Wie herkent deze klachten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharonIndezz
Berichten: 4699
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 09:49

Allereerst, weet ik dat bokt geen dokter is, maar ben ik nieuwsgierig of andere dit ook herkennen, en wat er jij jullie uit kwam

- heel moe
- weinig energie
- pijn in rug en nek
- hoofdpijn
- haar word dun
- eczeem (?)
- pijn in ribben
- slecht slapen
- snel boos


Ik ben al naar de huisarts geweest, en die gooit het op stress, daar Mn bloeduitslagen allemaal goed zijn, ik ben ook geprikt op ziekte van Lyme, dit is het gelukkig ook niet.

Stress vind ik zelf niet aan de orde, daar het nu juist goed gaat. Ik werk overigens wel in ploegen, vind het zwaar, maar prima te doen.

Ben benieuwd of jullie wat herkennen

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:59

Zwaar maar prima te doen klinkt tegenstrijdig.

Ik heb een aantal van jou klachten en ik heb chronische hyperventilatie

Alleen heb ik geen rug/nek klachten.

Thats_Me

Berichten: 10953
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:59

Stress zou natuurlijk wel kunnen. Wellicht iets van een bijnieruitputting. Kan van alles zinn en als de waardes goed zijn is het moeilijk zoeken. Wellicht eens op zoek naar een goede holistische praktijk die je eens doormeet?

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:12

SharonIndezz schreef:
Allereerst, weet ik dat bokt geen dokter is, maar ben ik nieuwsgierig of andere dit ook herkennen, en wat er jij jullie uit kwam

- heel moe
- weinig energie
- pijn in rug en nek
- hoofdpijn
- haar word dun
- eczeem (?)
- pijn in ribben
- slecht slapen
- snel boos

Ik ben al naar de huisarts geweest, en die gooit het op stress, daar Mn bloeduitslagen allemaal goed zijn, ik ben ook geprikt op ziekte van Lyme, dit is het gelukkig ook niet.

Stress vind ik zelf niet aan de orde, daar het nu juist goed gaat. Ik werk overigens wel in ploegen, vind het zwaar, maar prima te doen.

Ben benieuwd of jullie wat herkennen


Als je slecht slaapt word je op den duur erg moe, weinig energie, krijgt men vaak hoofdpijn en reageert door vermoeidheid waarschijnlijk snel boos/prikkelbaar.

Dat is wat mij opvalt in jou ‘symptomen’. Nu de vraag waardoor slaap je slecht?
Heb je stress? Zou ook pijn in nek/schouders kunnen verklaren.
Of heb je zoveel last van nek/schouders dat je daardoor slecht slaapt?
Het kunnen zoveel dingen zijn eigenlijk. Zou toch nog eens met de huisarts gaan puzzelen.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:19

Ik heb exact dezelfde klachten door stress. Ik ervaar echter geen stress maar mij lichaam blijkbaar wel.
Zodra ik dan ook vakantie heb voel ik dat mijn gespannen spieren ontspannen, mijn hoofd leeg raakt en ik vol nieuwe energie zit.

Het moeilijk of soms zelfs niet kunnen slapen heeft bij mij veel effect of mijn gedrag waardoor ik snel geïrriteerd ben.
Ik kan weinig hebben.
Een dagje echt vrij en voor mezelf helpt heel erg.

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:30

Weet je je bloeduitslagen ook?
Hoe was de B12?

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:42

Vitamine b12 laten testen.. Ben je aan de pil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:10

Volgens mij is van ploegendiensten intussen bekend dat dit best wel impact op de gezondheid heeft. Dat zou ik niet onderschatten als het je toch zwaar valt.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:14

Kijk voor de gein eens naar centrale centititeit. Is ook niet te diagnosticeren aan de hand van testjes. Ik heb alles wat jij aangeeft (behalve het snel boos worden) en dat is wat bij mij is gediagnosticeerd. Ik zou alleen eczeem van het lijstje strepen, dat staat los van de symptomen (al heb ik dat ook).

[MWS] (Centrale) sensititatie

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:15

Schildklier is ook geprikt en in orde?

SharonIndezz
Berichten: 4699
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 15:59

Bedankt voor jullie reacties dusver.

Stress zou ik echt niet weten waarom/waarvan.

B12 geen idee of dat geprikt is? Moet dat apart? Of doen ze dat tijdens een standaard bloedtest?

Ik slik wel de pil DL

Schildklier was ook in orde..

