwbare zaak te zijn! Uiteindelijk zijn wij wel voor matras gegaan van de site van matrassenfabriek Brabant, en hebben we geen pakket genomen via E.S.D.H Slaapadviezen omdat dit een stuk minder voordelig was.
Toch waren wij ook gewoon langs gekomen voor een adviesgesprek,
wij zijn 1,5 uur lang heel vriendelijk geholpen en mochten alles uitproberen en kregen persoonlijk advies. Doordat ze dus alles vanuit hun eigen fabriek maken zijn de prijzen aangenaam! Naast de showroom zie je mensen de matrassen in elkaar maken, zo zie je helemaal wat er gebeurt, dit komt heel transparant over.
We kregen zelfs een prachtig Oorsprong- en Kwaliteitscertificaat mee.
Zelf zijn we voor het volgende matras gegaan; 180x210
http://www.dematrassenfabriek.nl/panter ... -maat.html
Ook konden we het matras precies uitkiezen zoals we het wilde. Ze kunnen alles op maat maken.
Zo hebben wij 1 matras met twee verschillende toplagen, mijn vriend slaapt op koudschuim en ik op een traagschuim topper. Maar dat alles zit in 1 groot matras, en daar is dus niks van te zien.
En over het schuim. Traagschuim is natuurlijk fijn voor de drukverdeling en dat je er een beetje in weg zakt. Toch zou ik juist met rugklachten zorgen voor een niet te zachte ondergrond. Juist een wat stevigere ondergrond is dan aan te bevelen, zodat je rug i.i.g. goed steun krijgt. Wij mochten zelf kiezen wat de hardheid van het koudschuim matras zou worden: soft, medium of hard. Wij zijn voor medium gegaan. En de bovenste laag (goede kwaliteit) traagschuim maakt het geheel dan een stuk zachter.
Ik zou dan ook weer niet voor een te grote laag traagschuim gaan aangezien je dan weer ver weg zakt en dit ook niet perse goed is voor je rug.
Als je voor koudschuim gaat is het belangrijk dat je let op de hoeveelheid HR. Hoe hoger, hoe beter.
Juist de goedkopere koudschuimmatrassen zijn eigenlijk troep. Wij zijn dus voor een Pantera Hr 52 matras gegaan, het beste koudschuim wat zij hadden.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 27-06-18 17:13, in het totaal 6 keer bewerkt