Wie herkent deze klachten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:05

Citaat:
De pil zou wel eens de grote boosdoener kunnen zijn. Ik spreek uit ervaring, die hormonen kunnen veel doen met je lichaam.

Wilde ik ook zeggen ja, anticonceptie kan ook problemen geven. :j Geen idee of het al deze klachten kan veroorzaken hoor, maar als er uit verder onderzoek niets komt en je gebruikt wel hormonale anticonceptie zou ik daar (tijdelijk) mee stoppen om te zien of het helpt.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:04

Ik hoor ook hormonale onrust, maar denk ook aan een slaapprobleem en idd daardoor een doorloop van klachten. Ook honger kan komen door vermoeidheid, het lichaam zoekt een brandstof omdat het tekort heeft aan energie. Ploegendiensten zijn killing voor je slaappatroon, dus daar zou ik ook zeker niet op uit sluiten.
Dus 2 oorzaken van (latente) stress die deze klachten zeker prima zouden kunnen verklaren...

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:37

B12, D en schildklier nog eens uitgebreid laten prikken. Wat voor de 1 goede waardes zijn kan bij een ander al klachten geven.
Bij mij gaf een te actieve schildklier ook klachten die jij opnoemt. De enige klacht die ik niet had en die typisch is: afvallen. Mijn toenmalige huisarts geloofde niet dat het mijn schildklier was.... De internist in het ziekenhuis schrok erg van mijn bloedwaardes en vond het knap dat ik nog gewoon werkte enzo. Inmiddels na 4 jaar en behandelingen is mijn schildklier nu te traag als ik geen medicatie slik. Gaat erg goed met de medicijnen, gelukkig.
Hormonen uit balans zou ook nog kunnen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8347
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:01

Hoeveel water drink je op een dag? Ook als je werkt?
Lastig hoor ts, hoop dat je het kan vinden. Meestal blijft het gokken waar het vandaan komt

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:12

ik herken heel veel van je klachten, alleen dat het haar dunner word niet. ik werk ook in ploegen. had ook weinig energie en erg moe. ik had dan wel weer steeds erg koud zijn ben in januarie naar de dokter geweest en bloedtest gehad. schildklier was goed. en b12 ook. huisarts lit vooral doorschemeren dat het aan mezelf ligt dat ik zo koud ben. :\ stress kan bij mij :\ vooral omdat ik in een bedrijf werk wat er finacieel niet goed voor staat

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 11:19

kitlover schreef:
Hoeveel water drink je op een dag? Ook als je werkt?
Lastig hoor ts, hoop dat je het kan vinden. Meestal blijft het gokken waar het vandaan komt



Ik drink heel veel water per dag, ook op mijn werk, denk alles bij elkaar 2,5-3 liter.

Voor de rest, dankjewel voor jullie reacties, ik ga nog eens uitgebreid alles terug lezen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:22

Rongyos schreef:
B12, D en schildklier nog eens uitgebreid laten prikken. Wat voor de 1 goede waardes zijn kan bij een ander al klachten geven.
Bij mij gaf een te actieve schildklier ook klachten die jij opnoemt. De enige klacht die ik niet had en die typisch is: afvallen. Mijn toenmalige huisarts geloofde niet dat het mijn schildklier was.... De internist in het ziekenhuis schrok erg van mijn bloedwaardes en vond het knap dat ik nog gewoon werkte enzo. Inmiddels na 4 jaar en behandelingen is mijn schildklier nu te traag als ik geen medicatie slik. Gaat erg goed met de medicijnen, gelukkig.
Hormonen uit balans zou ook nog kunnen.


Ik herken dit ook, met name vitamine D zou ik ook laten testen, ik had die begin dit jaar levensbedreigend laag (11). Ik heb 12 weken aan hele hoge doseringen vitamine D gezeten om dat weer recht te trekken en slik nog steeds 30.000 eenheden per week bij.

Zeker in ploegendienst kan het zijn dat je te weinig zon-uren krijgt. De kans dat het getest is is klein, want die uitslagen duren een week, de rest heb je vaak binnen één of twee dagen. Ik zou echt bij de HA informeren wat precies getest is en vragen om vitamine D te testen.

Ik was moe, prikkelbaar, sliep slecht, tanden braken af, slecht (doof) gevoel in linker been, tintelende vingers, veel hoofdpijn en kwam kilo’s aan. Ik dacht zelf dat het stress was en ben mijn HA dan ook heel dankbaar dat hij vitamine D getest heeft, want het had behoorlijk slecht af kunnen lopen. (Ik wist ook niet dat een tekort zo ernstig kon zijn.)
Doordat nu mijn vit.D beter is functioneert mijn Schildklier ook al beter, maar helaas ben ik er niet aan ontkomen om schilkliermedicatie te moeten slikken voor de rest van mijn leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:10

Vitamine d?

Laure
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:12

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar herken wel veel van je klachten.
Ik was altijd moe, geen energie, snel ziek, veel hoofdpijn, slecht slapen, rugpijn, spierpijn, afgelopen jaren 10Kg verdikt, ...

ik ging al jaren naar de osteopaat om gekraakt te worden, maar moest toch elke 2 maanden teruggaan. Aangezien ik een ruggenwervel gebroken heb met een val van mijn paard, had ik me er bij neergelegd dat ik zou moeten leren leven met de rugpijn. Bloedtesten bij de dokter wezen ook op niets.

Nu ben ik een paar maanden geleden van osteopaat veranderd en die zei mij dat de rugpijn en spierpijn helemaal niet van mijn rug kwam, maar door een slechte vertering. Hij behandelt mij nu al een paar maand (1x/4-6 weken) op mijn buik (maag, darmen, ...). Daarnaast moest ik ook 3 weken een bepaald dieet volgen. De redenatie was dat door een slechte vertering de zuurtegraad in deze organen te hoog was. Door de slechte vertering stond het buikvlies gespannen, dit trok dan aan de rugspieren met als gevolg dat ik rugpijn had. Ik moest PH-verhogende voeding 3 weken strikt vermijden.
Nu ben ik helemaal niet "zweverig" aangelegd en ben ik heel rationeel in zo'n dingen, maar ik dacht baat het niet dan schaadt het niet. Ergens vond ik zijn logica rond gespannen buikvlies en rugpijn ook nog wel logisch.

Na die 3 weken ben ik voorzichtig enkele zaken terug beginnen eten en ik merkte toen dat ik op bepaalde zaken heel fel reageer. Gevraagd aan osteopaat -> doorverwezen om te testen op voedselintoleranties.
Nu blijkt dus dat ik intolerant ben voor lactose, kaas (ook lactosevrije kaas), tarwe en soja. Sinds 2 weken mijd ik dat dus volledig.

Maar ik heb nu al enkele maanden geen hoofdpijn meer, ik slaap beter, heb meer energie, ...
Als ik toch zondig met een van bovenstaande voedingsmiddelen dan slaap ik slecht, heb ik een aantal dagen geen energie en heb ik wonder boven wonder weer gigantische rugpijn.

Volgende week heb ik de laatste checkup bij de osteopaat, daarna moet ik niet meer gaan. Ik wou dus dat ik dit eerder had ontdekt!

Check dus zeker eens jouw voeding en mogelijke voedselintoleranties! Ik sta er zelf van versteld hoeveel invloed dit blijkbaar heeft.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:11

Anoniem schreef:
Vitamine d?


Ja de “zon vitamine”.

Anoniem

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:01

Ik herken de klachten namelijk.