Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 20:28

Gotta love Ibbel :D ik vind die nuchtere wetenschappelijke kijk erop zo fijn :D

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 21:48

Ibbel is altijd zo'n heerlijke rationele noot er tussendoor. :D

(Ik heb trouwens niet echt iets belangrijks te melden, behalve dat ik donderdag weer even m'n gender-APK heb om te kijken of alles nog naar behoren gaat. :'))

Ibbel

Berichten: 49179
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 21:53

Tja, ik heb niet zoveel met mindless emoties :))
Wel met mindful emoties trouwens en ook met instinct, want instinct is verstand zonder dat je je dat bewust bent :+

Maar dat gewauwel en napraten zonder zelf ook maar een seconde na te denken, daar heb je je hersenen niet voor gekregen.

vikawiek

Berichten: 1492
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:27

Hiraeth schreef:
Ibbel is altijd zo'n heerlijke rationele noot er tussendoor. :D

(Ik heb trouwens niet echt iets belangrijks te melden, behalve dat ik donderdag weer even m'n gender-APK heb om te kijken of alles nog naar behoren gaat. :'))

Gender-apk _O- fantastisch

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:32

Denk je dat er nog reparaties nodig zijn, of word je zo goedgekeurd denk je vikawiek? (Altijd van een oud vrouwtje geweest toch? :)) )

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:34

Hahahahahahahahaha _O-

vikawiek

Berichten: 1492
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:40

Hilli schreef:
Denk je dat er nog reparaties nodig zijn, of word je zo goedgekeurd denk je vikawiek? (Altijd van een oud vrouwtje geweest toch? :)) )

Nou mijn bloed is altijd te dik, dus gaat weer kiele kiele zijn _O-
Nee geintje, maar ze houden het wel in de gaten. Vorige keer was het weer goed

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:25

Ik wens iedereen een fijne pakjes-avond en meld dat ik blij ben met mijn eigen "verpakking" en geconstrueerde "pakketje" op mijn 64-ste jaar (de jongedame op de foto is mijn 6 jarige Dobermann teefje Stella) : schep moed, zet door, YES YOU CAN!Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:30

Mooie stoere foto Terpentijn, ik krijg het koud van de sneeuw.

Jullie ook fijne Sinterklaas avond. Na 12 jaar geen speculaas gegeten te hebben,heb ik gevulde speculaas zelf gemaakt. Hij is zalig. Dus lekker mosselen eten, voetbal kijken en belangrijk dat de speelsters winnen van België en Engeland niet met 6-0 van Schotland en dat zijn de vrouwen door, en gevulde speculaas eten. Vanmiddag 2,5 uur gewandeld zodat ik die bom spijs aankan :=

Afbeelding

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 17:46

pien_2000: nou vanmorgen weer sneeuw hier in Drenthe gevallen, ik ben ook niet zo geweldig met kou, integendeel. maarrrrr... sinds ik krachttrraining doe is mijn kou-tolerantie aka innerlijke thermostaat MERKBAAR omhoog gesprongen. Dus ik train wel door! Mijn lijf wordt er ook amzingly veel meer "male" van, hoewel dat op mijn leeftijd uiteraard meer moeite kost dan als je nog 30 bent of zo. Eén van de dingen van testosteron 9en comi met krachttraining) mij het meeste gelukkig heeft gemaakt van alle trans-dingen 9om het zo maar te zeggen) is de body-recompositie die er ontstaat. Alle vet van je heupen, je dijen, whetever... female fat pads) smelten weg en gaan op MALE plaatsen zitten: rondom je buik, je middel verbreedt zich boven de navel, je benen worden strakker, het hangrandje onder je komnt verdwijnt, het gaat heel geleidelijk, en duurt ook best wel jaren, maar het gebeurt... I love it.Akls je in die hele hormonale transitie zit merk je ook hele klleine nuance dingetjes op, zoals dat je knieeen veranderen (wat? zei je nou knieen?hahaha). De vocht en vet-accumulactie gaat gewoon ergens anders zitten. Als je zo'n transitie doormaakt bemerk je pas goed, letterliojk, aan den lijve, hoe ontzettend verschillend mannen en vrouwen lichamen zijn. In héél kleine fysiologische dingetjes ook, die geen mens je op voorhand vertelt. Allerlei kleine dingen, dat moet je ook niet uitvlakken voor het belang in je overall look, je nek wordt breder, dat trekt je kaakspier (masseter-mucle) iets mee, misschien een millimeter of 1-2 maar geeft een MASSIEF verschil in je voorkomen. Daardoor weer wordt ook je kaaklijn strakker. Je handen veranderen ook, je krijgt meer aderen en een rondere muis van je duim. Dat kun je zelf allemaal stimuleren door sporten, voornamelijk krachttraining. marathon hardlopen of dergelijke duursporten raad ik een beetje af: dan stimuleer je net niet die typische mannelijk uiterlijk spieren. Zelf zorg ik dat ik heel strak blijf....dat betekent een strict sportdieet, want elke kg meer betekent een wat weker uiterlijk, met rondere vormen, en aangezien ik bijna 64 ben, moet ik goed opletten als ik er nog snatched uit wil zien. Ik doe er echt heel veel voor, hoewel ik toegeef dat mijn 17 jaar jongere vriend (ik ben gay) die personal fitness trainer is, daar ook wel een zeer grote motivatie in is.Maar ook mijn Dobermanns en paard Jaopie, waar ik topfit voor wil blijven. Voor mij ieeg geen gevulde speculaas, hahaha. Vriend R. (die een kook-hobby heeft) zal wel iets als toast met geroerbakte garnalen of zo iets maken, en een vijgenkwarkpudding..de 20ste word ik al weer 64 jaar! heb er al weer een hoopp transjaren op zitten dus.... Foto : hier in Drenthe sneeuwde het nog vanochtend, met mijn schaduw en zielsmaatje Stella de Dobermann teef
Afbeelding