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:04

Veel hormonale symptomen als je het mij vraagt...

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:15

Er is geen “standaard bloedtest”, een huisarts moet zelf aanvinken wat hij/zij getest wil hebben. Je kunt op zo’n 200 dingen gechecked worden ofzo. Maar dat is erg duur en onnodig om op alles te checken.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:15

In principe wordt B12 wel meegepakt bij vermoeidheid ja. Echter is de ondergrens die de huisarts aanhoud eigenlijk té laag, menigeen heeft hierdoor te lang met een B12 tekort met klachten gelopen. Daarom is het interessant om te weten wát de waarde was.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:14

Datzelfde geldt eigenlijk ook voor schildklier. Dat sommige waardes als “oké” gezien worden, maar voor jou helemaal niet oké voelen.
Je kunt gewoon je labuitslagen opvragen bij je huisarts.

Janneke2

Berichten: 22877
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:50

SharonIndezz schreef:
Ik ben al naar de huisarts geweest, en die gooit het op stress, daar Mn bloeduitslagen allemaal goed zijn, ik ben ook geprikt op ziekte van Lyme, dit is het gelukkig ook niet.


Huisartsen hebben idd geen 'standaard bloedtesten', maar vinken een stuk of 10 testen aan die bij heftige zaken als kanker of diabetes of allergie de alarmbel doen rinkelen.

Testen op Lyme het liefste of in Duitsland of in Weert.

Ik vind het een nare lijst, jouw klachten - maar het klinkt ook een beetje als een cascade. Bijvoorbeeld je bent moe, loopt al op adrenaline, je wordt boos. De boosheid houdt je uit je slaap. Omdat je slecht slaapt span je allerlei spieren extra aan: je ribben, rug en nek gaan zeer doen.
En op gegeven moment wordt het een vicieuze cirkel.

Uiteraard kan het zin hebben om het expliciet eens te hebben over dat je haar dun wordt. (En met name artsen natuurgeneeskunde kunnen ook haaranalyse doen - het nadeel is wel dat je een aantal haren met haakzakje en al nodig zijn.)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:19

Hoe is je voeding? Krijg je alle voedingsstoffen genoeg binnen? Niet aan het diëten?

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:28

Ploegendienst of ook wel onregelmatig werken (ook al is het in een bepaald rooster) kan funest zijn voor je bioritme. Dat heb ik zelf ondervonden en had - op haar uitval na - dezelfde symptomen. Ook wel stress genoemd. Mijn man werkt nu bijna 13 jaar in ploegendienst en heeft het helaas ook ondervonden. Die heb ik van stress-symptomen zelfs zien afglijden naar een burn-out. Hij gaat na onze verhuizing dan ook weer een regelmatige baan zoeken, omdat hij heeft gezien dat het bij mij ook beter gaat sinds ik weer regelmatig werk heb (ik werk nu alleen 5 ochtenden). Mijn man werkt overigens in een 5 ploegendienst.

SharonIndezz
Berichten: 4699
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 22:31

Ik ga Mn huisarts is vragen naar de B12 waarden, dat lees ik nu al meerdere keren terug.

Wbt voeding, ik eet en drink voldoende, en over het algemeen ook wel gezond. Wel ben ik binnen 2 jaar tijd 15 kg aangekomen, en ben ik nu iets te zwaar, dit heb ik altijd afgeschoven op het onregelmatig werken, en meer eten doordat ik heel de dag honger heb.

Dat is overigens misschien ook wat om met de huisarts te bespreken, ik heb echt hele dagen honger..... en dan bedoel ik geen trek, maar zon honger dat Mn maag zeer doet..... resultaat is dus 15 kg extra,


Edit: ik werk in 2 ploegen in regelmatige roosters. Heel soms 3 ploegen maar dit is zo weinig dat ik dit niet “mee tel”

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:45

SharonIndezz schreef:
Ik ga Mn huisarts is vragen naar de B12 waarden, dat lees ik nu al meerdere keren terug.

Wbt voeding, ik eet en drink voldoende, en over het algemeen ook wel gezond. Wel ben ik binnen 2 jaar tijd 15 kg aangekomen, en ben ik nu iets te zwaar, dit heb ik altijd afgeschoven op het onregelmatig werken, en meer eten doordat ik heel de dag honger heb.

