Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 16:22

Ik vind het je goed staan en je ziet tegenwoordig bij veel mannen dat zij 2 oorbellen dragen, net als vrouwen. Ik vind persoonlijk een ringetje meestal wat stoerder dan een steentje. Maar ja, zo vind ik tunnels ook gaaf maar als je daar op uitgekeken bent, zit je met zo'n groot gat. Dat zie ik jou dus niet doen.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 17:31

Ik heb ook nog een klein zilveren ringetje, wil ik ook nog uitproberen.... Voor nu probeer ik even aan het glinsterding te wennen (vanmorgen bij de paarden. ik moest longeren - ding glinsterde natuurlijk als een malle in volle ochtendszon - zei ik op een gegeven moment tegen die meiden daar: Zie je niks aan mij? Ze zagen niks whahahahaha, gewoon niks, tot ik ze er op wees. ""Oh ja.. leuk".. en dooorrrrr... whahaha.



Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 17:34

Hahaha, en jij je maar druk maken ...

Je hond glimt nog het meest.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:28

Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen tijdens dog-walk.

Hoe zit het eigenlijk met jullie op relatie-gebied, want dat is als trans ook nog wel een dingetje?
Wanneer vertel je HET, ben je gay of straight, of maakt het niet uit?
Hoe ga je op date?

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 16:00

Afbeelding
Hahaha, het gaat van leuk tot leuker, heb inmiddels een zwart chirurgisch stalen ringetje met strass steentjes in mijn linker- oor (het briljantje ligt even in de la), en ik heb een multi-coloured (net niet regenboog want er zit geen paars in) hoodie gekregen van vriend R. (doorbraak, want ik liep altijd stoer in zwart wit en grijs, vooral niet te hoera doen hoor). Dat shirt is vooral ook heel leuk omdat het verfdruipers verbeeldt, en ik ben kunstschilder (ja, fulltime). Ik voel me supergoed en fit momenteel. Niet in de laatste plaats door het opvoeren van weer meer sportieve activiteit: 3 x per week (andermans) sportpaarden longeren, krachttraining met gewichten 3 x per week, fietstraining en lange hondenwandelingen, hopenlijk hou ik de echte ouderdom en aftakeling nog even van mijn bed af, nog even geen zin in.. ik ben ruim 63 jaar en .....
het leven wordt nu net weer steeds vrolijker en leuker.... Vier je zelf mensen, hoe en wie je ook bent, een ander doet het niet voor je! Vier alle kleuren in je kleurrijke leven!
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:09

Je wilde toch een regenboog zie ik?

Je ziet er goed uit en je voelt je goed. Mooi man!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 15:19

HOE GAAT HET MET JULLIE; ik zie of hoor niemand meer?

Bezig met "het proces"...? En.... hoe loopt dat?

Ik vernam op het nieuws tot mijn ontzetting dat "nieuwe transgenders"(wat een uitdrukking, heel raar) DRIE JAAR op een wachtlijst staan (ja in Nederland), voordat er ook maar een begin van een behandeling kan worden gemaakt.

Dat is toch verschrikkelijk? Dat was in mijn tijd écht niet zo (er waren toen natuurlijk ook veel minder aanmeldingen, want het hele fenomeen transgender (dat hette toen transsexueel) was veel onbekender, en geen sociale media etc. Ik ben op min 21ste "het proces" in gegaan, een week nadat ik me had aangemeld (geen huisarts gezien, gewoon zelf gebeld) mocht ik op de Genderstichting in Amsterdam komen. Een week daarna zat ik al voor een eerste intake gesprek bij de psych... vele gesprekken volgden nog, maar ik zat datzelfde jaar nog aan de eerst progesteron en vervolgens de Sustanon (testosteron). Nu ben ik bijna 64, en ik vind het verschrikkelijk voor al die jonge mensen die zo worstelen met zichzelf, identiteitr en lichaam dat zij zo lang op daadwerkelijke hulp moeten wachten. Slopend moet dat zijn.

Hoe vergaat het jullie, ook mentaal? Laat eens iets horen, LOVE YA, STAY STRONG, BE YOURSELF!

Foto's van mij vandaag, vanmorgen vroeg tijdens wandeling met mijn Dobermann teef Stella:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:57

Haha, het ligt hier wel vaker even stil. En dan soms deelt iemand wat :D
Er zijn na een tijdje ook niet echt drastische veranderingen natuurlijk, hier alwel bijna 6 jaar uit de kast en 4 jaar aan testosteron en dat vind ik toch mooie momenten. Als ik zie hoeveel ik van mijn lichaam hou <3 voelt raar om te zeggen, omdat ik zolang zo zo'n disconnect had met mijn lichaam

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:02

Mooi voor je. Hier is het wachten, wachten en nog wachten en nog wachten ;(

vikawiek

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:06

:knuffel: ik gun het je (en iedereen) van harte
Die wachtlijst is gewoon klote

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:13

Ja maar weet je, jullie positieve berichten geven mij hoop en door dit topic heb ik de stap durven zetten, dus ook thanks :+: en thanks. Die wachtlijst is idd zwaar klote

Hiraeth

Berichten: 3227
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 09:54

Krijg je ook updates van waar je je bevindt op de wachtrij, of is het gewoon wachten tot je ooit een keer het goede nieuws krijgt dat je kan beginnen?