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:56

Afbeelding
Nieuwe UMC afspraak gemaakt voor aanvullende verbeteringsingrepen op "the downstairs" er zijn nieuwe techniekem om eea te verbeteren. Ja moet ik dat nou nog wel doen op mijn leeftijd? Ik weet niet, wil wel weten hoe en wat, ik kom ieg wel in aanmerking, want zeer fit en gezond, maar ikj wil ook geen proefkonijn zijn I'm nervous, maar ook hoopvol,,, ik ben bang voor complicaties, op mijn leeftijd, maar goed ik heb wél een (17 jaar jongere) vriend, dat is dus heel dubbel: want je ligt er al gauw een half tot een heel jaar "uit" zeg maar. Die vindt dat ik "moet doen wat ik voel dat ik moet doen". Van de week consult en filmpjes van eerdere "verbeteringen" (vooral in erectiele zin), niet HIER geplaatst natuurlijk, hahaha, dus,tsja... wordt vervolgd...Afbeelding
Afbeelding
Ik twijfel.

vikawiek

Berichten: 1492
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:53

Begrijpelijk dat je twijfelt :j ik zou de afspraak afwachten met alle nieuwe informatie die je krijgt, en je dan afvragen of er iets voor je verbeterd. Minder dysforie, lichamelijke dingetjes die opgelost worden

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:35

Er kan tegenwoordig wel veel meer inderdaad. En mogelijk kom je wanneer het alleen 'updaten van al gedaan werk' is niet zo idioot lang op de wachtlijst die er is wanneer je aan het hele 'downstairs' gebied wil beginnen. Heb je een consult met een psych of met een chirurg?


Ik heb trouwens niet het idee dat leeftijd per sé een reden is waarom je meer risico zou hebben. Althans, dat is niet een reden tot negatief advies/weigering wat ik meekrijg online. Ik zweef op een aantal facebook en reddit groepen over phallo en meta rond (je moet tijdens het wachten toch een beetje in de gaten houden wat er zoal gaande is :P ), en daar zijn meer mensen van middelbare leeftijd die toch de stap nemen. Het is meer een kwestie van gezondheid/conditie/het geluk van goede doorbloeding waardoor je wel of geen goede kandidaat bent.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:01