Dat is overigens misschien ook wat om met de huisarts te bespreken, ik heb echt hele dagen honger..... en dan bedoel ik geen trek, maar zon honger dat Mn maag zeer doet..... resultaat is dus 15 kg extra,


Edit: ik werk in 2 ploegen in regelmatige roosters. Heel soms 3 ploegen maar dit is zo weinig dat ik dit niet “mee tel”


Zijn je schildklierwaardes geprikt? Mogelijk alleen de TSH vrees ik, want meestal pakken ze T3/T4 niet mee bij een algemeen bloedonderzoek. TSH is alleen niet 100% zaligmakend. Als je toch gaat bellen vraag dan ook even of dat onderzocht is en zo ja wat je waardes zijn. Of liever vraag of ze de hele uitslag even door kunnen mailen of ga een kopietje ophalen. Zijn niet alle huisartsen even happig op maar je hebt daar gewoon recht op hoor :)

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:33

SharonIndezz schreef:
Ik ga Mn huisarts is vragen naar de B12 waarden, dat lees ik nu al meerdere keren terug.

Wbt voeding, ik eet en drink voldoende, en over het algemeen ook wel gezond. Wel ben ik binnen 2 jaar tijd 15 kg aangekomen, en ben ik nu iets te zwaar, dit heb ik altijd afgeschoven op het onregelmatig werken, en meer eten doordat ik heel de dag honger heb.

Dat is overigens misschien ook wat om met de huisarts te bespreken, ik heb echt hele dagen honger..... en dan bedoel ik geen trek, maar zon honger dat Mn maag zeer doet..... resultaat is dus 15 kg extra,


Edit: ik werk in 2 ploegen in regelmatige roosters. Heel soms 3 ploegen maar dit is zo weinig dat ik dit niet “mee tel”

Zelf heb ik ook in 2 ploegendienst gewerkt. Bij mij hakte het 'dan weer de ochtend' en 'dan weer de middag/avond' er behoorlijk in. Voor mij werkt één vast dagdeel en een vast aantal dagen het beste. Uiteraard is dat voor iedereen weer anders.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:20

SharonIndezz schreef:
Ik ga Mn huisarts is vragen naar de B12 waarden, dat lees ik nu al meerdere keren terug.

Wbt voeding, ik eet en drink voldoende, en over het algemeen ook wel gezond. Wel ben ik binnen 2 jaar tijd 15 kg aangekomen, en ben ik nu iets te zwaar, dit heb ik altijd afgeschoven op het onregelmatig werken, en meer eten doordat ik heel de dag honger heb.

Dat is overigens misschien ook wat om met de huisarts te bespreken, ik heb echt hele dagen honger..... en dan bedoel ik geen trek, maar zon honger dat Mn maag zeer doet..... resultaat is dus 15 kg extra,


Edit: ik werk in 2 ploegen in regelmatige roosters. Heel soms 3 ploegen maar dit is zo weinig dat ik dit niet “mee tel”


Kun je eens een lijstje plaatsen met wat je normaal gesproken ongeveer eet op een dag, zo grofweg genomen?

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:26

De pil zou wel eens de grote boosdoener kunnen zijn. Ik spreek uit ervaring, die hormonen kunnen veel doen met je lichaam.

Voor je haar zou je de shampoo van het merk kerastase eens kunnen proberen, kost wel wat maar het hielp bij mij wel.
Conditioner heb ik van Nanogen (thickening treatment) super fijn en verzwaart niet.

Succes en beterschap!

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:32

Mijn schildklier was de laatste 10 jaar op papier in orde, maar de klachten werden wel steeds erger: vermoeidheid, slecht slapen, lage rugpijn, reumatische klachten, haaruitval, vocht vasthouden en daardoor pijnlijke kuiten, concentratieproblemen, enz.
Een paar maanden geleden begon het TSH eindelijk af te wijken en nu gebruik ik schildklierhormoon en voel me zoveel beter. Geen rugpijn meer bijvoorbeeld!
Het is trouwens heel belangrijk om de schildklierfunctie 's morgens vroeg en nuchter te prikken. Dan zijn de waarden op hun 'slechtst'. Had ik dat maar eerder geweten...

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:55

Tja.. Bij het lezen van jouw klachten samen met de reactie 15kg aangekomen en áltijd honger moet ik eigenlijk denken aan een voedingspatroon met veel teveel suiker.

Interessant filmpje, over o.a jouw klachten.

https://www.youtube.com/watch?v=A01SVcqQOC4

Ook een aanrader om eens 'That Sugar Film' te kijken.