Hoe vind je de juiste therapeut voor jezelf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:09

fleurtjeuh schreef:
-Zolang ik me kan herinneren heb ik snel spierpijn, die ook vaak lang aanhoudt.

Doorgaans is het een stapeling van melkzuur in het bindweefsel.
Biochemische aanpak: men neme een ligbad, water van 37 graden, 100 gram Natrium bicarbonaat en dan een half uur 'weken'.

Vroegah deden fysiotherapeuten bindweefselmassage - tegenwoordig is 'fascia' (potjeslatijn voor bindweefsel) weer helemaal hip - yt geeft tips mbt zelfmassage etc.

Citaat:
-mijn rechter schouder knarst en kraakt heet hard als ik mijn arm van mij af hou opzij en dan mijn arm draai. Echt hard. Je kan het ook voelen.
Er is ooit een foto van gemaakt maar hier was niks op te zien, ik heb er toen verder geen onderzoek naar laten doen.
Over het algemeen werkt de schouder prima, soms doet hij pijn na een verkeerde of te veel beweging.

...?
Fascia?

Citaat:
-ik weet niet anders dan dat mijn rug vreselijk vast zit. Mensen die mij masseren zeggen dit ook altijd.
Kou erop is echt funest, ik kan dan amper ademen doordat alle spieren verkrampen.
Laatste paar dagen is het erger heb ik het idee. Ik heb steeds het gevoel dat ik diep moet ademen/zuchten of gapen maar het zit zo vast rond mn borstkas dat dit niet lukt. Onder mijn borstbeen begint het pijn te doen van de pogingen en een spier boven mijn linker borst begint ook pijn te doen.
-sinds begin puberteit slaap ik slecht. Meestal met onverklaarbare reden. Soms slaap ik een hele nacht niet. Met vlagen heb ik last van rusteloze benen waardoor ik niet kan slapen, maar dit gaat de laatste maanden wel aardig.


Rusteloze benen wordt wel met magnesium gebrek in verband gebracht.
Koop een degelijk merk, slik tot (...;) niet "tot en met") je diarree krijgt, dwz: dat is je dosis - en dat plm 3 maanden volhouden. (= Een fiks tekort is niet in 1x weg.)
Een diagnose van een orthomoleculaire arts kan ook geen kwaad. (Het kan dat je aan meer dan enkel en alleen magnesium behoefte hebt.)(www.mbog.nl)

Een goed opgeleide acupuncturist valt ook te proberen - bijvoorbeeld iemand die lid is van de beroepsvereniging Zhong. (http://www.zhong.nl) Dan weet je dat iemand meer dan 4 weekenden les heeft gehad - en de zorgverzekering kan het vergoeden (als je aanvullend bent verzekerd).

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hoe vind je de juiste therapeut voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:28

Ik loop zelf bij een manueel therapeut die ook in putten zit. Heeft voor mij heel erg gelopen en bij mij werd het vergoed uit Mn aanvullende verzekering

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Hoe vind je de juiste therapeut voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 19:29

Dank voor alle tips tot nu toe, ik moet er echt even voor gaan zitten om een fijne huisarts te vinden.

Sommigen hier kaartten ook mogelijke psychische problematiek aan die door kan slaan op het lichaam. Hier kan ik helaas wel bevestigend op reageren. Heb vanalles meegemaakt.

Het slapen gaat de laatste dagen gelukkig ietsje beter na een slapeloze nacht van maandag op dinsdag.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:46

TS ik weet niet of je het juist graag meer in de alternatievere hoek zoekt maar wellicht is een Antroposofische of holistische huisartsenpraktijk iets voor je.

Dat zijn gewone huisartsen die daarnaast extra geschoolt zijn op het hollistische vlak.



http://www.therapeuticumutrecht.nl/pagi ... visie-info

Janneke, dank voor je info. Onderstaande arts zal daar ondervallen denk ik.
https://www.cvhg.nl/
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 24-06-18 09:58, in het totaal 5 keer bewerkt

Susie_Anneke
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:49

Ik zou zeggen maak een afspraak bij een goede osteopaat, dan kan gewoon zonder doorverwijzing van huisarts.
Daarnaast zou je voor de spierspanning een haptotherapeut kunnen benaderen.
Heb zowel ervaringen met chiropractor, fysio, acupunctuur, haptoherapeut als osteopaat maar zoals ik jouw klachten lees zou de osteopaat voor jou een goeie zijn.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:53

Ik zou in elk geval eerst naar de HA gaan.
Als ik je klachten zo lees, is dit voor mij heel erg stressgerelateerd.
Dus misschien heb je in eerste instantie echt wel baat bij stressreductie technieken.
Maar ik ben geen arts natuurlijk, dus vandaar mijn advies om eerst langs de HA te gaan :)