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:08

Hiraeth schreef:
Krijg je ook updates van waar je je bevindt op de wachtrij, of is het gewoon wachten tot je ooit een keer het goede nieuws krijgt dat je kan beginnen?
Voor wat het waar(d) is: ik zag recent een docu uit 2022 waarin iemand belde naar de kliniek om te vragen wat de prognose was wat betreft de datum. Volgend jaar zomer, rond augustus was het antwoord.

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:53

Hiraeth schreef:
Krijg je ook updates van waar je je bevindt op de wachtrij, of is het gewoon wachten tot je ooit een keer het goede nieuws krijgt dat je kan beginnen?

Nope. Helemaal niks. Misschien kan de dokter dat checken? Zou fijn zijn.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:26

Avalanche schreef:
Hiraeth schreef:
Krijg je ook updates van waar je je bevindt op de wachtrij, of is het gewoon wachten tot je ooit een keer het goede nieuws krijgt dat je kan beginnen?

Nope. Helemaal niks. Misschien kan de dokter dat checken? Zou fijn zijn.

Huisarts hier: wij krijgen ook niks te horen. Je kunt denk ik het beste zelf bellen met het ziekenhuis om te vragen hoe of wat.

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:42

Thanks voor de info. Ik denk dat ik dat idd even doe :)

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:43

Ik zag dat er een topzwemwedstrijd voor alle genders inkl. transgender afgezegd werd ivm geen sporters.
Beetje vreemd van een organisatie dat ze niet eerst inventariseren of er wel vraag naar is, of zie ik dat verkeerd? De bonden weten dat toch gewoon?
Nu gaan ze het nog een keer organiseren op lager niveau.

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:49

Zo zonde! Het zou echt een eye-opener kunnen zijn.

julius_juut

Berichten: 3107
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:55

Avalanche schreef:
Hiraeth schreef:
Krijg je ook updates van waar je je bevindt op de wachtrij, of is het gewoon wachten tot je ooit een keer het goede nieuws krijgt dat je kan beginnen?

Nope. Helemaal niks. Misschien kan de dokter dat checken? Zou fijn zijn.



Bij welke genderkliniek sta je op de wachtlijst?
Bij het Vu kan ik je uit ervaring aanraden om inderdaad even te bellen of mailen om te controleren of je er netjes op gezet bent :+
De telefonisten daar schijnen wel een beetje een Russische roulette te zijn wat je treft: Er werkt een die zich blijkbaar standaard gedraagt alsof je aan het zeuren bent als je wat vraagt. Zelf doe ik alles via de mail en dat is even wachten op een antwoord maar dan wordt je wel netjes bejegend. :)


Ondertussen wil het afvallen hier niet lukken en mag ik dus nog steeds niet op de wachtlijst. Ondertussen lees ik nu berichten van mensen die er sinds 2020 en 2021 op stonden die nu een operatiedatum krijgen, en sindsdien zijn de wachtlijsten alleen maar langer geworden. -O- Niet bijster goed voor het gemoed zeg maar. Maar ja, de andere opties zijn ook weinig soeps: Buitenland is een hoop gedoe, en voor de enige andere arts in Nederland ben ik nog niet wanhopig genoeg...

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:57

AMC :) ik kreeg wel een melding via het zorgdomein, dus ik denk dat het goed gegaan is.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:19

Ik sta nog niet zo lang op de wachtlijst (uz Gent), dus nog lang wachten.

Hier in België kan je in elk groot ziekenhuis wel je traject beginnen, maar er zijn er maar 2 waar iets bij terug betaald word.

Zelfs al zoek je je eigen traject zonder, dan zijn de wachtlijsten voor sexuologen die mogen doorverwijzen ook al lang.

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:02

Yep, zelfde hier :(

photophoebe

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 00:35

Avalanche schreef:
Yep, zelfde hier :(


Heb je wel eens naar psytrans gekeken? Ze gaan de eerste van de maand vaak open voor nieuwe aanmeldingen.

Avalanche

Berichten: 16169
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:39

Nee, maar nu wel, superbedankt!!!!

Lijsken
Berichten: 1039
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:32

Wellicht kan iemand hier mij verder helpen.

Een bekende van mij zou graag een binder dragen ivm dysforie over diens borsten, maar dat is op dit moment niet mogelijk. Een flink comprimerende sportBH kan wel en zou diegene erg helpen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke sportBH? Merken, types, alle tips zijn zeer welkom.