Afbeelding
Afbeelding
julius_juut: psych al gehad, nu naar chirurgisch team. Nee ik ben absoluut niet bang voor gedoe vanwege mijn leeftijd, ik ben een beetje een uitzondering op mijn bijna 64ste qua fitte conditie, fysieke kracht (al zie ik er uit als eem mug) en voorkomen. Ik doe er ook heel veel aan en voor hoor, ik heb ook mijn genen wel een beetje mee denk ik 9anders kan dat ook niet). Maar sedert mijn heupvervangende operatie snel een paar jaar terug ben ik wat onzeker geworden, Hoewel dat allemaal extreem voorspoedig is verlopen en ik de andere ochtend al rond liep, en ik inmiddels volledig jongehonderig weer rondspring zonder enige pijn, heeft het mij altijd dwars gezeten dat de REDEN voor die heupoperatie ( dus de reden voor het afstreven van het kraakbeen ter plekke) nooit boven water is gekomen. Wel was duidelijk dat het geen leeftijdsslijtage was, maar necrose van de bloedvaatjes ter plekke. waardoor er geen bloed meer was om het bot/kraakbeen te voeden. de andere heup mankeert op foto's en MRI'scans niets. Dit kan ontstaan door een klap of val ter plekke, met artrose achtige verschijnselen DRIE JAAR na incident (tja kan een paard geweest zijn, weet ik echt niet meer zo lang na dien,. ieg nooit merkbaar last van gehad)). marr.. kan ook komen door gebruik van STETOIDEN (en testosteron valt onder de steroiden). Om korter te zijn: er speelt dus wel een gevoeligheid voor doorbloedingskwesties (ik rook niet), hoewel dat met "the downstairs" dan weer helemaal nooit heeft gespeeld. Laat ik me eerst maar eens goed laten voorlichten, als het (en de filmpjes) geen meerwaarde opleveren laat dan maar. Ook de hersteltijd doet mij aarzelen, ,maar goed, wordt vervolgd.... In the mean time: geniet van jezelf en van de HohoHOOOLIDAYS JONGUSSSS...

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:01

Gisteren 64 geworden.. kennen jullie andere FTM transen van om en nabij mij leeftijd? Ik zelf niet, maar in beweeg me ook niet (meer) in die trans-bubble eigenlijk, toen ik jonger was wat meer, maar helaas zijn er veel die ik kende voortijdig overleden (diverse oorzaken, wel enkele suicides, maar ook DIY hormoongebruik en drugs/alcohol gebruik). De medische begeleiding blijft echt wel een noodzakelijkheid, bij mij is die minimaal na al die tijd, maar gezien leeftijd toch wel echt belangrijk. Met de leeftijd moeten er zaken - bloedpercentages, diverse levels in je bloed) aangepast en getweakt worden, zelf heb ik een enorme hekel aan dokters check ups, maar ik wil nou ook weer niet ineens met te dik bloed of arteriosclerose zitten, kort door de bocht gezegd. Verder sta ik er nog wel heel fit op
voormijn leeftijd, waar ik ook heel veel voor doe. En laat. Ik hoop nog een flink aantal fitte gezonde jaren te mogen beleven, aan mijn levenslust mankeert het niet. Ik hoop dat ook jullie de toekomst voor jezelf met hoop tegemoet zien - er is nog zoveel te ontdekken en te beleven- op naar de best years of your life!Afbeelding
Afbeelding

Op foto's: mijn Dobermanns Stella van 6 jaar en Shadow van 5,5 jaar

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:18

Nog een gelukkige verjaardag!

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:23

terpentijn schreef:
Gisteren 64 geworden.. kennen jullie andere FTM transen van om en nabij mij leeftijd?


Ja hoor. Ik ga vanavond op bezoek bij een MtF vriendin van redelijk exact dezelfde leeftijd.

Gefeliciteerd nog met je verjaardag, trouwens.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:23

Proficiat met je verjaardag!
Ik zou je echt geen 64 schatten trouwens. Heerlijk dat je nog zo fit bent, goed bezig :D

*kruipt weer terug onder de meelees steen*

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:06

Volgens mij zien transes er niet zo snel oud uit :) komt door de hormonen.

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 17:16

Gefeliciteerd nog met je verjaardag!


Avalanche schreef:
Volgens mij zien transes er niet zo snel oud uit :) komt door de hormonen.

Verdorie, ik hou juist van oude koppen. -O- Ik ga maar ketting roken. _O-

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:17

Avalanche schreef:
Volgens mij zien transes er niet zo snel oud uit :) komt door de hormonen.


Dat hoop je Ava := .

Haha Hiraeth.

Ik gun dat jullie wel, maar de meeste mensen zijn blij om oud te worden en tja dan lever je wel wat schoonheid in.

Proficiat Terpentijn.

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:42

Dat hoop ik ja :')

Ja ga jij ff kettingroken :') een rokerige stem is wel supermannelijk, Gilles :D

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:48

Nog gefeliciteerd!

Ibbel

Berichten: 49179
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:10


Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 04:24

Avalanche schreef:
Dat hoop ik ja :')

Ja ga jij ff kettingroken :') een rokerige stem is wel supermannelijk, Gilles :D


Haha, dat was vroeger een van mijn redenen dat ik rookte 8)7