Hoe afkomen van labello-verslaving?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 19:51

Ik gebruik nu al tijden labello, en ik merk dat ik nu eigenlijk niet meer zonder kan. Iemand nog tips om ervan af te komen? Gewoon stoppen werkt echt niet, ik kan dan nergens meer aan denken behalve dat ik labello nodig heb en ik zit constant aan mijn lippen te likken. Dat maakt het natuurlijk alleen maar erger. Hopelijk heeft iemand de gouden tip! Alvast bedankt!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:58

Dit herken ik wel, niet zo extreem als jij, maar ik ga niet mijn huis uit zonder mijn potje vaseline :+ Alleen ik heb niet dat ik de hele dag smeer.

Ik lees even mee :)

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:59

Helaas, geen tips. Ik ben al meer dan twaalf jaar verslaafd aan labello. Eindeloos geprobeerd om er vanaf te komen, maar inmiddels heb ik het gewoon maar opgegeven.
Misschien dat ik hier nog wat tips tegenkom en nog een poging ga wagen. Bij deze dus volg :)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:00

Smeer je echt met labello of is het een goedkoper merk, want in labello zit een stofje die er voor zorgt dat je lippen nog meer gaan vervellen zodat je het steeds meer gaat smeren.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 20:02

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben hahaha.
Ik smeer echt met het merk labello helaas. Dus dit verklaart ook al wel wat

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:03

Misschien eens overstappen op een goedkoper en ander merk als eerste stap. Misschien dat het al helpt.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:03

Hier nog eentje die de hele dag loopt te smeren, ik kan ook niet meer zonder en weet je wat...
Eigenlijk boeit het me ook geen reet, waarom zou ik niet smeren....

Ik heb trouwens Kruidvat merk

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:04

Hier ook een medestander, ik ga eens meelezen :')

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:05

Ik smeer overigens niet de hele dag door. Overdag heb ik niet zo'n last van droge lippen, het begint pas vaak 's avonds,en ook dan smeer ik maar een paar keer.
Wel heb ik er sneller en meer last van als ik het niet bij me heb. Ik kan dan echt helemaal gek worden en alleen voor dat labellootje weer in de auto stappen om m op te halen :+

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 20:06

Wat voor merken zijn er eigenlijk nog meer? Ik ken namelijk alleen labello :')

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:08

Steeds iets drinken als je de neiging hebt Labello te smeren? Dan zorg je er ook voor dat je lippen minder droog worden. Of bijvoorbeeld eerst aanwennen om eens per kwartier te mogen smeren? (Ik weet niet hoe vaak je het gebruikt?) En dan eens per twintig minuten enz.
Bij mij werkt Labello trouwens veel minder goed, gebruik dat veel vaker dan ik nu doe met pure Vaseline (zo'n klein blikje).

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 20:10

Chanel, hmmm dat kan ik wel proberen. Helaas heb ik nog wel altijd erger nood aan labello als ik net iets gedronken heb,maar niet geschoten is altijd mis!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:13

Jep hier ook verslaving.
Als ik de deur uitga zonder, rijd ik echt nog even langs de drogist.

Ik heb nu die van limena's. Zij maakt ze van alleen natuurlijke producten.

Heb wel het idee dat ik nu wat minder smeer. Maar ik kom er niet vanaf. Al zeker 10 jaar niet. Denk zelfs langer al

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:21


Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:21

Ik gebruik purol. Van een vriendin gehoord dat die minder/niet verslaafd is en ik merk inderdaad wel verschil.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:27

Ding weg gooien en wel gewoon stoppen. Irritant dat je dan constant je lippen wil likken, maar daar moet je even doorheen bijten.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:28

Ik gebruik ook purol, vooral in de winter kan ik niet zonder. Ik heb overal wel een blikje: naast mijn bed en in al mijn tassen eentje. Ik gebruik de zalf. In de winter smeer ik meer dan de zomer. Zomers denk ik twee keer per dag en in de winter vaker.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:30

Een stick van aloe Vera kopen en die 2x smeren in de ochtend en avond. Die stick is zodanig vettig en vochtinbrengend dat je die labello echt niet meer nodig hebt.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 20:33

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga morgen sws mijn potje vaseline gebruiken en zo langzaam afbouwen. Meer tips zijn altijd welkom!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:33

Ik heb hetzelfde gehad en mijn huid zit nu nog aan een hormooncreme verslaving :(
(Ander verhaal, maar daar ben ik nu ook voor aan het afbouwen)

Voor de labello verslaving werkte voor mij maar 1 ding... ding weggooien en smeren met tea tree olie. Na een week of 3 wanneer je lippen af zijn gekickt van de labello, ook de tea tree olie gaan afbouwen. Eerst 1x per dag, dan om de dag en dan twee dagen ertussen laten.

Succes! Het is geen pretje, maar na 3 a 4 weken ben je helemaal labello vrij en "vragen" je lippen er ook niet meer om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:14


Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:20

Lippenbalsem van de imker bestellen.

Bijenwas, kokosolie en honing.

Ideaal!
Niet slecht voor je.. Geen gekke toevoegingen....

Beter dan Labello.. En zo kan je gaan afbouwen.

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:24

alice0cullen schreef:
Smeer je echt met labello of is het een goedkoper merk, want in labello zit een stofje die er voor zorgt dat je lippen nog meer gaan vervellen zodat je het steeds meer gaat smeren.

Ik smeer al sinds mijn puberteit de enige echte Labello en heb nooit last (gehad) van lippen die vervellen als ik dat merk gebruik. Zelfs niet toen ik het de hele dag door smeerde (bijna obsessief) Dat heb ik juist weer wel als ik een ander merk gebruik, dan kan ik blijven smeren en brokkelt de boel alsnog. Ik smeer het thuis alleen op als ik de deur uitga (ongeacht hoe vaak ik die dag het huis verlaat). Ik ben het nl. aan het afleren om eentje mee op pad te nemen, zodat ik niet tussendoor nog eens extra smeer.

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:25

Jolliegirl schreef:
Lippenbalsem van de imker bestellen.

Bijenwas, kokosolie en honing.

Ideaal!
Niet slecht voor je.. Geen gekke toevoegingen....

Beter dan Labello.. En zo kan je gaan afbouwen.

Dan zou ik kokosolie nog uit het rijtje willen strepen, puur vanwege de ontbossing elders op de wereld. Verder wel prima spul, maar gelukkig heb je nog twee andere alternatieven genoemd. :j

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:34

Ik ben er vanaf gekomen door te beginnen met voordat ik na bed ging in te smeren met vaseline.
Meen smorgens ook en niets meenemen / kopen!!!!
Is in het begin raar maar eigenlijk viel het overdag wel mee.
Soms velletjes eraf gehaald en op den duur alleen bij de avond gehouden. Op de een of andere manier wennen je lippen (en je gedachten ook) eraan , gaat de kwetsbaarheid er weer vanaf want heb het nu maybe 3x p winter x savonds nodig...
Suc6!